Radeon 9000 og adapter på DVI-udgang?
Fra : Soeren Nielsen

Dato : 03-07-03 14:35

Jeg her et Sapphire ATI Radeon 9000, som har almindelig VGA-udgang og
DVI-idgang.
Desuden har jeg 2 samsumg skærme, men ingen af dem har DVI-indgang.

Jeg har så fundet en adapter på http://www.sandberg.it, men der står at det
forudsætter en analog converter i grafikkortet. Har jeg det?

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : Carsten Steffensen

Dato : 03-07-03 14:59

Soeren Nielsen wrote:
> [...]
> Jeg har så fundet en adapter på http://www.sandberg.it, men der står
> at det forudsætter en analog converter i grafikkortet. Har jeg det?

Jeg har haft et Sapphire R9000 og kørt med en DVI til VGA converter så det
skulle jeg da mene.

/Carsten Steffensen

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 03-07-03 15:00

Carsten Steffensen wrote:
> Jeg har haft et Sapphire R9000 og kørt med en DVI til VGA converter
> så det skulle jeg da mene.

Takke for hurtigt svar, så skal det jo bare købes.

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 03-07-03 17:07

Soeren Nielsen wrote:
> Takke for hurtigt svar, så skal det jo bare købes.

Men det undrer mig at denne converter ikke følger med dit Sapphire kort? Det
gjorde det til mit Asus V9280/TD...

--
Martin K

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 03-07-03 17:28

Martin Kirschmeyer wrote:

> Men det undrer mig at denne converter ikke følger med dit Sapphire
> kort? Det gjorde det til mit Asus V9280/TD...

Mit er et Sapphire bulk, Der var et kabel med, men det har et lille rundt 8
bens hanstik og et rundt hunstik med plads til et ben ligner noget til lyd,
men ikke noget til dvi.

men den koster kun 119,- v. shg.dk, så pyt.

Fra : Palle Wind

Dato : 05-07-03 14:40

Jeg tror nok DVI kablet følger med, når man køber skærm. Det gjort det
i hvert fald til min.
Til Sapphire Radeon 9600 Pro følger en converter med, så mon ikke den
gør også til 9000.

Palle Wind
Den der går i andres fodspor, kommer aldrig foran.

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 05-07-03 20:14

Palle Wind wrote:

> Jeg tror nok DVI kablet følger med, når man køber skærm. Det gjort det
> i hvert fald til min.
> Til Sapphire Radeon 9600 Pro følger en converter med, så mon ikke den
> gør også til 9000.

Jeg har købt en adaptor (blev en noname til 119,-), og kan nu nyde den
luksus det er at kave 2x1600x1200px.

De to Samsungskærme havde kun vga kabler med (men den nyeste er også ca. 2
år gammel).

Takker for alle indlæg.