Andet multimedie
bentjuul 3670
Fade mellem 2 billeder..hvordan ?
Fra : EnjoyNews

Dato : 16-07-03 19:08

Hej NG!

Er der nogen der kender et program hvor jeg kan fade fra et billede til et
andet ? altså det ene billede til venstre der kører over i et andet billede
til højre - eller fx. fade et billede over i hvid.

Jeg har disse programmer, kan de evt bruges ?

PaintShopPro7
PhotoLine
Adobe Photoshop 5.0

Takker for svar
mvh Michael

Fra : KNL DtP

Dato : 16-07-03 19:23

"EnjoyNews" <mh-nyheder@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
billede
> til højre - eller fx. fade et billede over i hvid.

I PhotoShop åbner du begge billeder og trækker det ene over i det andet,
ved at vælge pilen med krydset fra værktøjslinjen.

Nu ligger billede 1 oven på billede 2. For at få de to billeder til at
fade, kan du lave en maske, som skjuler noget af billede 1.

Marker det øverste lag (billede 1) og tryk på maske-ikonet (hvid cirkel
på grå baggrund). Nu kan du med f.eks. airbrush'en "slette" det øverste
billede og dermed lade billede 2 kigge frem.

Du kan også bruge gradient-værktøjet, hvor man starter i hvid og slutter
i sort. Der hvor der er sort kan man kigge igennem. De grå toner imellem
sort og hvid giver den bløde overgang.

Bemærk at du ved at bruge en maske ikke slette noget på billede 1 og
altid kan starte forfra hvis det driller.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Ammitz

Dato : 16-07-03 19:47

"EnjoyNews" skrev d. 16-07-03 19:08 dette indlæg :
> Hej NG!
>
> Er der nogen der kender et program hvor jeg kan fade fra et billede
til et
> andet ?

Prøv at se lidt på denne side:
www.hah.net/p5/text/bildeeffekter/bildeeffekter_intro.htm
Den giver dig trin for trin instruktioner til mange forskellige
billedeffekter, herunder også "smelt-sammen" effekten.

Ammitz

http://www.kandu.dk/

Fra : EnjoyNews

Dato : 17-07-03 22:57

Siden er desværre nede... er der andre forslag eller kan jeg evt finde det
beskrevet på andre sider ?

Tak for hjælpen
Michael

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 17-07-03 23:40

"EnjoyNews" <mh-nyheder@mail.dk> skrev :

>Siden er desværre nede... er der andre forslag eller kan jeg evt finde det
>beskrevet på andre sider ?

Mange udenlandske servere er nede pt, så prøv i morgen.

PS.
Når du svarer på et indlæg vær rar, at citere efter netiketten på
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>.
Se også min signatur.
--
Knud