Graviditets test
Fra : Søren Clausen

Dato : 15-07-03 16:29

Hej

Hvad koster en graviditets test, og hvor sikker er den...?

Mvh. Claus

Fra : Helle

Dato : 15-07-03 17:40

"Søren Clausen" <Har@ingen.dk> wrote in message
> Hej
>

> Hvad koster en graviditets test, og hvor sikker er den...?
>

> Mvh. Claus

Jeg mener den koster omkring 50 kr (??) og den er ret sikker.
Men den skal tages og virker først når menstruationen er udeblevet. HVIS den
siger positiv skal man alligevel til lægen og have taget endnu en test.
Derfor:
Få det gjort gratis ved lægen i stedet for at ofre penge på en test.

Mvh Helle

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 15-07-03 18:55

"Helle" <krammemusen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg mener den koster omkring 50 kr (??) og den er ret sikker.

De billigste er nok fra http://www.billige-teste.dk/, ellers fra små 40,- i
supermarkederne (fungerer fint) og opefter.

> Men den skal tages og virker først når menstruationen er udeblevet.

Langt de fleste kan bruges samme dag, som mens (ikke) forventes. Dog er det
individuelt, hvornår kvinden producerer hormonet HCG i tilpas høj
koncentration, og nogle få kan først teste positivt flere uger efter
udebleven menstruation.

HVIS den
> siger positiv skal man alligevel til lægen og have taget endnu en test.
> Derfor:
> Få det gjort gratis ved lægen i stedet for at ofre penge på en test.

Ikke nødvendigvis. Hjemmetesten er præcis lige så sikker som den, lægen
bruger. Jeg har i mine tre graviditeter aldrig fået taget en test hos lægen.
Man har hver gang taget mine ord for gode varer, når jeg har sagt, at jeg
har testet positiv hjemme (jeg har skiftet læge mellem 1. og 2. graviditet,
så det var ikke kun en enkelt læge med den indstilling).

MVH Mette