3D mark 2003 fatter det ikke...
Fra : Preben Pedersen

Dato : 16-07-03 22:15

Hej.

Jeg har et Asus GF 4 TI 4200 (9280) med 128 mb ram. Får en score på 1560 i
3dmark 03 hvilket jeg ikke syntes er ret meget.

Mit øvrige system er:
Mb. Abit nforce NF7-S, 512 mb DDR 3200 Samsung ram, Barton 2500+@ Barton
3200+, kører win XP med alle nyere updates.... Kører sidste nye nforce
drivere. dog ikke nvidias ide driverne da de ikke duer...

Har en kammerat der har det samme GFX kort men en XP 1800+ cpu han kan score
1830 i 3dmark. det fatter jeg sq ikke.

Er der nogen der har en ide om hvad der er galt. Eller hvad jeg kan gøre for
at forbedre dette....

Også postet i hardware.

Hilsen Preben

Fra : Bernhard Ege

Dato : 17-07-03 00:04

"Preben Pedersen" <preben-r@tiscali.dk> wrote in message
> [...]
score
> 1830 i 3dmark. det fatter jeg sq ikke.
>
> Er der nogen der har en ide om hvad der er galt. Eller hvad jeg kan

Tjaa, har du opgraderet 3dmark03 med seneste patch (hedder vist noget
med 330)? Den lukker en del af de huller som har givet højere (men
forkert) score. Din kammerat bruger sikkert den originale 3dmark03 og
nvidia's snyderier giver ham en højere score (der vist er ca. 24% højere
end unpatched score). Din er nok den sande score (svarer til ca. 1934
unpatched).

Scorer forresten selv ca. 5000 (patched) med 2GHz Barton og ati9700pro.

mvh Bernhard

Fra : Preben Pedersen

Dato : 17-07-03 06:59

Hej
Så vidt jeg kan se så bruger jeg ver v3.1.3.. ved ikke hvad version min
kammerat bruger....
Preben

Fra : Preben Pedersen

Dato : 17-07-03 07:00

Korrektion jeg bruger ver 3.20...
Preben

Fra : Bernhard Ege

Dato : 17-07-03 07:41

Tjaa, I skal som minimum bruge samme version for at kunne sammenligne
ordentligt. I bør opgradere til version 3.30 (det er den nyeste og den
som lukker mange huller) og så prøve at sammenligne igen.

Hvis der så stadig er forskel, så kan man begynde at sammenligne
grafikkort indstillinger (performance vs. quality testure indstilling,
filtrerings type og sådan noget i den stil). Er de også ens, så kan man
begynde at se på andre ting, men indtil da, så prøv ovenstående

mvh Bernhard

Fra : Ukendt

Dato : 17-07-03 09:01

> [...]
>filtrerings type og sådan noget i den stil). Er de også ens, så kan man
>begynde at se på andre ting, men indtil da, så prøv ovenstående

Ja, eller de kunne jo prøve 2001 i standart opsætning, og se hvad den siger.

THF
Brøndby
http://home13.inet.tele.dk/thf/

Fra : Bernhard Ege

Dato : 17-07-03 13:21

<Thf> wrote in message news:3f185775.1158640@dtext.news.tele.dk...

> Ja, eller de kunne jo prøve 2001 i standart opsætning, og se hvad den
siger.

Så skal den da også være en clean unpatched udgave, for der er også
patches til den så nogle af snyderierne er lukket. Derfor er alle 3dmark
benchmark tal uden versionsangivelse som sådan værdiløse.

mvh Bernhard

Fra : Ukendt

Dato : 17-07-03 21:34

> [...]
>patches til den så nogle af snyderierne er lukket. Derfor er alle 3dmark
>benchmark tal uden versionsangivelse som sådan værdiløse.
Det var også min mening, DL den samme version, det må da give en
rettesnor til de 2 herre.

THF
Brøndby
http://home13.inet.tele.dk/thf/

Fra : Lasse

Dato : 17-07-03 13:33

Øh den nyeste 3Dmark 2001SE er Build 330!
Den nyeste i 2003 er Build 320.

:)

Men altså, man får generelt dårlig score i 3DMark2003 med et GF4 Ti. Så din
score kan nok godt passe.

Lasse

Fra : danni plougmann

Dato : 17-07-03 14:52

> Øh den nyeste 3Dmark 2001SE er Build 330!
> Den nyeste i 2003 er Build 320.
>
> :)

nej der en findes både en build 330 til 3dmark2001 og 3dmark2003
http://www.futuremark.com/download/

Fra : Bernhard Ege

Dato : 17-07-03 14:23

"Lasse" <lasn@mail.dk> wrote in message
> Øh den nyeste 3Dmark 2001SE er Build 330!
> Den nyeste i 2003 er Build 320.

Næh, jeg har 3dmark03 build 3.3.0...

mvh Bernhard

Fra : Preben Pedersen

Dato : 17-07-03 20:10

Hej. har prøvet 3dmark 2001 se hvor jeg fik 12250 i score. og det lød ok..
men det pinte mig sq at min kammerat med en langsommere cpu fik mere end
mig... Men man kan da ikke køre 3dmark 2001 når først man har inst. DX 9.
eller kan man?

Fra : iddqdATworldonline.d~

Dato : 17-07-03 21:39

Preben Pedersen wrote:

> [...]
> mig... Men man kan da ikke køre 3dmark 2001 når først man har inst. DX 9.

Jo bare du har den "nyeste" version, men hvorfor ikke benchmarke med et
rigtigt spil. Eksempelvis kan man jo hente demoen til UT2003 og bruge
den, der er indbygget et værktøj til formålet.

Mvh

Bruno