Er grafikkort kun til spil ?
Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 28-06-03 10:54

Hej NG.

Jeg ville bare lige spørge om et stort og kort grafikkort giver noget
performance når jeg bruger min pc til "almindelige" ting eller det kun er
nødvendigt hvis man bruger den meget til spil ? Køre med windows xp home,
det grafikkort jeg har nu hedder geforce 2 MX 400.

Mvh. Jørgen Nielsen jorgenbs@nielsen.tdcadsl.dk

Fra : [SANTA]-Cinnober

Dato : 28-06-03 11:13

"Jørgen Nielsen" <jorgenbs@nielsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nødvendigt hvis man bruger den meget til spil ? Køre med windows xp home,
> det grafikkort jeg har nu hedder geforce 2 MX 400.

hvis det er til at surfe på nettet,tekstbehandling osv.så er dit geforce
rigeligt.Hvis du arbejder med billedbehandling(2D) så er Matrox kort vist
noget af det bedste.
Nye spil kræver hurtige grafikkort.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 28-06-03 13:43

"[SANTA]-Cinnober" <cinnober@santaclan.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> rigeligt.Hvis du arbejder med billedbehandling(2D) så er Matrox kort vist
+++++++++++++++++++++++++++++
Hej.
jeg bruger det meget til at behandle digitalebilleder fra mit kamera og til
at konvetere film jeg har optaget. Er det ikke så godt til det ?

Mvh. Jørgen Nielsen jorgenbs@nielsen.tdcadsl.dk

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 28-06-03 14:54

Jørgen Nielsen skrev:
> jeg bruger det meget til at behandle digitalebilleder fra mit kamera
> og til at konvetere film jeg har optaget. Er det ikke så godt til det
> ?

Det er helt fint. Du får formentlig ingen glæde af et lynhurtigt
gafikkort.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Simon Kamber

Dato : 28-06-03 19:27

On Sat, 28 Jun 2003 11:53:49 +0200, "Jørgen Nielsen"
<jorgenbs@nielsen.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>nødvendigt hvis man bruger den meget til spil ? Køre med windows xp home,
>det grafikkort jeg har nu hedder geforce 2 MX 400.
Jo medmindre du bevæger dig ud i 3dgrafik eller tunge spil skulle
geforce 2 være rigeligt. Måske ville et hurtigere grafikkort kunne
mærkes ved 2d-grafik. Men ikke noget af betydning.