Menu problemer - javascript
Fra : Tim Bregning Karlsen

Dato : 17-07-03 16:03

Jeg er ved at bygge en webside http://home6.inet.tele.dk/timweb/ med et
frameset bestående af 3 frames: top, menu og main.

Menuen til venstre bygger på et script jeg har fundet på
http://www.burmees.nl/menu/menus.htm

Ideen er at hovedpunkterne er i menu-framen og at underpunkter åbner i
main-framen.

Problemet er at så snart jeg har klikket på et "underpunkt" bliver
hovedmenuen "død" og jeg skal reloade index-filen før det virker igen.

Er der nogen der kan hjælpe mig?

Hilsen fra

Tim Bregning Karlsen

Fra : en kvinde

Dato : 17-07-03 20:39

"Tim Bregning Karlsen" <timmail@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Problemet er at så snart jeg har klikket på et "underpunkt" bliver
> hovedmenuen "død" og jeg skal reloade index-filen før det virker igen.

Operationen lykkedes - patienten døde !

Din menu er ikke død - man kan bare ikke se, at den virker

Løsningen er at du finder en menu, der åbner nedaf istedet for ud til højre
side....

Denne ligner din, men åbner nedaf
http://www.dhtmlcentral.com/script/script.asp?id=22

God fornøjelse....

Fra : Tim Bregning Karlsen

Dato : 18-07-03 08:24

Hej "En kvinde" - og tak for dit svar.

Den menu du anbefaler ser udmærket ud, men det ærgrer mig at jeg ikke kan få
den anden til at virke som den skal.

Jeg tror at jeg er meget tæt på, men jeg mangler lige den sidste hjælpende
hånd - så jeg vil stadig gerne have gode råd fra en af jer "out there".

Hilsen fra

Tim

Fra : en kvinde

Dato : 18-07-03 09:15

"Tim Bregning Karlsen" <timmail@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3f17a086$0$97165, men det ærgrer mig at jeg ikke kan få
> den anden til at virke som den skal.

Hej Tim

Din menu virker skam som den skal - men hvis den skal kunne se i sin helhed,
så skal du gøre din menuframe dobbelt så bred.
Som det er nu "gemmer" dine sub menuer sig bag de nye sider du åbner.

Fra : Tim Bregning Karlsen

Dato : 18-07-03 09:35

Hej igen

Jeg har hentet scriptet fra en side jeg tidligere har refereret til - og
ifølge vejledningen er det netop meningen at sub-menuerne skal åbne i en
anden frame.

Forfatteren har også nogle eksempler der virker fint (noget med nogle
katte).

Det virker også i min browser, men mit problem er at i samme øjeblik jeg har
klikket på et sub-link virker hovedmenuen ikke. Jeg har skrevet til ham der
har lavet scriptet og bedt om hjælp, men han her ikke svaret endnu.

Menu-framen skal kun være ca. 140-150 pixels bred og så er det bare meningen
at sub'erne skal folde ud i main-framen. Gør den ikke det i din browser?

Forøvrigt er der mange gode ideer på www.html.dk som du henviste mig til.
Tak for det!

Tim

Fra : Tim Bregning Karlsen

Dato : 18-07-03 10:30

Tager på ferie nu - de næste 3 uger.

Glæder mig til at se om der er en løsning når jeg kommer tilbage.

Tim

Fra : en kvinde

Dato : 18-07-03 10:33

Har været oppe på kattesiden for at finde dit script, men det som ligner
dit, er ikke lavet til frames......
God ferie