Udsende Newsletter via smtp.mail.dk (300+ ~
Fra : Søren Andersen

Dato : 11-07-03 21:41

Jeg kører en PlanetSide klan med ca 300 medlemmer, jeg har en database over
alle deres email adresser, og kan snildte fedte dem ind i MS Outlook
adresse kartotek.

Vi vil nu udsende et ugentligt nyhedsbrev til disse medlemmer. Kan det
overhovedet lade sig gøre at sende 300 mails via smtp.mail.dk eller vil TDC
blot blokkere for disse mails. Jeg har hørt et rygte om at det vil virke
hvis man sætter alle 300 mail adresser ind nede under BCC

Nogen der har eftaringer med udsendelse af MANGE mails (ikke spam).

I sidste ende kan det jo være at man skal sætte sin egen SMTP server op,
men der har TDC jo også blokeret for udgående post, hvor man så skal bruge
deres backup server

Gode råd er velkomne

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 11-07-03 22:00

Søren Andersen <n.o.s.p.a.m@mail.dk> writes:

> [...]
> hvis man sætter alle 300 mail adresser ind nede under BCC
>
> Nogen der har eftaringer med udsendelse af MANGE mails (ikke spam).

Jeg ville til enhver tid vælge mailman til arbejdet. Den kører på de
fleste unix-systemer. Der findes utivlsomt også muligheder for
Windows-systemer, men jeg har aldrig sat mig ind i det...

> I sidste ende kan det jo være at man skal sætte sin egen SMTP server op,
> men der har TDC jo også blokeret for udgående post, hvor man så skal bruge
> deres backup server

Det er indgående post (dvs. udefra verden og ind til din SMTP-server),
der er blokeret for - mig bekendt kan du sagtens sende post fra din
SMTP-server til omverdenen.

/Rasmus

The Internet is full. Go away.
-- Joel Furr

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 12-07-03 03:28

Søren Andersen skrev:

> I sidste ende kan det jo være at man skal sætte sin egen SMTP server
> op, men der har TDC jo også blokeret for udgående post, hvor man så
> skal bruge deres backup server

Det vil nok være det nemmeste/ smarteste. Du kunne f.eks. anvende
gget en maillist-server.

Hvis du har mere avancerede krav og ikke vil betale for en kommerciel
mailserver, kan du nok få noget ret fornuftigt ud af