kort 10 kr stk
Fra : Jesper

Dato : 18-07-03 22:37

Har lige regnet på tallene: 1-2-4 cm kortene solgt til ~ 10 kr pr stk + 2 kr for hvert
købt kort !
Topografisk Atlas solgt til 51 kr/stk og Færdselskortet solgt til 31 kr/stk

Kort & Matrikelstyrelsen har afsluttet salget af landkort-lageret
18. jul. 2003 se Http://www.kms.dk

Kort & Matrikelstyrelsen har afsluttet salget af landkort-lageret, samt konceptet for
Færdselskortet 18. juli 2003

Kort & Matrikelstyrelsen har netop afsluttet salget af landkort-lageret. Salget er
gennemført på baggrund af KMS's nye virksomhedsprofil, som i fremtiden vil bygge på
digital formidling.

1-cm kort, 2-cm kort, 4-cm kort og andre topografiske kort over Danmark er solgt til
Nordisk Korthandel for kr. 600.000,00. Herudover betaler Nordisk Korthandel 2,00 kr. til
KMS for hvert solgt kort.
Lageret af Topografisk Atlas og Færdselskortet - 2003 og er solgt til Bogpa A/S for
henholdsvis kr. 869.000,00 og kr. 910.000,00.
Egmont Lademann A/S har indgået en 3-årig aftale med KMS om Konceptet for Færdselskortet
til en værdi af kr. 2.804.400,00.

Cm-kort og andre topografiske kort kan fra primo august købes hos Nordisk Korthandel,
indtil da betjener KMS sine forhandlere.
Bogpa A/S vil sælge Topografisk Atlas og Færdselskortet for 2003 gennem sine
boghandelkæder Bog & Idé, Bøger & Papir og Kontor & Papir. KMS ophører med at sælge disse
to produkter fra i dag den 18. juli 2003.
Egmont Lademann vil producere opdateret version af Færdselskortet til 2004, som forventes
i handlen til den kommende julehandel.

Fra : Kurt Becher

Dato : 18-07-03 23:13

Hejsa!

Jeg synes, at overgangen til digital formidling er en glimrende ide.

F.eks. har jeg lige opdaget at deres ellers glimrende havnelods(er) ligger
med billeder, planer og hele molevitten direkte til download i PDF-format!
Nu behøver man altså ikke at købe hele Vestkysten bare fordi man skal et
smut til Hvide Sande!!!

Det ER sgu' da fagre nye verden...

(Og jo... jeg har tænkt på sikkerhedsaspektet ved at navigere efter kort
printet ud hjemme hos mig selv....)

MVH