Nyt grafik og fejl
Fra : Søren Gørtz Olesen

Dato : 09-07-03 11:45

Hejsa

Jeg har en Athlon 1700+, Ecs bundkort og 512 mb pc133 ram.
Jeg har tidligere kørt med et tnt2 kort fra asus uden problemmer.
Jeg har idag sat et geforce 3 t200 fra asus i. Jeg kan spille cs og køre
benchmark. men så stopper computer (skal genstartes) og i cs stopper den på
samme måde dog siger det et kort biip ud af højtalerne..Nogen bud på hvad
der er galt?

Fra : Thomas Hansen

Dato : 09-07-03 12:11

On Wed, 9 Jul 2003 12:45:18 +0200, Søren Gørtz Olesen
<soren_olesen@hotmail.com> wrote:

> [...]
> på
> samme måde dog siger det et kort biip ud af højtalerne..Nogen bud på hvad

Hvilke fejlmeddelelser får du? Hvilken PSU har du? Det kunne tyde på at dit
nye kort ikke kan trækkes af din psu. Det kunne også være et varme problem.
Da et GF3 kort kræver en del mere køling end et tnt kort.

/Thomas

Fra : Søren Gørtz Olesen

Dato : 09-07-03 12:18

> [...]
problem.
> Da et GF3 kort kræver en del mere køling end et tnt kort.

Kommer ingen fejlmeddelelser, den går bare kold og billedet står stille. Jeg
har også oplevet at efter jeg skiftede er systemet i windows begyndt at
stopper 2-3 sec og så køre vidre bagefter.
Min strømforsyning er en 300w codegen tror jeg den hedder.

Fra : sls

Dato : 09-07-03 16:45

> Min strømforsyning er en 300w codegen tror jeg den hedder.

Har også lige haft problemer med et GF4 og Codegen 300w PSU, maskinen kunne
godt starte op, men frøs i programmer og 3D Mark.. Maskinen kører fint nu
med en anden strømforsyning.
Prøv at tjekke i Bios/Harwware monitor, den strøm der skal ligge på 3.3 røg
helt ned på 2.9 med mit GF4, måske er det samme problem du har.

Mvh sls

Fra : MaRk

Dato : 09-07-03 12:59

> Jeg har en Athlon 1700+, Ecs bundkort og 512 mb pc133 ram.

Ecs k7s5a??
Jeg har selv haft samme problem, skiftede til ddr ram det løste mit problem.
Flere andre har haft samme problem, prøv evt. at lån nogen ddr ram og
test...

Mvh
Mark

Fra : Søren Gørtz Olesen

Dato : 09-07-03 13:24

> [...]
problem.
> Flere andre har haft samme problem, prøv evt. at lån nogen ddr ram og

Ja, det er det kort.
Kan du forklare hvorfor den opfører sig sådan, jeg synes det er underligt..
Prøver at finde nolge ddr ram.. Er der egentlig en bestemt hastighed de skal
have?

Fra : MaRk

Dato : 09-07-03 13:36

> [...]
underligt..
> Prøver at finde nolge ddr ram.. Er der egentlig en bestemt hastighed de

Ved ikke hvorfor det gør sådan, det må være en fejl på kortet. Det er rigtig
slemt med 2 sd blokke...
Du kan inde i bios sætte rammen ned til 100mhz, så kan det måske køre ok,
men det er ikke ret optimalt (dette berøre også cpu)
Det kan max bruge PC2100 ddr ram, men køb Pc2700 det de koster nogenlunde
det samme og så er det jo lidt smartere når du engang skifter bundkort.

Mvh
Mark

Fra : Jante

Dato : 09-07-03 23:09

"MaRk" skrev:

> Det kan max bruge PC2100 ddr ram, men køb Pc2700 det de koster nogenlunde
> det samme og så er det jo lidt smartere når du engang skifter bundkort.

Pas på. Ældre ECS bundkort som f.eks K7s5a, P4s5a og L7vta bliver efter
sigende ofte ustabile med PC2700 RAM, da de faktisk ikke understøtter det.

J.L.

Fra : MaRk

Dato : 09-07-03 23:17

"Jante" <make@my.day> skrev i en meddelelse

> Pas på. Ældre ECS bundkort som f.eks K7s5a, P4s5a og L7vta bliver efter
> sigende ofte ustabile med PC2700 RAM, da de faktisk ikke understøtter det.

Er det du 100 på det??
De nedclocker jo bare rammen så den køre rigtige antal mhz...

Mvh
Mark

Fra : Jante

Dato : 09-07-03 23:33

"MaRk" <m-jons@mail.dkFJERN> skrev i en news:3f0c9471$0$13217$edfadb0f@dread15.news.tele.dk

> [...]
> nogenlunde

> Er det du 100 på det??
> De nedclocker jo bare rammen så den køre rigtige antal mhz...

Nej ikke 100, men se f.eks news:beh12a$nah$1@news.net.uni-c.dk

J.L.

Fra : Jante

Dato : 09-07-03 23:40

"Jante" skrev:

> Nej ikke 100, men se f.eks news:beh12a$nah$1@news.net.uni-c.dk

Ups, forkert link (og glemte oxo lige at klippe, sorry), det rigtige er her:

J.L.

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 11-07-03 11:17

Jante skrev:
> Pas på. Ældre ECS bundkort som f.eks K7s5a, P4s5a og L7vta bliver
> efter sigende ofte ustabile med PC2700 RAM, da de faktisk ikke
> understøtter det.

ECS K7S5A kan opdateres med en hacket BIOS, så den kan køre
133/166 på CPU og RAM hhv. Dermed understøtter kortet altså
(sådan ca.) PC2700 RAM.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Jante

Dato : 11-07-03 15:52

"Jeppe Seidelin Dam" skrev:

> ECS K7S5A kan opdateres med en hacket BIOS, så den kan køre
> 133/166 på CPU og RAM hhv. Dermed understøtter kortet altså
> (sådan ca.) PC2700 RAM.

Lyder godt, ved du hvor man finder den BIOS?

J.L.

Fra : Claus Christensen

Dato : 13-07-03 03:09

Det gjorde min ogsaa, men det stoppede efter jeg smed 512 mb crucial ddr i.