Historie - ældste uopklarede mord
Fra : Sven

Dato : 10-07-03 12:19

Hej.
Til en historieopgave (stil) leder jeg efter ældste uopklarede mordsag. Det
skal ikke være fra biblen eller lign. men dokumenterede sager, f.eks Jack
the Ripper, helst både dansk og verdens ældste.
kan nogen hjælpe?

Sven

Fra : Rune Manscher

Dato : 10-07-03 12:31

"Sven" <chanelle4@get2net.dk> wrote in message
> [...]
Jack
> the Ripper, helst både dansk og verdens ældste.

Hvad i alverden har det med jura at gøre ? Måske er
dk.videnskab.historie et bedre sted at spørge.

*Rune

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 10-07-03 13:03

"Rune Manscher" <manscher@hotmail.com> wrote in message
> "Sven" <chanelle4@get2net.dk> wrote in message
> mordsag. Det
> Jack
>
> Hvad i alverden har det med jura at gøre ?

kunne man forestille sig at en eller anden jura studerende kender svaret?

Måske er
> dk.videnskab.historie et bedre sted at spørge.

Jeg er tilhænger af overholdelse af netiketten, meeeen skal vi ikke tillade
en skoleelev lidt snor?

Peter
FUT dk.admin.netikette. da jeg mener at svar på mit indlæg hører hjemme der

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 10-07-03 14:05

Rune Manscher wrote:

> Jeg er tilhænger af overholdelse af netiketten, meeeen skal vi ikke
> tillade en skoleelev lidt snor?

Helt enig - hvad med gravballemanden. Han er da ikke het ny mere.. ja
nærmest historisk..

--
Jan W Nielsen

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 10-07-03 14:19

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message

> Helt enig - hvad med gravballemanden. Han er da ikke het ny mere.. ja
> nærmest historisk..

Er det bevist at han blev myrdet??

Hvis jeg skal komme med et bud, må det være Erik Glipping, Konge af Danmark.
Marsk Stig blev dømt, men mig bekendt er der vist senere hen sået tvivl om
hvorvidt han nu også var gerningsmanden

Nu jeg skriver dette kan jeg godt se at vi kommer væk fra juraen og over i
historien, så jeg sætter lige en lille FUT

Peter
FUT dk.videnskab.historie