10-20m USB-kabel.
Fra : Lars Kongshøj

Dato : 06-07-03 22:47

Er der nogen begrænsing på hvor langt et USB-kabel må være. Konkret
planlægger jeg at placere en printer 10-20m fra computeren, kan det lade
sig gøre?

De USB-kabler jeg har set på diverse forhandleres web-sider er maks. 5m.
Er der nogen forhandler i Kbh, der sælger længere kabler?

--
Lars Kongshøj
http://www.kongshoj.com/

Fra : Lars Grau

Dato : 06-07-03 22:48

Det kan max være 10 meter der efter skal du have en aktiv stik imellem, men
hvor man kan købe det i KBH ved jeg ikke.

Mvh

Lars

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 06-07-03 23:10

Lars Grau wrote:
> Det kan max være 10 meter der efter skal du have en aktiv stik imellem, men
> hvor man kan købe det i KBH ved jeg ikke.

Tak til både Lars + Esben for svar.

Selv om der er lidt uenighed om de 5/10 meter. Det er vel også bare en
tommelfingerregel, men jeg må i hvert fald regne med at jeg ikke kan
placere printeren 20m væk.

Hvad betyder "aktiv stik"?

--
Lars Kongshøj
http://www.kongshoj.com/

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 07-07-03 00:14

On Mon, 07 Jul 2003 00:10:02 +0200, Lars Kongshøj wrote:

> Hvad betyder "aktiv stik"?

Det er vist en lille "forstærker".

--
Lars

Fra : Leony

Dato : 07-07-03 12:37

> Hvad betyder "aktiv stik"?

Det er sådan en fyr:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=153060847&n=496908102&pn=559666851

I teksten til står der: "Med den indbyggede repeater, med buffer, er det
muligt at forlænge et USB kabel med op til 20 meter.
Ingen strømkilde skal bruges, for at bruge dette kabel. 5 M langt."

Umiddelbart lyder det som noget du kan bruge, men om det virker det ved
jeg desværre ikke.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 07-07-03 19:30

Leony wrote:
> [...]
> muligt at forlænge et USB kabel med op til 20 meter.
> Ingen strømkilde skal bruges, for at bruge dette kabel. 5 M langt."

Tak, den prøver jeg lige at se på.

--
Lars Kongshøj
http://www.kongshoj.com/

Fra : Esben

Dato : 06-07-03 23:02

> [...]
>
> De USB-kabler jeg har set på diverse forhandleres web-sider er maks. 5m.
> Er der nogen forhandler i Kbh, der sælger længere kabler?

5 meter er vist max efter USB-standarden. Det er desuden værd at bemærke, at
fx HP i visse tilfælde højst anbefaler 3m kabler. Jeg har selv oplevet en
printer som ikke fungerede med en kabellængde på 5m, men fint med 3m.

--
Esben

Fra : Lars Grau

Dato : 06-07-03 23:24

10 meter på USB 1.1 og 5 meter på USB 2.0 efter edbpriser*SS*

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 06-07-03 23:30

Lars Grau wrote:
> 10 meter på USB 1.1 og 5 meter på USB 2.0 efter edbpriser*SS*

OK, jeg glemmer sgu altid edbpriser, fordi jeg foretrækker at handle
kontant... Må lige tjekke... Men hvad er det der "aktiv stik" du nævnte
i din anden post?

--
Lars Kongshøj
http://www.kongshoj.com/

Fra : Thomas Hansen

Dato : 06-07-03 23:43

On Mon, 07 Jul 2003 00:30:20 +0200, Lars Kongshøj
<lars_kongshoj@hotmail.com> wrote:

> OK, jeg glemmer sgu altid edbpriser, fordi jeg foretrækker at handle
> kontant... Må lige tjekke... Men hvad er det der "aktiv stik" du nævnte
> i din anden post?

Hvorfor ikke bruge en billig print server? Så er du sikker på at det virker
eller købe en printer med netværkstilslutning. USB kabler er forbanede dyre
så jeg tror faktisk at det bliver samme pris i sidste ende. Og så kan du
stille printeren op til 300m væk /Thomas

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 06-07-03 23:46

Thomas Hansen wrote:
> [...]
> så jeg tror faktisk at det bliver samme pris i sidste ende. Og så kan du
> stille printeren op til 300m væk /Thomas

Så billigt bliver det vel heller ikke. Og prismæssigt drejer det sig om
at klare sig med de forhåndenværende søms princip.

--
Lars Kongshøj
http://www.kongshoj.com/

Fra : Kim Jensen

Dato : 07-07-03 10:22

On Sun, 06 Jul 2003 23:46:36 +0200, Lars Kongshøj
<lars_kongshoj@hotmail.com> wrote:

>Er der nogen begrænsing på hvor langt et USB-kabel må være.

Standarden foreskriver maks. 5 mtr. ( USB 1.1 & USB 2.0 ).
www.usb.org

7 mtr. kabel volder sjældent problemer.

>Konkret planlægger jeg at placere en printer 10-20m fra computeren,
>kan det lade sig gøre?

Ja, ved brug af aktive USB kabler ( m. indbygget forstærkning )
f.eks.: http://www.aten.com.tw/USB/USB_1/UE_150.html

eller ved brug af en eller flere USB hub´s.

--
Mvh,

Kim Jensen
Hammargren Data
www.hd.dk

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 07-07-03 19:28

Kim Jensen wrote:
> Ja, ved brug af aktive USB kabler ( m. indbygget forstærkning )
> f.eks.: http://www.aten.com.tw/USB/USB_1/UE_150.html

Tak, kigger på linket.

--
Lars Kongshøj