Galnet
Fra : Arne Jensen

Dato : 06-07-03 17:16

Da jeg bor et sted hvor der pt oprettes internet via kabeltv (galnet)
og dette tilbud er væsentligt hurtigere/billigere end TDC vil jeg lige
hører om der er andre her der har erfaring med denne udbyder.
Jeg tænker her især på stabilitet og usenet.

Venligst
Arne Jensen

Fra : Per Tolbøll

Dato : 06-07-03 21:35

"Arne Jensen" <moeffe@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hører om der er andre her der har erfaring med denne udbyder.
> Jeg tænker her især på stabilitet og usenet.

Galnet bruger uni-2 som newsudbyder. Kvaliteten af denne newsserver er OK,
men jeg foretrækker sunsite til det danske hieraki.

Jeg har selv haft en 512/256-forbindelse i ca. 1½ år, og har i den periode
oplevet 3-4 dropouts, typisk af en 2-3 timers varighed, en enkelt dog ca. 2
døgn. Hovedparten af disse skyldtes dog udefra kommende ting (kabelfejl) og
ikke udbyderen.
Galnet benytter uni-2 som uplink (de skiftede fra Orange) og subjektivt
oplevet har det betydet en forbedring i stabiliteten (jeg har dig ikke
konkrete målinger at hænge dette op på).
Man har nu også mulighed for flat-rate (extra månedligt beløb) og fast IP
(engangsbetaling) , hvis sådant ønskes.

Kan altså anbefales uden forbehold.

PS: Og så har jeg konstateret, at man fra galnet.dk læser med i denne gruppe
!

/Per