Pinligt spørgsmål
Fra : Henrik Larsen

Dato : 01-04-01 17:21

Hvad er det nu man bruger PHP til

Fra : Ghashûl

Dato : 01-04-01 17:33

On Sun, 1 Apr 2001 18:20:31 +0200, "Henrik Larsen" <henlar@dsa-net.dk>
wrote:

>Hvad er det nu man bruger PHP til

Kort sagt, dynamiske hjemmesider.

--
Regards Ghashûl
ICQ: 7223six29 † E-mail: stefan at bruhn dot to † URL: http://ghashul.dk

I demand the right to keep and arm bears

Fra : Kristian Risager Lar~

Dato : 01-04-01 19:21

> Kort sagt, dynamiske hjemmesider.
Dvs. ikke visuelle dynamiske effekter, da PHP fungerer på serversiden.

Man bruger ofte php sammen med sql.

--
/Kristian Risager Larsen
Mail: mailto:kezze@kezze.dk ICQ: 14602805

Fra : Thomas L. Kjeldsen

Dato : 01-04-01 23:35

In article <9a7o28$65k$1@sunsite.dk>, Kristian Risager Larsen wrote:
>Dvs. ikke visuelle dynamiske effekter, da PHP fungerer på serversiden.

<flueknepperi on>
Man kan godt bruge PHP til at lave grafik, pdf-filer, flash mm...
</flueknepperi off>

/tlk :)

Fra : WebmasterDK

Dato : 02-04-01 01:42

<snip>
> <flueknepperi on>
> Man kan godt bruge PHP til at lave grafik, pdf-filer, flash mm...
> </flueknepperi off>
</snip>
Og hvordan laver man så *.pdf filer i php??

Fra : Peter Brodersen

Dato : 02-04-01 02:31

On Mon, 2 Apr 2001 02:41:45 +0200, "WebmasterDK"
<webmasdk@worldonline.dk> wrote:

>Og hvordan laver man så *.pdf filer i php??

Eksempel:
http://stock.ter.dk/pdf/

Kode:
http://stock.ter.dk/pdf/index.phps
(husk at læse kommentarerne)

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : KASPER

Dato : 02-04-01 10:27

"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> wrote in message

> Eksempel:
> http://stock.ter.dk/pdf/
>
> Kode:
> http://stock.ter.dk/pdf/index.phps
> (husk at læse kommentarerne)

Findes der en mere omfattende tutorial til dette? Jeg kunne godt tænke
mig at lave pdf filer udfra en adressedatabase, men hvordan styrer man
layoutet på pdf-filen med tabeller osv.?

--
KASPER

Fra : Thomas Jensen, pil.d~

Dato : 02-04-01 11:53

http://dk.php.net/manual/en/ref.pdf.php

--
vh
Thomas Jensen

Fra : Kristian Risager Lar~

Dato : 02-04-01 13:23

> http://dk.php.net/manual/en/ref.pdf.php

Det havde han vidst hvis han havde læst kommentarerne i sourcekoden :)

Fra : Peter Brodersen

Dato : 02-04-01 18:49

On Mon, 02 Apr 2001 12:52:37 +0200, "Thomas Jensen, pil.dk"
<tj@dev.null> wrote:

>http://dk.php.net/manual/en/ref.pdf.php

Man kan kalde referencesiderne på php.net for meget, men tutorial kan
man fand'me ikke kalde dem for.

Jeg tror, jeg bikser noget sammen, når jeg har eksperimenteret lidt
mere med det. Nu lykkedes det mig at få smidt et billede ind... små
skridt! :)

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Thomas L. Kjeldsen

Dato : 03-04-01 00:22

In article <4BXx6.15$76.402@news101.telia.com>, KASPER wrote:

>Findes der en mere omfattende tutorial til dette? Jeg kunne godt tænke
>mig at lave pdf filer udfra en adressedatabase, men hvordan styrer man
>layoutet på pdf-filen med tabeller osv.?

Måske http://phpbuilder.com/columns/perugini20001026.php3?print_mode=1 ?

Men overvej at bruge ps2pdf evt kombineret med html2ps istedet.

/tlk