TDC 8mbit ADSL ??
Fra : Z

Dato : 04-07-03 10:09

har TDC frigivet deres ADSL til 8mbit endnu??

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 04-07-03 10:21

"Z" <nomail@domain.no> writes:

>har TDC frigivet deres ADSL til 8mbit endnu??

Ja, men i følge diverse nyhedstjenester ønsker de ikke at udbyde
produktet i øjeblikket. Du kan i stedet købe det af CyberCity, der
dog heller ikke tilbyder produktet rettet mod privatpersoner.

Med andre ord: markedet mener ikke, at private har brug for 8
Mbps ADSL endnu.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Rune Manscher

Dato : 04-07-03 10:29

"Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> wrote in message

> Ja, men i følge diverse nyhedstjenester ønsker de ikke at udbyde
> produktet i øjeblikket. Du kan i stedet købe det af CyberCity, der
> dog heller ikke tilbyder produktet rettet mod privatpersoner.

Der er dog intet til hinder for, at en privatperson køber produktet
alligevel.

> Med andre ord: markedet mener ikke, at private har brug for 8
> Mbps ADSL endnu.

Det har 'markedet' vel også ret i ?

*Rune

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 04-07-03 10:30

"Rune Manscher" <manscher@hotmail.com> writes:

>Det har 'markedet' vel også ret i ?

Så absolut.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Alexandre

Dato : 04-07-03 16:55

huuu !!
hvad snakker i om.
vi var alle så glade med 256/128 DSl forbindelser,
hvorfor nu det snak med 8mbit osv.. det kan vi aldrig have brug for.
damn hele 8mbit . det er så meget hvordan i verden vil man kunne bruge så
meget .. aldrig ..
Kun hvis man sætter nogle game server , eller vil gerne host nogle websites
some har et pænt traffik , eller plejer at kunne hente demo games som
fylder godt over 200MB,video streaming , music streaming, eller man bare
kunne tænke sig ikke at opleve vente tid når man browser internettet.
Nej nej nej .. det er sq kun i udlandet man laver den slags, føj !

det var bare det.
good weekend
/alexandre

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 04-07-03 17:35

Alexandre <fake@email.com> writes:

> [...]
>kunne tænke sig ikke at opleve vente tid når man browser internettet.
>Nej nej nej .. det er sq kun i udlandet man laver den slags, føj !

Æhm... 8 Mbps er downstream. Det hjælper ikke på mulighederne for
at hoste websites, køre gameservere og den slags.

Dog tilbyder CyberCity nu op til 1 Mbps upstream, men det er en
alt for dyr løsning, hvis det er upstream, man går efter. Her er
SHDSL betydeligt billigere - og har været det længe.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Lasse Bjørn Jensen

Dato : 04-07-03 17:40

At Fri, 04 Jul 2003 17:55:15 +0200, Alexandre mumbled something like:
> damn hele 8mbit . det er så meget hvordan i verden vil man kunne bruge så
> meget .. aldrig ..

"640KB RAM is enough for anyone."
- Bill Gates i 1981 om DOS' øvre grænse for konventionel hukommelse.

--
Lasse
Famous last words: "That birthmark on your head looks like 999."

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-07-03 17:51

Lasse Bjørn Jensen skrev:

>"640KB RAM is enough for anyone."
>- Bill Gates i 1981

Det er en myte.

--
Bertel

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 04-07-03 18:10

"Bertel Lund Hansen" <nospamfor@lundhansen.dk> wrote in message

> Det er en myte.

Er det noget du har et link til - for det er da en af de mest kendte "myter"
så.

Jørn

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 04-07-03 19:48

http://www.nybooks.com/articles/15180#fn*
http://www.everything2.com/index.pl?node=640K%20ought%20to%20be%20enough%20for%20anybody

--
Anders Vind Ebbesen
"I would personally hate to provide our regular home users with /29"

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-07-03 20:22

Jørn Hundebøll skrev:

>Er det noget du har et link til - for det er da en af de mest kendte "myter"
>så.

Anders kom mig i forkøbet.

En anden kendt myte der endda er tåbelig, er den om
videnskabsmanden og humlebien - blot som eksempel på at
udbredelsen ikke beviser sandheden.

--
Bertel

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 04-07-03 22:49

> Anders kom mig i forkøbet.

Man lærer noget hver dag - det er jo meget godt.

> En anden kendt myte der endda er tåbelig, er den om
> videnskabsmanden og humlebien - blot som eksempel på at
> udbredelsen ikke beviser sandheden.

B b bumppp bumpp

Den der artikel i 50'erne om at der var et marked for computere på ca. 10
stykker - er den også en and ?

Jørn

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 04-07-03 23:06

> Den der artikel i 50'erne om at der var et marked for computere på ca. 10
> stykker - er den også en and ?

"I think there is a world market for maybe five computers" - udtalt af
Thomas Watson (IBMs bestyrelsesformand på daværende tidspunkt) i 1943.

Jeg tror nok den er sand.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 07-07-03 21:22

Anders Vind Ebbesen skrev Lørdag den 5. juli 2003 00:06 i
dk.edb.internet.udbydere:

> "I think there is a world market for maybe five computers" - udtalt
> af Thomas Watson (IBMs bestyrelsesformand på daværende tidspunkt) i
> 1943.

Vi skal bare huske på at det var computer der havde helt andere fysiske
mål end de største computer idag gør. Og at det var en tid hvor der
ikke var nogen der kunne forudse den tekniske udvikling der kom op
gennem 70'erne og 80'erne. (måske også 60'erne)

De computer Thomas Watson talte om, tror jeg heller ikke at der ville
have været behov for så mange af så det gør noget.

Ivar Madsen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-07-03 23:40

Jørn Hundebøll skrev:

>Den der artikel i 50'erne om at der var et marked for computere på ca. 10
>stykker - er den også en and ?

Nej, den er god nok. Som du kan se af Anders' svar, var det IBM's
vurdering af markedet. Det var medvirkende til at de droppede
tanken om at udnytte DOS som styresystem.

--
Bertel

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 05-07-03 01:31

Jørn Hundebøll skrev:

> Den der artikel i 50'erne om at der var et marked for computere på
> ca. 10 stykker - er den også en and ?

Det var 5 og det er ikke en and.

Sønnen har skrevet om det i sin bog om farmand "Father Son and Co: My
Life at IBM and Beyond".

Sønnen sagde farmand imod, de var begge meget stædige og viljestærke,
sønnen mente at der da nok kunne sælges nogle flere og blev sendt på
gaden for at sælge dem.

For at sætte trumf på, lod farmand sønnens løn være afhængig af salget
(så kunne han lære det, dumme knægt).

Bogen kan købes brugt for 15 cent:

Fra : Peter B. Juul

Dato : 07-07-03 08:57

Bertel Lund Hansen <nospamfor@lundhansen.dk> writes:

> En anden kendt myte der endda er tåbelig, er den om
> videnskabsmanden og humlebien - blot som eksempel på at
> udbredelsen ikke beviser sandheden.

For slet ikke at tale om Månen og den kinesiske mur.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Mr. Baggins!"
The RockBear. ((^)) "My name is Neo... But in ze munich circus I was

Fra : Ivar Madsen

Dato : 07-07-03 21:01

Peter B. Juul skrev Mandag den 7. juli 2003 09:56 i
dk.edb.internet.udbydere:

> For slet ikke at tale om Månen og den kinesiske mur.

Det er kun dem der
1. Ikke ved at den Kinesiske mur ikke er særlig stor, eller
2. Ikke tænker på hvor lille den mur er
Der tror på at den kan ses fra månen.

Derimod er det ikke utænkeligt at Bil G. har udtalt at han ikke mener
at der bliver behov for mere ram. Hvis han troede på at det ikke var
nok, så havde han måske ikke lagt skærm RAM'men hvor den blev lagt.

Ivar Madsen

Fra : Rune Manscher

Dato : 07-07-03 21:31

"Ivar Madsen" <news-@milli.dk> wrote in message
> [...]
> at der bliver behov for mere ram. Hvis han troede på at det ikke var
> nok, så havde han måske ikke lagt skærm RAM'men hvor den blev lagt.

Var det ikke hardware-akitekturen der dikterede hvor den lå ? Svjh.
havde Bill G. intet med det at gøre, tværtimod argumenterede han vist
endda for at gøre tingene 'omvendt'.

*Rune

Fra : Lars Hessellund

Dato : 26-07-03 09:00

> [...]
> dk.edb.internet.udbydere:

> Det er kun dem der
> 1. Ikke ved at den Kinesiske mur ikke er særlig stor, eller

Den med månen er bare en fjer der er blevet til fem høns, det den går på er
at den kinesiske mur er det eneste bygningsværk der kan ses fra rummet, ikke
månen men fra rummet. Den skulle være sand nok!
--
Mvh.
Lars Hessellund - svarer altid på egne vegne....

Fra : Ivar Madsen

Dato : 27-07-03 20:24

Lars Hessellund skrev Lørdag den 26. juli 2003 10:00 i
dk.edb.internet.udbydere:

> Den med månen er bare en fjer der er blevet til fem høns, det den går
> på er at den kinesiske mur er det eneste bygningsværk der kan ses fra
> rummet, ikke månen men fra rummet.

Nå, det kan godt være, det gør ikke den store forskæld her.

> Den skulle være sand nok!

Jeg kan her anbefale at læse ovenstående punkt 1. Hvis man skulle kunne
se den Kinesiske mur fra rummet, så skulle det være letter at se en
motorvej, der er ståre end den Kinesiske mur.

XFUT fra dk.edb.internet.udbydere til dk.videnskab

Ivar Madsen

Der søger et link til gratis satalitbiler med hurtig opdatering efter
bildet er taget,,,

Fra : Jesper Harder

Dato : 05-07-03 01:00

Bertel Lund Hansen <nospamfor@lundhansen.dk> writes:

> Deres vurdering af markedet som lille førte til at de valgte ikke
> at udvikle pc'er i stor stil og til at de droppede DOS.

Ja, men hvad har det med Watson-citatet at gøre? IBM PC'en var jo
ikke IBM's første personlige computer. Allerede i 70'erne havde de
forskellige pc-modeller: IBM 51x0, IBM 55x0.

Det ville da være mærkeligt, hvis deres strategi med IBM pc'en ikke i
en eller anden grad byggede på deres tidligere erfaringer med
personlige computere snarere end en 40 år gammel udtalelse.

På det tidspunkt var de jo også inde på minicomputermarkedet
(System/38), så det var jo heller ikke sådan, at de _kun_ troede på
mainframes.

Fra : Ole :-\)

Dato : 04-07-03 10:35

Klaus Ellegaard skrev news:be3gt2$767$1@katie.ellegaard.dk
> Ja, men i følge diverse nyhedstjenester ønsker de ikke at udbyde
> produktet i øjeblikket. Du kan i stedet købe det af CyberCity, der
> dog heller ikke tilbyder produktet rettet mod privatpersoner.

De markedsfører det ikke til private, men private er lige så velkomne som
erhvervskunder til at købe det.

> Med andre ord: markedet mener ikke, at private har brug for 8
> Mbps ADSL endnu.

Jo jo, men en realistisk vurdering går på at det er et fåtal af private som
er klar til at bruger 3800 kr. pr. måned eller 45.600 kr. om året til
Internet. Det er nok mere reallistisk at private booster fra én til syv
dage.

--
Venlig hilsen
Ole

Fra : Mikael Ejberg Peders~

Dato : 04-07-03 13:50

On Fri, 4 Jul 2003 09:20:34 +0000 (UTC), Klaus Ellegaard
<klausellegaard@msn.com> wrote:

>Med andre ord: markedet mener ikke, at private har brug for 8
>Mbps ADSL endnu.

Jeg ved heller ikke helt, hvad jeg skulle bruge det til. Private
downloader typisk kun et enkelt eller to steder fra ad gangen. Jeg gør
i hvert fald. Og hastigheden rundt på resten af nettet er altså ikke
gearet til 8 Mbps overførsler. Langt fra.
Jeg var dog heldig forleden, og fik hentet en over 300Mb fil fra
England med 4 Mbps, men det hører så absolut til sjældenhederne at
kunne hente filer i udlandet med den hastighed. I hvert fald i de
normale aftentimer, hvor alle andre også er på nettet.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 04-07-03 13:53

Mikael Ejberg Pedersen wrote:
> i hvert fald. Og hastigheden rundt på resten af nettet er altså ikke
> gearet til 8 Mbps overførsler. Langt fra.

Det optimale - hvis man ser bort fra prisen - er også at flaskehalsen
ikke ligger hos en selv ... :)
Fuldt udnyttede linier er noget af det onde..

// Hans, der forsøger at afhjælpe problemet vha. QoS.. men det er nu
// stadig ondt.
--
UNIX Admin søger arbejde, http://nathue.dk/?page=cv

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-07-03 14:31

Mikael Ejberg Pedersen skrev:

>Jeg ved heller ikke helt, hvad jeg skulle bruge det til.

Jeg ved heller ikke hvad jeg skulle bruge det til selv om hele
nettet blev opgraderet til 8 Mbit. Jeg sidder på en Stofalinje på
1 Mbit, og jeg kan ikke se at jeg nogensinde får brug for mere.

--
Bertel

Fra : Kenneth

Dato : 26-07-03 16:25

Fra : Allan Joergensen

Dato : 26-07-03 16:41

Kenneth <hartvig@get2net.dk> wrote:

> Hold da kæft noget lort at lukke ud

At han ikke er enig med dig gør det ikke til noget lort.

> [...]
> på at alle de andre har hurgtigt internet ,for så først at tilslutte sig
> ,hvis alle gjorde det går udviklingen i stå og det tror jeg ikke der er

Det kan lige så godt være det fåtal af menneske der ønsker hurtigere og
hurtigere Internet der tager fejl.

> Har selv stofa det er sg ikke hurgtigt 1024/256kbs (fedt at uploade billeder
> på 4-5mb GAAB service packs fra Microsoft endu mere GAAAB) det ville da være
> fedt at kunne dl/ul hurgtigere .

Ja, selvfølgelig er det fedt at kunne hente et CD image på et øjeblik
eller hvad det nu er man har lyst til, men det gør ikke at man
nødvendigvis har brug for det.

Allan Joergensen

"HEROES?" I LOVE that show!" -The Deadly Bulb

Fra : S-Gupta

Dato : 26-07-03 17:28

Skriv pænt, Kenneth Højlund!

Fra : Kenneth

Dato : 26-07-03 17:52

"S-Gupta" <ph@p.h> skrev i en meddelelse
> Skriv pænt, Kenneth Højlund!

Ja jeg ved godt det ikke faldt så pænt ud men jeg blev lige lidt "pisset".

Men det er jo en kensgerning at alting bliver størrere,hurgtigere og
bedere(syntes nogen ).
har feks lige hentet nye drivere til mit grafikkort 20,3Mb
mener at kunne huske at de første drivere ikke fyldte mere end 1-2Mb og
sådan går det jo med alt software det bliver større mere omfattende derfor
er det også nødvendigt at internettet følger med .
Hvis vi kun udviklede hvad vi mente vi havde behov for sad vi i huler endnu
vi har jo egentlig ikke behov for mere end mad,vand og tag over hovdet :O/

Mvh
Kenneth Højlund

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 27-07-03 14:16

> Hvis vi kun udviklede hvad vi mente vi havde behov for sad vi i huler
endnu
> vi har jo egentlig ikke behov for mere end mad,vand og tag over hovdet
:O/

Vi har altså ikke planøkonomi i Danmark. Der udvikles det som folk vil
betale for, og folk vil sjældent betale for mere end de har brug for.

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)

Fra : Ivar Madsen

Dato : 28-07-03 12:46

Martin Højriis Kristensen skrev Søndag den 27. juli 2003 15:15 i
dk.edb.internet.udbydere:

Mensket har nu flere livsbehov, men lad det nu ligge

> Vi har altså ikke planøkonomi i Danmark. Der udvikles det som folk
> vil betale for, og folk vil sjældent betale for mere end de har brug
> for.

Det er sådanset regtigt nok, men hvad har du behov for?
Har du behov for internettet?
Har du behov for TV?
Har du behov for Satelit TV?
Har du behov for Kabel-TV?

Jeg vil påstå at du i bund og grund må svare Nej, til alle 4 spørgsmål.
Lige så med alle andre Dansker. Men mange har en interesse i at have
flere af ovennævnte.
Vi kan alså sige, hvis der er et markede for et produkt, så kan det
betale sig for virksomheder at markedesføre produktet, uanset om
forbrugerne engetligt i bund og grund har behov for det eller ej.

Mange har et ønske om at kunne se en film, når de ønsker at se netop
denne film, kunne se nyheder, når de ønsker at kunne se nyheder, og at
kunne vælge at se denne nyhed. For at kunne gøre det, så kræver det at
man har en høj båndbrede til hustanden, at man har et TV der (evt. med
en black-box) kan se dette på TV'et.

For at der er nogen der vil udvikle HW og levere båndbrede så skal der
være en markede for det, og hvis ikke der er et produkt, så vil folk
ikke invistere i båndbreden.
To ting der arbejder imod hinanden, og derfor går udviklingen så
langsomt.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 28-07-03 12:50

"Ivar Madsen" <news-@milli.dk> skrev i en meddelelse
> Det er sådanset regtigt nok, men hvad har du behov for?
> Har du behov for internettet?
> Har du behov for TV?
> Har du behov for Satelit TV?
> Har du behov for Kabel-TV?

Jeg har behov nok for det til at jeg vil betale for det.
Jeg kan selvfølgelig rent teknisk set overleve uden de sidste 3

Fra : Hans

Dato : 27-07-03 07:49

"S-Gupta" <ph@p.h> skrev i en meddelelse
> Skriv pænt, Kenneth Højlund!

Lær at quote S-Gupta!

/ Hans

Fra : Jesper Harder

Dato : 04-07-03 23:50

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-07-03 00:01

Jesper Harder skrev:

>Mon? Citatet er fra 1943 -- 30-40 år før nogen tænkte på ms-dos.

Deres vurdering af markedet som lille førte til at de valgte ikke
at udvikle pc'er i stor stil og til at de droppede DOS. Jeg siger
ikke at det hele skete samme dag.

--
Bertel

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 07-07-03 09:25

On Sat, 05 Jul 2003 01:01:26 +0200, Bertel Lund Hansen
<nospamfor@lundhansen.dk> wrote:

>Deres vurdering af markedet som lille førte til at de valgte ikke
>at udvikle pc'er i stor stil og til at de droppede DOS.

Det hænger så ikke sammen med at den første version af DOS var en
bestillingsopgave fra IBM, fordi de havde brug for at OS til deres
personlige computere.

--
Morten!

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 05-07-03 00:39

"Jesper Harder" <harder@myrealbox.com> wrote in message

> Mon? Citatet er fra 1943 -- 30-40 år før nogen tænkte på ms-dos.

Men før MS-DOS fandtes der andre Disk Operativ Systemer...

Fra : Ivar Madsen

Dato : 07-07-03 20:53

Klaus Ellegaard skrev Fredag den 4. juli 2003 11:20 i
dk.edb.internet.udbydere:

> Du kan i stedet købe det af CyberCity, der
> dog heller ikke tilbyder produktet rettet mod privatpersoner.

CC er dog villig til at sælge det til private.

Ivar Madsen