Andet multimedie
Kraftig sollys igennem en mørk væg - hvord~
Fra : Michael Nielsen

Dato : 16-07-03 04:01

Hvis jeg har en mørk væg - set skråt fra siden og ned af den - og jeg gerne
vil have en sollys effekt til at gå igennem et hul i væggen - hvordan gøres
det så med Paint Shop Pro 7.0 ?

Ellers sagt på en anden måde:

Forstil jer i står ved et træhegn eller langs en mørk mur og kigger ned
langs trævæggen/muren og deri er der huller og igennem de huller kommer der
kraftig sollys og kaster lys igennem hullet og ned på fortorvet/jorden ca
2-3 meter fra væggen/muren - hvordan gøres dette på en god måde i psp7??

Man må IKKE kunne se selve solen - kun lyset der går igennem hulet!

På forhånd tak for hjælpen.
Vh\M.

Fra : emj

Dato : 16-07-03 06:20

On Wed, 16 Jul 2003 05:01:00 +0200, "Michael Nielsen"
<christiansbro@hotmail.com> wrote:

>og jeg gerne
>vil have en sollys effekt til at gå igennem et hul i væggen - hvordan gøres
>det så med Paint Shop Pro 7.0 ?

Prøv at køre Effect/browser igennem, så du kan se, hvordan forskellige
effekter virker
Prøv
EFFECT/ILUMINATION

Hilsen emj

Fra : Michael Nielsen

Dato : 16-07-03 06:25

"emj" <emj@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
[snip]
> Prøv at køre Effect/browser igennem, så du kan se, hvordan forskellige
> effekter virker
> Prøv
> EFFECT/ILUMINATION
>
> Hilsen emj

Det er mere kompliceret end "bare" at køre igennem Effect/browser *s*
Jeg har prøvet effect/ilumination uden held.

Hvordan vil du få effect/ilumination igennem et hul på en væg set skråt
bagfra?

Mvh\Michael

Fra : emj

Dato : 16-07-03 09:34

On Wed, 16 Jul 2003 07:25:15 +0200, "Michael Nielsen"
<christiansbro@hotmail.com> wrote:

>Det er mere kompliceret end "bare" at køre igennem Effect/browser *s*
>Jeg har prøvet effect/ilumination uden held.

Jeg ville bare lede dig på sporet.

>Hvordan vil du få effect/ilumination igennem et hul på en væg set skråt
>bagfra?
Det kan jeg overhovedet ikke svare på, uden at have set billedet.
Hilsen emj

Fra : Michael Nielsen

Dato : 16-07-03 09:57

> Det kan jeg overhovedet ikke svare på, uden at have set billedet.
> Hilsen emj

Ligesom her : http://hjem.get2net.dk/arntsen/eksperten/cborg/paladin_02.jpg
Mvh\Michael

Fra : Kim Jensen

Dato : 16-07-03 16:23

> Ligesom her :
http://hjem.get2net.dk/arntsen/eksperten/cborg/paladin_02.jpg

Hvilket så tydeligvis er lavet i et 3D-program. Det er ikke noget du "bare
lige" laver i et program som PSP.

mvh
Kim Jensen

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 16-07-03 16:28

skrev i en meddelelse news:Vr8Ra.18867$Kb2.1044225@news010.worldonline.dk...

> Ligesom her : http://hjem.get2net.dk/arntsen/eksperten/cborg/paladin_02.jpg
> Mvh\Michael

Som helt sikkert er lavet med et 3d modeler/render program som
3D studio max, softimage, bruce3d, osv. osv..

fænomenet heder noget ala volumetric light/smoke

Jan Rasmussen