Vedr. detekt af SATA HD
Fra : DK5500

Dato : 10-07-03 16:16

Hejsa

Hvordan sætter man lige en SATA HD til når man har 2 alm. IDE HD
på i forvejen, hvor Windows stadigvæk ligger på IDE HD.
Jeg har div. kabler sat til de rigtige steder og kan se den i SATA bios
men den kommer ikke frem i Win2000 Pro DK.
Skal den detektes via FDISK ? (format)

Maxtor 160GB SATA HD

--
Carsten Nielsen
DK5500@stofanet.dk

Fra : CeeJay

Dato : 11-07-03 17:06

DK5500 wrote:
> [...]
> Jeg har div. kabler sat til de rigtige steder og kan se den i SATA bios
> men den kommer ikke frem i Win2000 Pro DK.

Alle ATA harddiske skal have skabt partioner, med f.eks fdisk.
Før vil windows ikke vise drev.

Kan du se disken i enhedhåndteringen ?
Den vil nemlig vises selv om der ikke er drev på disken.

Har du SATA drivere installeret ?

Fra : Morten Wulff Nielsen

Dato : 14-07-03 21:32

Måske ved du det men,

.....husk at Win2k kan selv partionere en ny disk.... Højre klik på --> Denne
Computer --> Administrer --> Diskhåndtering....

( Bare et tip )

MVH

Morten