Fullscreen TVOut tilpas!
Fra : Saligia

Dato : 17-07-03 07:48

Hej Nyhedsgruppe!

Jeg har endeligt fundet ud af hvordan man får billede på både PC og TV
samtidigt.

Dog har jeg problemer med fullscreen på TV'et, jeg har rodet lidt med
"overlay-farvekontrol" og sat "enhed i fuld skærm" til sekundær! PROBLEMET
er at jeg ikke får fullscreen, men en slags zoom. Jeg kan se ca. 80% af mit
skrivebord, og så kan jeg ved hjælp af musen flytte billedet så jeg kan se
hjørnerne. Hvordan løser jeg dette?

mvh Saligia

Fra : fox

Dato : 17-07-03 09:26

"Saligia" <postbunker@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
mit
> skrivebord, og så kan jeg ved hjælp af musen flytte billedet så jeg kan se

Mener du skal have en lavere pc-skærmopløsning før du overføre billedet til
tv'et.....f.eks hvis din pc-skærm har opløsningen 1280x1024 så sæt
opløsningen ned til 800x600 før du overføre billedet til tv'et.

jacob

Fra : fox

Dato : 17-07-03 09:29

> [...]
mit
> skrivebord, og så kan jeg ved hjælp af musen flytte billedet så jeg kan se

UPS...hvis det er for lille det billed du overføre så prøv at trykke "ALT +
ENTER" samtidig når du har startet filmen op. Det skulle gøre det.....håber
jeg

Fra : Jannik Ebbe Brich

Dato : 17-07-03 09:52

Her ville det hjælpe en hel del hvis vi vidste hvilket grafikkort du
benytter og OS level !

Jannik

Fra : Saligia

Dato : 17-07-03 13:03

Mit grafikkort er Geforge2 MX400, hvis det hjælper på sagen! Min
skærmopløsning er på 1152x864 og det kan et TV jo ikke klare! Hvis eneste
mulighed er at skifte til 800x600, findes der så ikke et program (eller
indstilling) hvor man hurtigt kan skifte mellem to skærmopløsninger?

mvh Saligia

Fra : Jannik Ebbe Brich

Dato : 17-07-03 15:33

Hej igen.

Hvis vi forudsætter at du har Detonator version 44.03 installeret (seneste
version)

Så er sagen ganske enkel.

Din driver skulle meget gerne have fundet ud af at der sidder et TV som
skærm nr.2

(Hvis ikke så plejer det at hjælpe hvis du re installerer driveren og sørger
for at dit TV er tændt imens.)

Lad være med at aktivere Nview.

Sørg for at Optionen Klon er valgt for skærm nr 2.

Under TV indstillinger skal du sikre dig at der er flueben i "zoom til
video"

Det billede du får på TV-skærmen vil ikke vise hele dit skrivebord, men jeg
antager at det er video du ønsker i fuldskærm ?

Når du starter Mediaplayer skulle outputtet fra denne gerne blive smidt op i
fuldskærm på dit tv. UDEN at du behøver pille ved opløsningen på din primære
skærm.

Fra : Lasse

Dato : 17-07-03 13:35

TVTool, det er rigtig godt, du kan hente det på http://tvtool.info/ ...