Sessions
Fra : RHO

Dato : 10-07-03 13:37

Hej,
PHP 4.3.1, IIS 5.0
Jeg har problemer med brug af sessions på min localhost. Et lille test
system bestående af to sider, sætter en session variabel
$_SESSION['foo']='value'; i den ene side. Et check vha ECHO
$_SESSION['foo']; indikerer alt ok. I den næste side chekkes variablen igen
vha. ECHO $_SESSION['foo']; Men nu viser den ingenting. Det virker fint på
serveren på mit web-hotel, men altså ikke på min localhost. Er der nogen der
kan forklare mig problemet og gerne hvordan jeg afhjælper det.

RHO

Fra : Jeppe Vesterbæk

Dato : 10-07-03 16:32

> [...]
> vha. ECHO $_SESSION['foo']; Men nu viser den ingenting. Det virker fint på
> serveren på mit web-hotel, men altså ikke på min localhost.

Har du prøvet at skrive session_start() inden du bruger sessions?

/Jeppe

Fra : RHO

Dato : 10-07-03 18:58

> igen

> Har du prøvet at skrive session_start() inden du bruger sessions?
>
> /Jeppe

Ja, ellers ville jeg jo få en fejlmeddelelse.

Rene

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 10-07-03 20:36

RHO wrote:

> Ja, ellers ville jeg jo få en fejlmeddelelse.

Nej det ville du ikke...
det er den måde sessions virker på...

du starter session manageren på alle de sider du vil benytte sessions på.

ex:
----- side1.php -----
session_start();
[link til side to]
---------------------

----- side2.php -----
session_start();
echo $_SESSION['et-eller-andet'];

excuse of the day : Sales staff sold a product we don't offer.
from bofh : http://www.cs.wisc.edu/~ballard/bofh/

Fra : RHO

Dato : 10-07-03 22:23

> Nej det ville du ikke...
> det er den måde sessions virker på...
>
> du starter session manageren på alle de sider du vil benytte sessions på.
>
> ex:
> ----- side1.php -----
> session_start();
> [link til side to]
> ---------------------
>
> ----- side2.php -----
> session_start();
> echo $_SESSION['et-eller-andet'];
> ---------------------
OK - Men problemet består stadig!. Hvad er det der gør at mit script virker
på web-hotellets server men ikke på min local host ?

RHO

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 11-07-03 06:59

RHO wrote:

> OK - Men problemet består stadig!. Hvad er det der gør at mit script virker
> på web-hotellets server men ikke på min local host ?

hvordan har du sat din session styring op lokalt ?
hvoddan er det sat op hos din udbyder ?

Benytter din udbyder "trasns sessid", cookies, skal du selv indsætte
session ideet ?

--
excuse of the day : halon system went off and killed the operators.
from bofh : http://www.cs.wisc.edu/~ballard/bofh/