GPRS forbrug (Telmore)
Fra : Ivar Madsen

Dato : 10-07-03 18:48

Er det kun mig der godt kunne tænke sig at kunne se ens samlede forbrug
af GPRS på Telmore's forbrug side?

Jeg kunne forstille mig at Telmore satte det op som de mener at det
skal være i framtiden, bare til 0,00 Kr/KB.
Det er den eneste effektive måde man kan forudsige hvad ens forbrug vil
give af udgift, og om det er noget man vil kunne leve med at betale,,,

Ivar Madsen

Fra : Peter

Dato : 10-07-03 19:04

"Ivar Madsen" <news-@milli.dk> skrev i

> Er det kun mig der godt kunne tænke sig at kunne se ens
> samlede forbrug af GPRS på Telmore's forbrug side?
> Jeg kunne forstille mig at Telmore satte det op som de
> mener at det skal være i framtiden, bare til 0,00 Kr/KB.

Fin idé, men mon ikke det skræmmer kunderne væk?
Så bliver det jo tydeligt, at det kan gå hen og blive dyrt...

> Det er den eneste effektive måde man kan forudsige hvad
> ens forbrug vil give af udgift, og om det er noget man vil
> kunne leve med at betale,,,

Et alternativ er en indbygget datatæller i telefonen.
Min gamle Ericsson T39m kan fx oplyse det samlede forbrug
i bytes siden tælleren blev nulstillet. Og så er det bare at gange
op og blive overrasket.

Fra : Oros

Dato : 10-07-03 20:14

Ivar Madsen wrote:
> [...]
> Det er den eneste effektive måde man kan forudsige hvad ens forbrug
> vil give af udgift, og om det er noget man vil kunne leve med at

Du kan da også selv holde øje med forbindelsen og se hvor meget data du har
modtaget hver gang du lukker af. Hvis du ikke gider dette så findes der
flere opkaldsprogrammer som holder styr med dit forbrug. (fra de gode gamle
modem-dage) De kunne tælle både i tid, takts-zoner og datamængder. De var
temmelig fleksible.
Men det er da rigtigt at det kunne være lækkert hvis det kom på hos Telmore,
så slipper man også for at røre en finger selv og det kommer mange til gode
i stedet for bare sig selv.

--
Rasmus Jensen, Ishøj
Jeg kan mailes på adressen 2 x oros adskilt af @ og endelse på .dk

Fra : Ivar Madsen

Dato : 10-07-03 20:33

Oros skrev Torsdag den 10. juli 2003 21:13 i dk.teknik.telefoni.mobil:

> Du kan da også selv holde øje med forbindelsen og se hvor meget data
> du har modtaget hver gang du lukker af.

Den skærm forsvinder efter 1-2 sekuknder, så det kan ikke regtigt
bruges til noget på en T68i
Efter at have læst Peter's svar har jeg så fundet udaf at den kan vise
samlede forbrug siden man nullstillede, eller sidste opkald.
Det er dog ikke effiktive visninger, jeg kunne godt tænke mig at kunne
se hvad jeg har overført hvornår.

> Hvis du ikke gider dette så
> findes der flere opkaldsprogrammer som holder styr med dit forbrug.

Det får du ikke til at køre på en T68i, den har ikke JAVA

> (fra de gode gamle modem-dage) De kunne tælle både i tid, takts-zoner
> og datamængder. De var temmelig fleksible.

Min computer har jeg en 512Kb ADSL til, og min bærbar har flade
batterier, og mit behov for den er pt. ikke så jeg gider offer flere
hundere kroner på et nyt.

Jeg bruger GPRS til at hente/sende e-mail på mobilen's e-mail klient,
og til at WAP'pe specielt nyheder fra wap.jp.dk og finde vej med
wap.krak.dk eller TDC Mobil's "vis vej"

Ivar Madsen

Fra : Oros

Dato : 10-07-03 21:15

Ivar Madsen wrote:
> Jeg bruger GPRS til at hente/sende e-mail på mobilen's e-mail klient,
> og til at WAP'pe specielt nyheder fra wap.jp.dk og finde vej med
> wap.krak.dk eller TDC Mobil's "vis vej"

Ahh ok, ser problemet, jeg bruger nemlig udelukkende selv inet via telefonen
på comp'en, nul wap eller mail på telefonen, det er jeg alt for kræsen til!
;)
Men ja, så må telmore jo på banen ... hvis de tør! :D

Fra : Telmore - Frank Rasm~

Dato : 11-07-03 08:13

"Oros" <dkaduglemme@idinedroemme.sut> skrev i en meddelelse

> [...]
Telmore,
> så slipper man også for at røre en finger selv og det kommer mange til

Naturligvis kommer det med på forbrugs oversigten, vi afventer blot af TDC
levere de pågældende data. Vores Billing system er klar til det.

Med venlig hilsen

Frank Rasmussen
Telmore A/S