3D mark 2003 fatter det ikke...
Fra : Preben Pedersen

Dato : 16-07-03 22:16

Hej.

Jeg har et Asus GF 4 TI 4200 (9280) med 128 mb ram. Får en score på 1560 i
3dmark 03 hvilket jeg ikke syntes er ret meget.

Mit øvrige system er:
Mb. Abit nforce NF7-S, 512 mb DDR 3200 Samsung ram, Barton 2500+@ Barton
3200+, kører win XP med alle nyere updates.... Kører sidste nye nforce
drivere. dog ikke nvidias ide driverne da de ikke duer...

Har en kammerat der har det samme GFX kort men en XP 1800+ cpu han kan score
1830 i 3dmark. det fatter jeg sq ikke.

Er der nogen der har en ide om hvad der er galt. Eller hvad jeg kan gøre for
at forbedre dette....

Også postet i grafikkort.

Hilsen Preben

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 17-07-03 06:46

> [...]
> 1830 i 3dmark. det fatter jeg sq ikke.
>
> Er der nogen der har en ide om hvad der er galt. Eller hvad jeg kan gøre

Er det ikke noget med understøttelse af Directx9 mangler på Ti 4200 ?
Mvh Jens

Fra : Preben Pedersen

Dato : 17-07-03 06:54

Jo du har ret.. men hans gfx kort er nøjagtig magen til mit men hans cpu er
langsommere end min så det må være et eller andet med min konfiguration at
gøre....
Preben

Fra : David T. Metz

Dato : 17-07-03 09:49

Preben Pedersen skriblede:
> Jo du har ret.. men hans gfx kort er nøjagtig magen til mit men hans
> cpu er langsommere end min så det må være et eller andet med min
> konfiguration at gøre....

Kører i også med samme version af både grafikkortdriver og 3DMark?

Prøv evt at spørge i dk.edb.hardware.grafikkort - der sidder sikkert flere
med forstand på spørgsmålet.

David

http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923

Fra : Sparre

Dato : 17-07-03 08:37

> Er der nogen der har en ide om hvad der er galt. Eller hvad jeg kan gøre
for
> at forbedre dette....

Hvor gammel er din instalation af windows, hor mange programmer kører i
baggrunden osv, kan måske være der problemet ligger...

--
Sparre

Fra : Gismo

Dato : 17-07-03 12:26

"Preben Pedersen" <preben-r@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 1830 i 3dmark. det fatter jeg sq ikke.
>
> Er der nogen der har en ide om hvad der er galt. Eller hvad jeg kan gøre

Har han OC sit kort ? 3dmark03 kører merer på grafik ydelsen end cpu kræften
!

> Også postet i grafikkort.

crospost næste gang (eller hvad det nu hedder)

Gismo

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 17-07-03 12:58

On Wed, 16 Jul 2003 23:15:45 +0200, "Preben Pedersen"
<preben-r@tiscali.dk> wrote:

>Hej.
>
>Jeg har et Asus GF 4 TI 4200 (9280) med 128 mb ram. Får en score på 1560 i
>3dmark 03 hvilket jeg ikke syntes er ret meget.

Jeg scorer den samme score med følgende opsætning

Asus GF4 Ti4200 med 128 MB ram
AMD Thunderbird-c 1400/266
256 MB Hyundai DDR PC-2100 RAM
Asus A7V333 bundkort
Windows 98 Se som OS
Flemming Jacobsen
(Mulig mangel på mellemrum skyldes defekt tastatur)

Fra : Jakob M

Dato : 17-07-03 13:41

> Også postet i grafikkort.

Hvorfor så poste her, når spørgsmålet kun hører hjemme i grafikkortgruppen
?.

Mvh
Jakob

Fra : Jonny Jensen

Dato : 17-07-03 18:39

> Hvorfor så poste her, når spørgsmålet kun hører hjemme i grafikkortgruppen
> ?.

Gør det heller ikke kun, det er jo næppe grafikkortet der er problemet når
de er ens på begge maskiner, men derimod nok snarere ramtimings,
bundkort/bios opsætning, eller problemer med softwaren (drivere, windows,
dx9 etc...) Faktisk vil jeg mene indlægget hører hjemme i begge grupper plus
evt windowsgruppen...

Jonny.

Fra : Gismo

Dato : 17-07-03 22:21

"Jonny Jensen" <jonny_jensenNOSP@Mmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bundkort/bios opsætning, eller problemer med softwaren (drivere, windows,
> dx9 etc...) Faktisk vil jeg mene indlægget hører hjemme i begge grupper

3smark 2003 siger mest om grafik ydelsen. Hvis du vil checke resten af
systemet skal du bruge 3dmark2001 ! derfor hører det hjemme i grafik kort
gruppen ! og crosspost næste gang (eller hvad det nu hedder)

Gismo

Fra : Jonny Jensen

Dato : 17-07-03 23:02

> 3smark 2003 siger mest om grafik ydelsen.

Ja, MEST, om den... Men bestemt også resten, gik 15% op ved skift af cpu,
ram og mb. Samme grafikkort...

Hvorfor han ikke xpostede skal jeg ikke kunne svare på :)

Jonny

Fra : Gismo

Dato : 17-07-03 23:23

> Ja, MEST, om den... Men bestemt også resten, gik 15% op ved skift af cpu,
> ram og mb. Samme grafikkort...

scorer vidst 3-400 (15-20 %) mere ved at skifte tb 1,4 ud med barton 2500
(oc til 2800) + hurtigere ram og mobo ...
men får + 10000 (+ 100-150%) i 3dmark2001

> Hvorfor han ikke xpostede skal jeg ikke kunne svare på :)

sorry =)

Ikke altid tid at holde styr på hvem der siger hvad ;)

Gismo

Fra : Preben Pedersen

Dato : 17-07-03 23:24

Hej...

Ved ikke hvad exposted er men skrev det for ikke at få brok over at jeg
postede i begge grupper. Mener som det bliver sagt at det mindst lige så
meget handler om HW samt maskin indstillinger som GFX kortet.

Nå men ellers vil jeg sige at min kammerat har overcloket sit gfx kort. Han
siger han har kørt tweak xp på sit gfx kort. Har efterfølgende gjort det
samme på min dog uden effekt.
Jeg ved ikke om det er samme version af 3dmark vi kører. Men måske han kører
en ældre version end min ver. 3.20.. vil spørge ham.. Vi kører nvidia 44.03.
jeg kører med asus egne driver og han kører med nvidias.....

Jo jeg har da en masse skrammel kørnede som sidder i tray. Antivir, printer,
messenger, mus, tast, mv..

Jeg fik en score på 12200 i 3dMark 2001 SE. hvilket vel var ok..

Vil nok også kigge på min bios opsætning igen... Har forsøgt at køre mine
ram hurtigere men så bliver maskinen ustabil. måske mere volt på rammen.....

Preben

Fra : Gismo

Dato : 17-07-03 23:33

> [...]
> postede i begge grupper. Mener som det bliver sagt at det mindst lige så
> meget handler om HW samt maskin indstillinger som GFX kortet.

De svar der kommer i den ene gruppe kan de se i den anden og omvendt ! Gør
det noget nemmere når du poster i flere grupper !
Tror bare du skal skrive dk.edb.hardware; dk.edb.hardware.grafikkort i
nyhedsgruppe linien når du poster.

> Nå men ellers vil jeg sige at min kammerat har overcloket sit gfx kort.
Han
> siger han har kørt tweak xp på sit gfx kort. Har efterfølgende gjort det
> samme på min dog uden effekt.

tweak XP OC'r da ikke dit grafik kort, det roder op i XP. Prøv at OC dit
kort fx med PowerStrip og se hvad du får

> [...]
44.03.
> jeg kører med asus egne driver og han kører med nvidias.....

Nvida har tweaket deres driver så de giver en bedre scorer i 3dmark
programmer !
jeg gik 3000 ned i scorer ved at kalde exe filen 3dpark2001 i stedet for
3dmark2001.
Prøv at hent nividias nyeste driver og se hvad der sker.

Er vidst noget med at det ved det er et bensmark program (pga navnet på exe
filen), og så kigger den ikke på døde pixels ... (i hvertflad noget fusk)

> Jo jeg har da en masse skrammel kørnede som sidder i tray. Antivir,
printer,
> messenger, mus, tast, mv..

Alt der tager resurser giver dig en lavere score !

> [...]
>
> Vil nok også kigge på min bios opsætning igen... Har forsøgt at køre mine
> ram hurtigere men så bliver maskinen ustabil. måske mere volt på

Varme problem ?
fut over til dk.edb.hardware.overclocking ;)

Gismo ...

og sidst .. lad vær med at top post !

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 18-07-03 10:42

> [...]
>filen), og så kigger den ikke på døde pixels ... (i hvertflad noget fusk)

Det blev afsløret at Nvidia og ATI havde fusket med deres drivere for at
opnå højere scores i forskellige tests. Så det gør de ikke mere da de
fik smæk på grund af det.

Fra : Gismo

Dato : 18-07-03 11:36

"Thunderbird[7100]" <praetorian[Spam Frabedes]@tnfs.dk> skrev i en
meddelelse news:g6gfhv867hf5ekn3cuf1eout1sail6kd62@4ax.com...

> Det blev afsløret at Nvidia og ATI havde fusket med deres drivere for at
> opnå højere scores i forskellige tests. Så det gør de ikke mere da de
> fik smæk på grund af det.

Kan skyldes jeg ikke kører med de alernyeste driver.
Preben og hans ven kører med forskellige driver - god grund til at de for
forskellig scorer !

Gismo

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 18-07-03 12:13

On Fri, 18 Jul 2003 12:35:42 +0200, "Gismo"
<stivnisse@[XXXX]hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>Kan skyldes jeg ikke kører med de alernyeste driver.
>Preben og hans ven kører med forskellige driver - god grund til at de for

Det er det nemmelig. Det er en hvis tendens til at ens score falder lidt
med nyere driver versioner fra Nvidia. Det har jeg ihvertfald kunne
påvise hver gang at jeg har opdateret mine drivere på min computer.

Fra : Preben Pedersen

Dato : 18-07-03 22:48

Yep enig. Opdaterede til asus driver 44.71 og faldt ca. 40 i score...Hmmm
burde gå den anden vej i stedet for. Prøvede istedet nvidias driver 44.03 og
fik ca. kun 40 mere i score end med asus drivere..
Preben

"Thunderbird[7100]" <praetorian[Spam Frabedes]@tnfs.dk> skrev i en
meddelelse news:uflfhvoup39kflf242ct3jpkgcnqm1p3hs@4ax.com...

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 18-07-03 23:20

On Fri, 18 Jul 2003 23:48:10 +0200, "Preben Pedersen"
<preben-r@tiscali.dk> wrote:

> [...]
>burde gå den anden vej i stedet for. Prøvede istedet nvidias driver 44.03 og
>fik ca. kun 40 mere i score end med asus drivere..

Er de nået så langt nu?, de nyeste drivere jeg har liggende til
installation er 41.09 og kører selv med 40.72 lige nu *G*