Internet på bærbar Computer??
Fra : kim014

Dato : 06-07-03 12:02

Hvis man har en bærbar med sig i bilen og skal på nettet , så er der vel kun
mobiltelefon som kan koble den på nettet??
og er minutprisen for at være på nettet , det samme som alm. mobil telefoni
altså op til 4 kr.pr. minut ER der en billigere løsning??? Mvh. Kim

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 06-07-03 12:17

"kim014" <kim014@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis man har en bærbar med sig i bilen og skal på nettet , så er der
vel kun
> mobiltelefon som kan koble den på nettet??

Jeg bruger en Nokia D211 og er godt tilfreds
www.nokia.com/phones/nokiad211/

> og er minutprisen for at være på nettet , det samme som alm. mobil
telefoni
> altså op til 4 kr.pr. minut ER der en billigere løsning?

4 kr. pr minut er vist en dyr udbyder. Mobiltelefoni fåes noget
billigere i dag. 1 kr. pr minut kan du uden videre komme ned på døgnet
rundt (Telmore)
Afhængig af dine behov kan GPRS være billigere. Her betaler du omkring
20 kr. pr. megabyte og er ellers på hele tiden.

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)

Fra : Ukendt

Dato : 06-07-03 16:11

On Sun, 6 Jul 2003 13:01:45 +0200, "kim014" <kim014@mail.dk> wrote:

> [...]
>og er minutprisen for at være på nettet , det samme som alm. mobil telefoni
>altså op til 4 kr.pr. minut ER der en billigere løsning??? Mvh. Kim

Mht 4 kr. pr. minut, så er det jo bare et spørgsmål om at skifte til
et teleselskab med max 1 kr. pr. minut som fx. Telmore eller CBB.

Der er ikke andre muligheder end mobiltelefon (så bliver det noget med
en parabol på taget og en satellitforbindelse, men det bliver nok lidt
dyrere..
Med mobilen er der tre muligheder - alm. modem (9,6 KB/s),
(tidsafregning), highspeed (op til 43 Kb/s) (tidsafregning + særligt
abb.) og GPRS (teoretisk op til 107 kb/s) (kvantum afregning + særligt
abb.)

Hvis du ringer op til et bestemt nummer for at gå på nettet kan der
muligvis være nogle besparelser, f.eks. hos Mixit, hvor man med et
stjernenummer ril 10 kr. pr. måned kan ringe til et fastnetnummer for
50 øre i minuttet. men jeg ved ikke de har understøtter data.

KS

Fra : Johnn Nekman

Dato : 11-07-03 05:41

> [...]
telefoni
> altså op til 4 kr.pr. minut ER der en billigere løsning??? Mvh. Kim
Ja, man kan håbe der er et åbent trådløst accesspoint i nærheden