Temp på AMD
Fra : Henrichsen

Dato : 13-07-03 13:58

Hvor høj er temperaturen på en xp2400 hvis den er godt
luftkølet, kontra en der er almindeligt kølet?
Bruger Prime95 til at stresse.
Lukker den selv ned hvis den bliver for varm?
Har et ECS bundkort, som ikke skriver noget om
shutdown muligheder.

Martin.

Fra : Leony

Dato : 13-07-03 17:27

"Henrichsen" <mkhenrichsen_fake@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor høj er temperaturen på en xp2400 hvis den er godt
> luftkølet, kontra en der er almindeligt kølet?

Beskriv godt kølet kontra almindeligt kølet.
Der kan sagtens være en forskel på 10 grader.
Temperaturen varierer fra board til board, da der er stor forskel på
sensorer osv. Derfor er der ikke nogen "facitliste" til temperaturer.

Hvis din computer ikke er ustabil, så har du ikke nogen problemer med
varme.

> Bruger Prime95 til at stresse.

Udemærket.

> Lukker den selv ned hvis den bliver for varm?

Hvis bundkortet understøtter det.
Asus kalder det C.O.P

> Har et ECS bundkort, som ikke skriver noget om
> shutdown muligheder.

Så er der nok ikke nogen.
Det er sikkert et K7S5A du har.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Henrichsen

Dato : 13-07-03 18:29

Almindelig kølet er en box køler, eller en GlacialTech,
i dette tilfælde en 2320, som er godkendt til og med xp2600.
Efter en halv time med Prime95 siger MBM(Motherboard monitor),
at cpu er 63 grader, derefter bliver den ikke varmere. Hvis CPU ikke
er belastet bliver den 55 grader. Temp. i kabinettet er 36 grader.
Temp. i rummet er 24 grader.
Motherboard er et ECS K7S5A pro. Rev. 5.0.

Martin.

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 13-07-03 20:45

Henrichsen skrev:

> [...]
> er belastet bliver den 55 grader. Temp. i kabinettet er 36 grader.
> Temp. i rummet er 24 grader.
> Motherboard er et ECS K7S5A pro. Rev. 5.0.

Synes ikke dine temps. lyder livstruende for et amd system, hvis 63 er ved
fuld load. Dy skal tænke på at den ansynligvis har taget et par grader
ekstra på her i sommmerheden.
--
Mvh. Peter.
___________________________________

Fra : Leony

Dato : 14-07-03 19:56

> [...]
> er belastet bliver den 55 grader. Temp. i kabinettet er 36 grader.
> Temp. i rummet er 24 grader.
> Motherboard er et ECS K7S5A pro. Rev. 5.0.

Ikke kriminelle temps, men de kunne godt blive et par grader lavere.
På den anden side - hvis dit system er stabilt, så er der ingen grund
til det.

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 15-07-03 16:14

> Ikke kriminelle temps, men de kunne godt blive et par grader lavere.
> På den anden side - hvis dit system er stabilt, så er der ingen grund
> til det.

Min 800MHz oldsag af en Athlon var ifølge bios oppe på 73 grader i
eftermiddags... Den havde ikke nogen stabilitetsproblemer.

Fra : Leony

Dato : 15-07-03 19:02

"Henrik Steen Larsen" <slet.hsl.@code12.dk> skrev i en meddelelse

> Min 800MHz oldsag af en Athlon var ifølge bios oppe på 73 grader i
> eftermiddags... Den havde ikke nogen stabilitetsproblemer.

Så er der ingen problemer.
Det er langt fra alle sensorer der er lige præcise. Din reelle temp kan
sagtens være 50 grader, selvom BIOS fortæller noget andet.