Dansk købt mobiltelefon i Berlin?
Fra : Jakob Munck

Dato : 14-07-03 21:34

Jeg har en Nokia 3410, som er købt i Danmark, og nu skal jeg på ferie i
Berlin. Der har jeg brug for at ringe en del gange til andre telefoner i
Berlin, men jeg har ikke brug for at ringe til Danmark.

Kan jeg ikke bare købe et taletidskort i Berlin og sætte det i min telefon?
Så får jeg et nyt telefonnummer, men det kan jeg så bruge de 10 dage jeg er
i Tyskland.

Er det ikke muligt?
Er der noget galt i det?

v.h.
Jakob

Fra : Claus E Beyer

Dato : 15-07-03 05:30

"Jakob Munck" <jakob.munck@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Så får jeg et nyt telefonnummer, men det kan jeg så bruge de 10 dage jeg er

Ja, du skal bare være sikker på at din mobiltelefon ikke er låst til eksempelvis
det (danske) selskab du i sin tid købte den sammen med et abonnement hos.

> Er der noget galt i det?

Næ, det er da meget fornuftigt.

Desværre er de tyske startsæt temmeligt dyre. Jeg tvivler på at du finder noget
til under EUR 40,-, medmindre der lige køres nogle tilbud for tiden.

Claus

Fra : Esben

Dato : 15-07-03 11:05

Hej.
Blaue Elise har pt tilbud på Tyske taletidskort med 15 euro på prisen kan
jeg ikke lige huske men de er en del billigere end normalt, blaue elise er
ved både otto tuborg og pøtsch i harrislee
Esben

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 15-07-03 09:21

Hej Jakob!

Jakob Munck wrote:
> Jeg har en Nokia 3410, som er købt i Danmark, og nu skal jeg på ferie
> i Berlin. Der har jeg brug for at ringe en del gange til andre
> telefoner i Berlin, men jeg har ikke brug for at ringe til Danmark.

Er disse "andre telefoner i Berlin" tyske mobiltelefoner (=tyske mobilnumre
[+4915..., +4916..., +4917...]), tyske fastnettelefoner (=tyske fastnetnumre [i
Berlin +4930...]) eller danske mobiltelefoner (=danske mobilnumre) der befinder
sig lige som din i Berlin?

I sidste fald er det trods alt opkald til udlandet da du opringer et dansk
nummer fra Tyskland og det bliver dyrt for begge sider.

> Kan jeg ikke bare købe et taletidskort i Berlin og sætte det i min
> telefon? Så får jeg et nyt telefonnummer, men det kan jeg så bruge de
> 10 dage jeg er i Tyskland.

Som Claus allerede har skrevet om, skal du være sikker at din mobil ikke er
låst.

Lidt afhængigt af de numre du vil ringe til er der forskellige taletidskort. Når
du ringer udelukkende til tyske mobilnumre er LOOP med "mobile option" fra o2
dit valg. Når du ringer til begge tyske fastnet- og mobilnumre, kan Free&Easy
med WeekDay-option dit valg.

> Er det ikke muligt?

Mobilens lås?!

> Er der noget galt i det?

Du skal informere de personer der skal kunne ringe dig op om dit temporære tyske
nummer.

--
Rainer Schöbe (Germany)
using o2 (Germany) GPRS