Problemer med Voodoo Banshee og ny skærm.
Fra : Steffen Holm

Dato : 30-06-03 09:34

Hej NG.

Jeg har fået ny computer og i den forbindelse har jeg solgt min gamle comp.
Problemet er at de nye ejere har købt ny skærm til computeren, og den skærm
kan ikke lide det Voodoo Banshee kort der sidder i computeren. Skærmen kan
godt tænde, men den kan kun køre med 256 farver i 640x480 ell. 16 farver i
800 x 600.

Jeg har prøvet følgende:
Afinstalleret både grafikkort og skærm, og derefter installere det hele
igen.
At hente de nyeste drivere til Voodoo Banshhe kortet.
At installerer DirectX 9.0.

Jeg er nu løbet tør for ideer. Det skal siges at når jeg vælger de nye
bansheedrivere, siger computeren at driveren ikke passer til grafikkortet
!?!

Er der nogen der har et løsningforslag til mit problem - de nye ejere er
pænt trætte af at være på Nettet i 640 x 480 - 256 farver....

På forhånd tak for hjælpen.

--
Steffen Holm

Fra : Kim Larsen

Dato : 30-06-03 10:04

"Steffen Holm" <mail@skibumsen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen der har et løsningforslag til mit problem - de nye ejere er
> pænt trætte af at være på Nettet i 640 x 480 - 256 farver....

Hvis jeg ikke husker helt galt, så skal du først finde en af de her standard
Windows drivere, jeg mener det hedder svcd eller noget i den stil, og så
skal maskinen lukkes helt. Når der så startes op, så skulle det være muligt
at installere driveren til kortet, og virke efter det, men hæng mig ikke op
på det, for det er mange år siden jeg har haft det kort.

Kim Larsen

Fra : Steffen Holm

Dato : 30-06-03 10:16

"Kim Larsen" <mythos@tdcadsl.dk> skrev:

> [...]
muligt
> at installere driveren til kortet, og virke efter det...

Mener du at jeg skal installerer windows standard driver som driver til
grafikkortet?

--
Steffen Holm

Fra : Kim Larsen

Dato : 30-06-03 14:01

> standard
> muligt
>
> Mener du at jeg skal installerer windows standard driver som driver til
> [...]

Nu er jeg kommet på hvad den hedder, den hedder svga, og jeg mener den er
standard i Windows, ellers må den findes på Windows skiven.
Ja, du skal installere den Windows-driver først, og så efter en boot, så den
rigtige driver. Jeg mener det var sådan jeg fik mit til at spille.

Kim Larsen

Fra : Steffen Holm

Dato : 30-06-03 14:40

> [...]

den
> rigtige driver. Jeg mener det var sådan jeg fik mit til at spille.

Tak for svaret Kim. Jeg prøver dette næste gang jeg kommer ud til de nye
ejere.

--
Steffen Holm

Fra : [SANTA]-Cinnober

Dato : 30-06-03 16:46

> [...]
>
> Er der nogen der har et løsningforslag til mit problem - de nye ejere er
> pænt trætte af at være på Nettet i 640 x 480 - 256 farver....

prøv at sætte Skærmen til Plug and Play skærm....havde selv noget det samme
med et voodoo3.....