Problemer med opsætning af email på T610
Fra : Søren Lauritsen

Dato : 11-07-03 13:00

Jeg har lige fået GPRS på min telmore konto på en SonyEricsson T610 (dejlig
telefon forøvrigt:) Men jeg kan ikke opsætte min emailkonto dertil. Jeg har
forsøgt med alle mine tre emailkontier. En af dem er jeg sikker på har "SSL"
kryptering. Så det kan telefonen nok ikke håndtere. Men de andre burde den
vel kunne fungere med, hvis de ikke har "SSL". Eller er der andre parametre
jeg har overset? Det er altid den samme fejlmeddelse "Server ikke fundet".
Det kan vel ikke passe at telmores email service (igennem TDC) ikke kan
opsætte emailskonti, med mindre det er en TDC emailkonti, eller noget
lignende!?

Er der evt. andre med erfaringer på hvilke "email udbydere" der fungere på
mobilen??

+Søren, Aalborg

Fra : Christian

Dato : 11-07-03 13:12

On Fri, 11 Jul 2003 14:00:10 +0200, "Søren Lauritsen"
<NOSPAMlautir@cs.auc.dk> wrote:

>Er der evt. andre med erfaringer på hvilke "email udbydere" der fungere på
>mobilen??

Det virkede for mig i første forsøg, og er genialt når man har GPRS.

Prøv at skrive hvad du skrev i de forskellige felter (undtagen dit
password naturligvis) så kigger vi på det.

/Christian

Fra : Søren Lauritsen

Dato : 11-07-03 13:23

> Prøv at skrive hvad du skrev i de forskellige felter (undtagen dit
> password naturligvis) så kigger vi på det.

Tilslutter via: TDCmobil GRPS
Protokol: POP3
Indgående server: hum.auc.dk
Indegående port:110
Postkasse: slau01 (som så er "brugernavn" ifølge instruktionsbogen der
medfulgte telefonen)
Password: XXXXXXX

Det burde vel være nok til at hente "headers" fra emailkontoen.

Fra : Henrik, Aalborg

Dato : 11-07-03 13:46

Søren Lauritsen wrote:
> [...]
> dertil.
> Er der evt. andre med erfaringer på hvilke "email udbydere" der

Hej Søren.

Prøv at lave en ny Datakonto til GPRS-Data, og giv den følgende APN-navn:
'internet' - og ellers ikke andet.

Husk at fortælle dine mail.konti, at de skal bruge denne Datakonto til at
etablere forbindelsen med, dette virker fint på min T610, og jeg henter mail
fra tre forskellige domæner.

Henrik, Aalborg

Fra : Søren Lauritsen

Dato : 11-07-03 14:03

> Prøv at lave en ny Datakonto til GPRS-Data, og giv den følgende APN-navn:
> [...]

Arhh... Hvor FEDT... Nu virker det. Det var sku' da lidt mystisk :) Men det
virker jo perfekt!!!! Det er F.... liret. Tak for hjælpen :)

+Søren, Aalborg