konsistens????
Fra : Riis

Dato : 16-07-03 13:05

Min computer er begyndt at slukke og genstarte eller også fryser den bare
når jeg spiller.Når jeg så starter maskinen igen så checker den for
konsistens...det gør den hver gang computeren har været slukket eller også
hvis jeg genstarter manskine normalt.Jeg har formateret den del af min
harddisk hvor win xp er installeret(den er delt)men lige lidt hjælper
det.jeg har kørt memtest men der var ingen fejl..hvad kan problemmet være.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 16-07-03 13:14

Riis skrev:

> hvad kan problemmet være.

At din computer ikke bliver lukket ordentligt. Harddisken bliver så
tjekket efter for fejl når du genstarter den. Løsningen må være at
finde ud af hvorfor den bare slukker og genstarter eller "fryser".

Som det første kunne du starte med at læse:

Madsen.

Fra : Riis

Dato : 16-07-03 13:24

Ja så kan jeg få en blå skærm med nogle mærkelig tal som jeg fatter næsten
endnu mindre af også selvom jeg ved der en side hvor man kan få en
forklaring på hvad de forskellige tal betyder...

Fra : Sparre

Dato : 16-07-03 13:32

> Ja så kan jeg få en blå skærm med nogle mærkelig tal som jeg fatter næsten
> endnu mindre af også selvom jeg ved der en side hvor man kan få en
> forklaring på hvad de forskellige tal betyder...

Ja se det er hele pointen med Microsoft Windows, at det skal man ikke
vide.....

Nej den skriver ikke bare tal, det kan være den fortæller dig at det er en
..dll fil der er fejlet, eller måske er det en fil der har med dit grafikkort
at gøre, prøv at se efter om der er bid, søg evt på google hvis den giver
dig et filnavn...

--
Sparre

Fra : Riis

Dato : 16-07-03 13:35

Kan jo ikke skade,em har nu aldrig haft vidre succes med det i fortiden...

Fra : Thomas Madsen

Dato : 16-07-03 13:33

Riis skrev:

> Ja så kan jeg få en blå skærm med nogle mærkelig tal som jeg
> fatter næsten endnu mindre af også selvom jeg ved der en side hvor
> man kan få en forklaring på hvad de forskellige tal betyder...

Ja, men hvad er alternativet?
Det handler vel om at finde ud af hvad der går galt og det kan du
måske kræse dig ind på ved at notere ned hvad der står på den blå
skærm. Du har også en logbog at gøre godt med. Det er nok nærmest
bare ikke i denne gruppe at du får bedst hjælp til fejlmeddelelser
fra Windows. Jeg vil tro at <news:dk.edb.system.ms-windows> er bedre
egnet. :)

PS. Kunne man mon lokke dig til at klippe det væk som du ikke svarer
på og svare under det citerede, som beskrevet på følgende link? Det
letter altså forståelsen en hel del.

<http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html>.

Madsen.

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 16-07-03 15:35

Riis skrev:

> [...]
> harddisk hvor win xp er installeret(den er delt)men lige lidt hjælper
> det.jeg har kørt memtest men der var ingen fejl..hvad kan problemmet være.

Er der kun når du spiller? Det være grafikkortet... eller køllingen heraf?
evt. kølling af cpu'en? hvor varmt har din pc det?
Den kan jo have lugget på grænsen for så at få det FOR varmt her i
sommerheden...
--
Mvh. Peter.
___________________________________

Fra : Riis

Dato : 16-07-03 18:44

Nu har jeg fjernet så min puter ikke skulle genstarte automatisk...og
selvfølgelig genstarter den ikke,men fryser bare i spillene og hakker i
lyden...

Denis

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 16-07-03 23:43

> Nu har jeg fjernet så min puter ikke skulle genstarte automatisk...og
> selvfølgelig genstarter den ikke,men fryser bare i spillene og hakker i
> lyden...

Noget kunne tyde på at din maskine har det for varmt.
Prøv at pille kabinetsiden af og kig på køleren.
Er profilen fyldt med nullermænd?
Kører blæseren?

Det samme gælder for grafikkortet.
Står maskinen iøvrigt varmt?
En forsigtig støvsugning af køleprofilet kan sikkert hjælpe.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Riis

Dato : 17-07-03 09:15

støvsugede lortet igår og siden er lidt åben..har måler på min harddisk og
kan se den er oppe på 50,aner ikke hvad den skal være på,kan ikke finde en
måler til min cpu så jeg kan hvor varm den er ...

Denis

Fra : Peter Hansen

Dato : 17-07-03 09:28

Og?

Fra : Karsten Jensen

Dato : 17-07-03 10:21

Peter Hansen skrev:

> Og?

Har du det med varme?. . 50 grader er for varmt for en HDD. Jeg fik
halveret temperaturen på min ved at installere en harddisk cooler. Det tager
3 minutter http://www.studiedata.dk/product.asp?product=4&page=1

Hvad angår din CPU temperatur, så prøv Motherboard Monitor
http://mbm.livewiredev.com/ . Check dog lige først om dit board har
temperatursensorer. Der er en liste på siden.

Karsten Jensen

Ved svar pr. mail, fjern "et"

Fra : Riis

Dato : 17-07-03 11:56

Takker Karsten
Kan se at min HDD er ned på 43 og 48 som jeg kan regne ud er alt for
varmt...men takker lige endnu engang for svaret