Handicappedes p-pladser under pres
Fra : Fly Christensen

Dato : 12-07-03 11:09

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=1910538/

Personligt har jeg parkeret bag en bil, som stod på min parkeringsplads.
Da ejeren kom tilbage til bilen, skældte han ud og truede med
politianmeldelse for "Nötigung", indtil jeg sagde, at det kunne han da
godt, men det ville nok være en god ide lige at snakke med ejeren af
p-pladserne først. Så holdt han kæft og skred.

Fly

Handicappedes p-pladser under pres

Rundt om i Danmark har vejmyndighederne oprettet
handicapparkeringspladser foran banegårde, posthuse og private hjem for
at hjælpe de invalide til en lidt lettere hverdag. Men mange bilister
accepterer ikke, at pladserne er reserveret den gruppe af mennesker, der
er bevægelseshæmmede. Så de bruger ivrigt parkeringspladserne uden
hensyn til, at det skaber problemer for de handicappede. Nu foreslår
formanden for De Samvirkende Invalideorganisationer højere bøder for at
ramme synderne.

Han beklager meget, at så mange bilister ikke viser hensyn, når de
spærrer for de handicappedes p-pladser.

- Det er rent ud sagt skideirriterende, siger formanden for De
Samvirkende Invalideorganisationer, Stig Langvad.

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 12-07-03 11:42

http://usenet.dk/grupper/

> [...]
> godt, men det ville nok være en god ide lige at snakke med ejeren af
> p-pladserne først. Så holdt han kæft og skred.

Personligt er jeg da kommet til at kommentere et offtopic indlæg
i en af de grupper jeg læser. Da indlægsskriveren så det skældte
vedkommende ud, og truede med anmeldelse til abuse@diku.dk for
at skrive offtopic indlæg, indtil jeg sagde at det kunne vedkommende
da godt, men at det ville nok være en god ide lige at læse http://usenet.dk/netikette/
først. Så holdt vedkommende kæft, og skred.

> Fly

JonB

> Handicappedes p-pladser under pres

Usenetgrupper under pres

> [...]
> hensyn til, at det skaber problemer for de handicappede. Nu foreslår
> formanden for De Samvirkende Invalideorganisationer højere bøder for at

Rundt omkring på usenet har styregruppen oprettet grupper til
diskussion af banegårde, dk.fritid.jernbaner, epost, dk.edb.internet.software.mail+news
og privat handel, dk.marked.privat, for at hjælpe brugerne til
en lidt lettere hverdag. Men mange brugere accepterer ikke, at
nogle af grupperne er reserveret til visse typer af indlæg, så
de bruger ivrigt grupperne uden hensyn til at deres offtopic
indlæg skaber irritation for de regulære brugere. Nu foreslår
formanden for De samvirkende usenetgruppeorganisationer at der
åbnes for indlægsafrydning for at ramme synderne.

> Han beklager meget, at så mange bilister ikke viser hensyn, når de
> spærrer for de handicappedes p-pladser.

Han beklager meget, at så mange usenet brugere ikke viser hensyn, når
de skriver offtopic indlæg i de danske grupper.

> - Det er rent ud sagt skideirriterende, siger formanden for De
> Samvirkende Invalideorganisationer, Stig Langvad.

- det er rent ud sagt skideirriterende, siger formanden for De
Samvirkende usenetgruppeorganisationer, Jon Bendtsen.

JonB