beta-caroten ?
Fra : mikael

Dato : 16-07-03 12:32

Hejsa, jeg har taget beta-caroten piller i godt 14 dage nu, fordi jeg
nomalt ikke kan blive rigtig brun - er det meningen at man skal tage sol
sammen med de piller før det har en effekt? fordi jeg synes ikk der er sket
nogen mærkbar forskel.

Mvh Mikael

--
Fjern årstallet i min mail adresse for at kontakte mig personligt..

Fra : hasselbalch

Dato : 16-07-03 14:14

"mikael" skrev d. 16-07-03 12:32 dette indlæg :
> [...]
> Fjern årstallet i min mail adresse for at kontakte mig personligt..
>
> beta-caroten virker ikke ved sol. beta-caroten er det stof som farver
gulerødderne orange. du kan lige så godt spise gulerødder eller
gulerodssaft. man bliver ikke solbrun, men får en let gulbrun kulør, som
kan minde lidt solbrændthed.

hilsen hasselbalch

http://www.kandu.dk/

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 16-07-03 23:35

hasselbalch wrote:
> gulerødderne orange. du kan lige så godt spise gulerødder eller
> gulerodssaft. man bliver ikke solbrun, men får en let gulbrun kulør,
> som kan minde lidt solbrændthed.

ikke helt korrekt..... beta-caroten hjælper melaninen i hudens celler med at
optage farve ( sådan lidt groft sagt)....
alene virker beta-caroten ikke som bruningsmiddel, men den hjælper huden til
at opnå en brunere kulør hurtigere.......

til mikael.....
ja... du skal tage sol samtidig, men du skal nok ike forvente den store
forandring på kun 14 dage...... der skal længere tid til.....
--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Kitti Egevang

Dato : 17-07-03 23:27

Hej Sabina.
Jeg synes at det er utroligt så meget du ved om en masse sygomme m.v.
Ros til dig
Håber du vil blive ved længe endnu med din hjælp til mange mennesker. TAK
til dig.
Med kærlig hilsen Kitti.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 17-07-03 23:34

Kitti Egevang wrote:
> Hej Sabina.
> Jeg synes at det er utroligt så meget du ved om en masse sygomme m.v.

*fniz* jamen meget af det jeg ved kender jeg fra min egen krop
(desværre).... og kender jeg det ikke fra mig selv, så kender jeg en smule
til tingene fra familie og venner, og forsøger i det mindste at sætte mig
ind i lidt mere omkring det...... resten er egentlig bare sund fornuft og
logisk tænkning*G*

> Ros til dig

tak ;) men ingen ros nødvendigt..... jeg gør det jo gerne, også fordi jeg
selv fik masser af hjælp og støtte fra lignende steder på nettet da jeg
søgte informationer......

> Håber du vil blive ved længe endnu med din hjælp til mange mennesker.

jeg håber da at jeg kan, og så længe jeg er rimelig sikker på mine
informationer vil jeg da nok blive ved ;)

> TAK til dig.

selv tak! ;)