WinKip hjælp
Fra : Hugh Watkins

Dato : 18-07-03 22:24

http://www.arkivalieronline.dk/Data/folketælling/FT1840/01919/01057.tif

Bedsted Bye
56 ) en Gaard Christen Larsen ???ander 46 gift Gaardfæster

Blander ellers Bonder ellers ????

ikke sådan in 1834 eller 1845
bar Christen Larsen

''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

http://www.arkivalieronline.dk/Data/folketælling/FT1840/01919/01058.tif

62 ) Kirsten Nielsdatter 38 u

deres Datter, Bager ELLER deres Datter, Væver

sådan 3 side mere og general prøven er forbi

også begynder jeg med et register til Randers FT-1860

gade første

og efternavn bagefter

tak og mvh

Hugh W

--

http://boards.ancestry.com/mbexec/board/an/topics.census.uk.1891

http://www.genealogi.co.uk

Danish County Message Boards

http://boards.ancestry.com/mbexec?htx=board&r=rw&p=localities.scan-balt.denmark.counties

Samtlige personer i husstanden

Thisted, Hassing, Bedsted, Bedsted Bye, , en Gaard, 7, FT-1834
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Anders Justsen, 62, Gift, , Gaardfæster,
Kirsten Poulsdatter, 49, Gift, , hans kone,
Just Andersen, 15, Ugift, , deres søn,
Kirsten Nielsdatter, 31, Ugift, , Inderste og Væver,
Else Nielsdatter, 29, Ugift, , Inderste,

http://www.arkivalieronline.dk/Data/folketælling/FT1840/01919/01051.tif

også Væver

4 gang ? to slags "V"

Fra : Bodil Madsen

Dato : 18-07-03 22:41

Vedr. 56) Christen Larsen: Jeg tror ikke der står noget med B, men måske
Kander

vedr. 62) Kirsten Nielsdatter er væver.

med venlig hilsen
Bodil Madsen

Fra : Poul Lynge Johansen

Dato : 18-07-03 23:05

Hej
"Blander" er jeg stødt på mange gange i Thy, også i Bedsted: Knud Blander
Johansen, Simon Blander m.fl. Så "Blander" lyder ikke usandsynligt.
mvh
Poul Lynge Johansen

Fra : LisBJensen

Dato : 18-07-03 23:16

Hey Hugh
My translation to 62: deres datter Væver

Sometimes the chilren also get the occupation of the father it means 4
times Væver. In Danish we have 2 sorts of V and sometine it's diffucult
to know what to use whem reading ols script's. I useualley tarnslate the
W (shown here
http://www.arkivalieronline.dk/Data/folketælling/FT1840/01919/01051.tif)
as V.

Hope it helps You.

Lis

http://www.kandu.dk/

Fra : Hugh Watkins

Dato : 18-07-03 23:49

"LisBJensen" <LisBJensen.news@kandu.dk> wrote in message news:3f18725e$0$48908$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hey Hugh
> My translation to 62: deres datter Væver

tak

det blive Væver og Blander

eller et bedre forslag !

gemt