Okipage 6w papirproblemer
Fra : J.B

Dato : 12-07-03 14:52

Min Okipage 6w printer vil pludselig kun trække/føde papir et par centimeter
og går derefter i stå. Hvis jeg bruger den manuelle feeder i fronten printer
den uden problemer, men er selvfølgelig besværlig at bruge hvis mange sider
skal printes.

Jeg har forsøgt at skille den ad, for at tjekke om evt. ruller skulle være
smurt ind i smeltet printerpulver og derfor blevet for glat med tiden og nu
ikke kan trække papiret. Problemet er bare, at trods jeg kan få kabinettet
af, er de mekaniske dele til papirindføring umulige at komme til.

Nogen idéer?

Hilsen
J.B

Fra : D9N

Dato : 12-07-03 15:51

"J.B" <none@at.all> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke kan trække papiret. Problemet er bare, at trods jeg kan få kabinettet
> af, er de mekaniske dele til papirindføring umulige at komme til.

ja ...
jeg tager 437,50 for rensning af den , med rensning af alle ruller i den,
med den rigtige væske...
pick-up rullerne optager det salt der er på papiret, og bliver glatte og
tørrer ud, derfor vil den ikke tage papiret, du skal skille den helt ad
for at komme ind til rullerne, men det kan lade sig gøre...
men er du i tvivl om du kan samle det rigtigt, så lad være.

vh
D9N
www.d9n.dk

Fra : Carsten Riis

Dato : 14-07-03 21:59

D9N wrote:

> .....med den rigtige væske...

Hvad er den rigtige væske?

Husholdningssprit?

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : N/A

Dato : 15-07-03 00:16

"D9N" <d9n@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> for at komme ind til rullerne, men det kan lade sig gøre...
> men er du i tvivl om du kan samle det rigtigt, så lad være.

Tusind tak for et godt tip, jeg har lige fået min Brother HL-720 til at
fungere igen, efter et års dvale

Fra : Kristian Andersen \(~

Dato : 12-07-03 21:49

> [...]
> ikke kan trække papiret. Problemet er bare, at trods jeg kan få kabinettet
> af, er de mekaniske dele til papirindføring umulige at komme til.

Det er nok nærmere støv fra papiret eller tjære hvis der er rygere i huset.

Hvis du har fået kabinettet af er du da et stykke, du skal så have
papir-holderen (40) af, det er et par tappe som går ned i sheet-guide (49)
og holder den på plads - du kan nu komme til at rense pick-up rullen
"hopping roller" (11). Hvis det ikke kan gøre det skal du nok søge faglig
hjælp - kontakt Oki eller din forhandler eller benyt dig af D9N´s tilbud.

OBS! Hvis du fjerner side-plate-M (21) er det bedst at printeren ligger på
siden med side-plate-M opad - ellers falder alle gear hjulene af og du skal
så til at finde de rigtige pladser.

Du kan se delene på Oki´s hjemmeside

http://www.oki.dk/fcgi-bin/public.fcgi?pid=71&cid=117&chid=1&prid=229

--
Kristian

Fra : J.B

Dato : 13-07-03 23:39

Tusind tak for dit link! Vil nu overveje selv at prøve. Evt. tage D9N's
tilbud op til overvejelse.

"Kristian Andersen (kran)" <kristian_andersenIngenSpam@tdcadsl.dk> wrote in
message news:3f10741d$0$48889$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...