Tyan Radeon 9500 Pro vs. Club 3D Radeon 97~
Fra : Reno Raines

Dato : 13-07-03 21:31

Hvilket et af ovenstående kort kan anbefales? Skal bruges til generel
windowsbrug og 3D-spil. Prisen er stort set ens. Begge kort har TV-Out som
er et krav.

Har hørt at Tyan kortet har gode OC-muligheder.
Nogen erfaringer? Ydelse, støj, OC-muligheder?

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 13-07-03 22:35

"Reno Raines" <No@Spam.Here.dk> wrote in message
> [...]
> er et krav.
>
> Har hørt at Tyan kortet har gode OC-muligheder.
> Nogen erfaringer? Ydelse, støj, OC-muligheder?

9700 NP er et bedre kort. Punktum. 9500 PRO har ingen fordele ift. 9700. Jeg
tror ikke, at der er de store forskelle i muligheder for OC mellem ens kort.
Evt. forskelle skyldes kun dårlig køling, og hvis du virkelig skal OC'e vil
du alligevel bruge et par hundrede på bedre køling. Så jeg ville købe mig et
9700 NP, hvis jeg var dig. Eller spare 400,- og købe et 9600 PRO, som godt
nok er ringere end 9500 PRO men stadig et godt kort til pengene.

/Nikolaj

Fra : Reno Raines

Dato : 14-07-03 15:32

> [...]
> 9700 NP, hvis jeg var dig. Eller spare 400,- og købe et 9600 PRO, som godt
> nok er ringere end 9500 PRO men stadig et godt kort til pengene.

Tak for svaret. Nogen, der har erfaringer med kvaliteten på TV-out på Club
3D-kortet?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 14-07-03 16:23

> Tak for svaret. Nogen, der har erfaringer med kvaliteten på TV-out på Club
> 3D-kortet?

Og som tillægsspørgsmål vil jeg da også godt lige høre hvad graffikkort idag
kan smide af opløsning ud på tv´et... Mit gamle Radeon 64DDR Vivo kan kun
800*600, og når jeg nu for øjeblikket også kigger på nyt graffikkort, ville
det være dejligt hvis kortene nu idag kan smide 1600*1200 ud på tv´et, som
jeg bruger som windows opløsning

Fra : Lasse

Dato : 14-07-03 16:46

kan man godt køre 1600x1200 på et tv?
mit geforce4 kan køre 1024*768 ... (msi ti4200)

lasse

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 14-07-03 17:42

"Lasse" <lasn@mail.dk> wrote in message
> kan man godt køre 1600x1200 på et tv?

Tjaa.. Nu er tv vist noget med 572 linier eller noget i den retning... Men
mere om graffikkortet kan konvatere til et PAL SVHS signal fra 1600*1200
opløsning, uden at selve minotoren begynder at kære 50hz, og går ned i
opløsning..

Mit sørgsmål er så om de nye graffikkort kan tage "kopi" af skærmbilledet,
den at ændre på den kørende opløsning man sidder og arbejder i
1600*1200@87Hz

> mit geforce4 kan køre 1024*768 ... (msi ti4200)

Hmm okay,, 1024*768 er der vel ikke mange der kører med mere i windows????

Det er måske kun matrox kort osv der kan sådan noget??

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-03 21:52

> [...]
>mere om graffikkortet kan konvatere til et PAL SVHS signal fra 1600*1200
>opløsning, uden at selve minotoren begynder at kære 50hz, og går ned i
Mit Palit 4200- beholder den opløsning jeg bruger på monitoren, og viser så
det der kan være på billedet på tv'et.
Men man kan også klone, så de er ens i opløsning.

>Hmm okay,, 1024*768 er der vel ikke mange der kører med mere i windows????
Jeg har næsten altid kørt med 1280x1024.

THF
Brøndby
http://home13.inet.tele.dk/thf/