Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Q: grafikkort forskel???
Fra : Shogo

Dato : 12-07-03 15:59

Hejsa

Hvis man har et GF4 ti4200 128 MB ddr AGP x8
og et GF4 TI4600 128 MB DDR AGP x4.
Hvor meget vil forskellen være????
Det jeg mener er at chippen er hurtigere, men hvad med AGP hastigheden????

Mvh.
Shogo

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 12-07-03 16:15

On Sat, 12 Jul 2003 16:58:35 +0200, Shogo wrote:

> Hvis man har et GF4 ti4200 128 MB ddr AGP x8
> og et GF4 TI4600 128 MB DDR AGP x4.
> Hvor meget vil forskellen være????
> Det jeg mener er at chippen er hurtigere,

Ja, frekensen på både GPU og RAM er højere og det er der det kan mærkes.

> men hvad med AGP hastigheden????

Det betyder ikke noget. Forskellen er ikke mærkbar.
http://www6.tomshardware.com/graphic/200210041/index.html

--
Lars

Fra : Shogo

Dato : 12-07-03 17:16

Ok, jeg blev afklaret lidt. Men ikke meget.

Fra : iddqdATworldonline.d~

Dato : 12-07-03 20:27

Shogo wrote:
> Ok, jeg blev afklaret lidt. Men ikke meget.

AGPx8 er marketing teknologi, det gør HØJST 2-3% forskel.

4600 kortet har hurtigere chip og hurtigere ram, men en simpel
forklaring på hvormeget hurtigere kan ikke gives - det afhænger
simpelthen af applikationen(spillet om du vil) og opløsning samt
indstillinger mht. FSAA osv.

Læs nogle test på www.tomshardware.com, www,anandtech.com eller en af de
andre mage gode sites.

Mvh