Hvilken Detonator driver til XP?
Fra : FatPete

Dato : 04-07-03 08:32

Jeg er lidt i tvivl om hvilken driver jeg skal installere til mit
grafikkort! Jeg har windows XP og når jeg prøver på at installere en af de
nyeste driver, får jeg denne besked:

The Software you are installing for this hardware:

NVIDIA GeForce4 Ti 4200

has not passed Windows Logo testing to verify its compatibility with Windows
XP.

Jeg ved ikke om det har noget at sige, men jeg har haft lidt problemer med
at starte computeren op, hver gang jeg har haft den slukket! Den kan ikke
engang starte op i fejlsikret tilstand! Det eneste jeg har kunne gøre er at
installere windows igen... rimelig nederen at skal installere windows på ny,
hver gang computeren har været slukket!...

Men som sagt, aner ik om det er NVIDIA's driver der er skyld i dette... Det
er bare det eneste som windows har "brokket" sig over!

Håber i kan hjælpe..

-Pete-

Fra : Søren

Dato : 04-07-03 16:34

Det er fordi XP er noget lort. 98 eller 2000 er langt bedre integreret.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 04-07-03 19:28

"Søren" <soere442ie@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Det er fordi XP er noget lort. 98 eller 2000 er langt bedre integreret.

Det var da et intelligent svar på et konkret spørgsmål om noget helt andet.
Den besked du får om, at driveren ikke er testet til med sikkerhed at virke
i xp får du faktisk med alle nye drivere, og den er fuldstændigt
intetsigende.
Installer den nyeste detonatordriver du kan finde. Det plejer ikke at give
anledning til problemer. Dog skal du altid huske at afinstallere den gamle
driver først, således at inden du installerer den nye driver, skal du bruge
windows standard grafikdriver, ellers er der stor sandsynlighed for, at det
går galt.
Det står også i diverse vejledninger, hvis ellers man gide læse dem.
Om det er driverproblemer, som giver dig opstartsproblemer er svært at sige.
Får du slet ingen fejlmeddelelser? Eller er det altid lige efter at du har
installeret grafikdriver? Du skal lige bemærke, at der følger en "standard"
Geforce driver xp, og den installeres normalt med det samme, idet windows
finder grafikkortet.
Husk også at fjerne denne driver, således at det er den ordinære standard
driver du bruger inden du installerer den nye. Husk i øvrigt altid at
genstarte efter at du har fjernet en driver, således at du er sikker på at
det er standard driveren der er den aktive.

Kurt

Fra : Thomas Dorf Nielsen

Dato : 09-07-03 22:14

On Fri, 4 Jul 2003 20:27:33 +0200, "Kurt B. Andersen" <kurt@portalen.no>
wrote:

>Installer den nyeste detonatordriver du kan finde.

Njah... Havde fortsættelselsen været: "... på nVidia's hjemmeside", så
havde jeg været enig!

Sagen er, at de drivere, der kan findes på steder som
http://www.guru3d.com, ganske vist har højere versionsnumre end de
officielle fra nVidia's hjemmeside. Og de kan nogle gange give højere
framerates. MEN: De giver ofte bedre scores, fordi de populært sagt
hugger en hæl og klipper en tå. Det er betadrivere, og det er ikke
usædvanligt, at de "mangler" ting. Jeg har selv oplevet det med spil som
Unreal 2003 og Splinter Cell: Når jeg brugte betadriverne, manglede der
detaljer!

Så: Brug de nyeste drivere fra nVidia' hjemmeside! Uanset om de er
certificerede af Microsoft eller ej!

/dorf

Fra : Ukendt

Dato : 04-07-03 23:01

>Det er fordi XP er noget lort. 98 eller 2000 er langt bedre integreret.

)

Sikken dog en ide, det er nok ikke XP der er noget galt med, det er
det bedste MS til dd har lavet.
Ignore alarmen og instaler Nvidia driveren.

THF
Brøndby
http://home13.inet.tele.dk/thf/

Fra : Benito

Dato : 05-07-03 00:24

"Søren" <soere442ie@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Det er fordi XP er noget lort. 98 eller 2000 er langt bedre integreret.

Sikken en gang mundævl - XP er da det der har mindst problemer, hvis man da
ved hvordan man skal bruge det ! Min maskine har aldrig kørt bedre end efter
jeg installerede XP home.

--
§ ?
(*-*) Benito \(*.*)/

Fra : Benito

Dato : 05-07-03 00:30

Hov - glemte lige at fortælle, at jeg bruger 40.72 på mit GeForce3 Ti 200 og
sammen med Rivatuner hvor du ka' fintune og OverQlocke dit kort (som kan
hentes på http://www.guru3d.com/ ) Og det kører helt "fjong".

§ ?
/O~ O
_/\_ _/\_