ISP med opkobling fra mobil ønskes - uden ~
Fra : Henning Petersen Wan~

Dato : 09-07-03 09:45

Hejsa!

Jeg er på jagt efter en udbyder hvor der er mulighed for at koble op
via mobiltelefonen, som jeg kan bruge som backup nå min faste linie
svigter, samt de enkelte gange jeg har brug for adgang ude fra marken.

Da jeg primært vil/skal bruge opkoblingen som backup, vil jeg meget
nødigt skulle betale et fast abonnement, men har derimod ikke noget
imod en højere minut-pris i stedet for.

Hvem kan levere sådan en opkoblingsform?

På forhånd tak

--
Venlig hilsen / Best regards
   Henning

_H_P_C_o_n_s_u_l_t_ http://www.hpc.dk
Skoletoften 9, Blans http://www.turnsys.dk
DK - 6400 Soenderborg

Fra : Master Of Nothing

Dato : 09-07-03 16:40

Hej Henning

> Jeg er på jagt efter en udbyder hvor der er mulighed for at koble op
> via mobiltelefonen, som jeg kan bruge som backup nå min faste linie
> svigter, samt de enkelte gange jeg har brug for adgang ude fra marken.

Det tror jeg du kan med alle Dial In ISPér kan dog ikke via forvalgs
nummer.

> Da jeg primært vil/skal bruge opkoblingen som backup, vil jeg meget
> nødigt skulle betale et fast abonnement, men har derimod ikke noget
> imod en højere minut-pris i stedet for.

Det bliver til mobiltakst ?

> Hvem kan levere sådan en opkoblingsform?

Du skal nok regne med at din mobil tlf udbyder skal have noget fra at du
kan bruge tlfen til data ?

Vh
Rasmus

Fra : Henning Petersen Wan~

Dato : 11-07-03 02:17

On Wed, 9 Jul 2003 17:40:20 +0200, "Master Of Nothing"
<nothingofmaster@hotmail.com> wrote:

> Hej Henning

> Det tror jeg du kan med alle Dial In ISPér kan dog ikke via forvalgs
> nummer.

Nej netop. Og de fleste ISP'er der giver mulighed for at benytte et
normalt nummer, kræver at der betales et årligt abo, hvilket jeg meget
gerne vil undgå.

> Det bliver til mobiltakst ?

Nemlig, eller for min skyld en 90xxxxx nummer hvis der ikke er andre
muligheder

> Du skal nok regne med at din mobil tlf udbyder skal have noget fra at du
> kan bruge tlfen til data ?

Jo Telmore har mulighed for GPRS, men til 30kr/måned er det vist, og
min telefon kan pt ikke køre GPRS så det giver et lille problem
- indtil videre!

Fra : Rico Wind

Dato : 09-07-03 19:33

"Henning Petersen Wangerin" skrev i en meddelelse > Hejsa!

> [...]
> imod en højere minut-pris i stedet for.
>
> Hvem kan levere sådan en opkoblingsform?

Tror de billigste vil være at bruge et gprs abonoment, hvor du kun betaler
for det data du overfører. Telmore kører med det gratis i en 3 måneders
periode lige nu!

/rw

Fra : Henning Petersen Wan~

Dato : 11-07-03 02:18

On Wed, 9 Jul 2003 20:32:47 +0200, "Rico Wind"
<rw@INGEN-SPAM.rico-wind.dk> wrote:

> Tror de billigste vil være at bruge et gprs abonoment, hvor du kun betaler
> for det data du overfører. Telmore kører med det gratis i en 3 måneders
> periode lige nu!

Ja men stadigvæk med et abo, omend der går et par måneder inden det
bliver opkrævet.

Fra : Jesper Kjeldsen

Dato : 10-07-03 10:29

"Henning Petersen Wangerin" <henning.petersen.030709@hpc.dk> skrev i en
meddelelse news:q5lngvoc7q83ogb05urrur4uhaqhda9168@4ax.com...
> [...]
> imod en højere minut-pris i stedet for.
>
> Hvem kan levere sådan en opkoblingsform?

Hvis du nu har ADSL abonnement ved TDC kan du have et kundenummer og
adgangskode - de kan også bruges til indkald via modem

Jesper

Fra : Henning Petersen Wan~

Dato : 11-07-03 02:20

On Thu, 10 Jul 2003 11:29:07 +0200, "Jesper Kjeldsen"
<usenet@jknet.dk> wrote:

> Hvis du nu har ADSL abonnement ved TDC kan du have et kundenummer og
> adgangskode - de kan også bruges til indkald via modem

Tja, nu har jeg en FWA opkobling fra Sonofon, så den duer desværre
ikke. Kan TDC forøvrigt finde ud af at man kobler op via ADSL, og
samtidig kobler op via mobil-telefonen?

Jeg ved at WOL havde problemer med flere opkald med samme brugerid, så
måske er der et problem i den forbindelse.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 11-07-03 14:13

"Henning Petersen Wangerin" <henning.petersen.030711@hpc.dk> skrev i en
meddelelse news:h14sgvcp6qieo0270suqvf9m7558v2ku3q@4ax.com...
> Kan TDC forøvrigt finde ud af at man kobler op via ADSL, og
> samtidig kobler op via mobil-telefonen?

Man kan godt koble op begge steder samtidigt, såfremt man generelt har
lov at lave dial up

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)

Fra : Henning Petersen Wan~

Dato : 12-07-03 00:01

On Fri, 11 Jul 2003 15:13:26 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

> [...]
> meddelelse news:h14sgvcp6qieo0270suqvf9m7558v2ku3q@4ax.com...
>
> Man kan godt koble op begge steder samtidigt, såfremt man generelt har

Ok.

Men det hjælper jo ikke lige lille mig, da jeg har en trådløs FWA
forbindelse fra Sonofon.

Men jeg har fundet en løsning: Mit ældgamle og næsten ubrugte get2net
gratis-abo virker stadigvæk, og jeg ringer til et alm telefonnummer
med min telefon sat til at lave en analog V32 forbindelse.

Meget langsomt når man er vant til 1024/512 men bedre en en død
forbindelse til at hente post på