Afbudsrejse?
Fra : Olsen

Dato : 13-07-03 10:43

Min datter agter sig med en veninde en tur ud i den store verden via en
afbudsrejse.

Er der nogle gode tip?

(De har ikke prøvet det før, men er meget fleksible)

--
Hilsen fra Olsen

snipnospam@olsen.mail.dk

ikke fjerne nospam

Fra : bingo

Dato : 13-07-03 11:04

>Min datter agter sig med en veninde en tur ud i den store verden via en
>afbudsrejse.
>
>Er der nogle gode tip?
>
>(De har ikke prøvet det før, men er meget fleksible)

Hvis de er meget feksible er det en meget god idé at vente til efter
skolesommerferien - ellers bliver det vist meget svært at få en
afbudsrejse. Fænomenet eksister nærmest ikke mere - i hvert fald ikke
på nuværende tidspunkt. Ligenu er der ingen grund til at sælge
billigt, da alt kan sælges til fuld pris - så det bedste er at vente
til lavsæson, der er chacerne meget større.
Ja det var jo tider for 10 år siden !!!!!! Men selskaberne er blevet
mere fornuftige i deres udbud af pladser. Når man skimmer tilbuddene
nu, er der ikke meget billigt at finde, hvis man vil til de
traditionelle rejsemål.

Mogens

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 13-07-03 16:03

Hej

"Olsen" <snipnospam@olsen.mail.dk> wrote:

>Min datter agter sig med en veninde en tur ud i den store verden via en
>afbudsrejse.

>Er der nogle gode tip?

Som "Pingo" ganske rigtigt skriver, så er 'afbudsrejser' desværre snart
ved at være 'en by i Rusland' - Men der findes stadig lidt muligheder. -
Kig på mit svar til tråden "Lesbos, hvilke selskaber flyver dertil" det
vil stort set også kunne bruges til dit spørgsmål.

Hvis pigerne er så fleksible at de kan vente til een uge ind i August,
altså lige når skolerne er begyndt igen, plejer der at være en 2 - 3
uger dér hvor priserne er, omend ikke rimelige, så ihvertfald billigere
en nu, derefter stiger de typisk igen.

--
M.v.h. Ole®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : Anders

Dato : 15-07-03 08:03

>Er der nogle gode tip?
>(De har ikke prøvet det før, men er meget fleksible)

Ja, da jeg stadig valfartede rundt i Europa, var mine
sidste-øjebliksture normalt ikke med fly, jeg pakkede en rygsæk, og
drog til København, og tog færgen til Polen, derfra er landtransport
meget billigt længere syd på.

Jeg taler om lande som: Polen, Tjekkiet, Slovakiet, Ungarn hvor jeg
har tilbragt mange skønne dage med sækken på ryggen.

Hvis det har vakt interesse, så send dem ned på biblioteket for at
låne et par bøger om Østeuropa.

Jeg har en gang taget denne rute ned til Grækenland, jeg fik et lift
til Stettin I Polen, derfra med tog til Krakow, videre med bus,
Dreambus(hellride) til Budapest, denne bus, kører gennem tjekkiet og
Slovakiet, så hav passet klar, de elsker at stemple.

Fra Budapest var der flere muligheder, men vi tog med en bus der kørte
gennem Yugoslavien(dette skete om natten, da det var under krisen
dernede) direkte to Thessaloniki, hvor man kan komme videre til alle
øerne med færge.

Turen hjem kan evt. gøres Via Tyrkiet, hvor man i Istanbul tit finder
meget billige fly billetter til nordeuropa. Man skal dog være varsom
med hvor man flyver hen, bare fordi man finder en billig billet til
f.eks. Tyskland, betyder det ikke man kan komme billigt hjem, det
lærte vi da vi jublende købte en 500kr's billet fra Istanbul til
Dusseldorf, og så måtte betale tæt på 1000kr. for en togbillet derfra
til Danmark. Tog billetter i Tyskland var på det tidspunkt ca. 1 kr /
km. Har ingen anelse om priser der nu :)

Dette lyder som en lang og trættende tur, men der er masser af
seværdige ting undervejs, og masser af gode oplevelser. Jeg ville nok
ikke gøre det samme i dag, jeg er blevet for gammel til at rasle i bus
og tog så langt, men jeg havde nogle af mine fedeste ungdomsoplevelser
på mine mange ture i disse lande.

Jeg har nu fundet et godt sted at slå mig ned i stedet, har boet i
Filippinerne i de sidste to år.... Men det er en helt anden historie
:)

Anders A.
Asian Escapades