Billigste pund?
Fra : Thomas Frandzen

Dato : 09-07-03 19:02

Halløjsa..

I overmorgen tager jeg en tur til London og vil lige checke på forhånd hvor
det er billigst at købe pund - min bank (DB), en veksleforretning (a la
Forex) i København, eller på kort (Visa el. MC) i England? Og er der forskel
på den kurs jeg får i udlandet (evt. inkl. gebyrer) ved kortbetaling i
henholdsvis hæveautomater, og ved betaling i restauranter, butikker, m.v.?

-Thomas
www.fzc.dk/thomas/

Fra : Mads Vestergaard

Dato : 09-07-03 19:16

> [...]
> det er billigst at købe pund - min bank (DB), en veksleforretning (a la
> Forex) i København, eller på kort (Visa el. MC) i England?

Normalt er det på visa du får den bedste kurs.
Og er der forskel
> på den kurs jeg får i udlandet (evt. inkl. gebyrer) ved kortbetaling i
> henholdsvis hæveautomater, og ved betaling i restauranter, butikker, m.v.?
Der er ingen forskel på kursen ved hævning i automat eller betaling i butik
dog er der et gebyr på 30 kr når man hæver i automat.

Mads Vestergaard

Fra : Jacob Riis

Dato : 09-07-03 20:07

"Mads Vestergaard" <andersv@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
butik
> dog er der et gebyr på 30 kr når man hæver i automat.

Skandiabanken har dog ingen gebyrer ved hævning i automater (hverken i
Danmark eller i udlandet).

--
Jacob

Fra : Gard

Dato : 09-07-03 22:01

Hei

Hvilke gebyrer du må betale må du undersøke med din bank men som regel er
det gunstigs å bruke kort for å ta ut penger i utlandet. Og dersom du skal
vite vekslingskursen må du ta kontakt med VISA for å undersøke dette. Jeg
mener jo at dette burde være informasjon som lå på internet men da jeg
undersøkte sist fikk jeg beskjed om at jeg måtte ringe til VISA for å få
dette helt nøyaktig. Jeg har lagt merke til at jeg får en ganske dårlig kurs
hvis jeg bruker med EuroCard (et MasterCard)

Mvh
Gard
www.gardkarlsen.com

Fra : noname

Dato : 10-07-03 07:57

Hvis du kan købe skotske pund er kursen som regel lavere og du kan bruge dem
i london.'

Fra : Jette

Dato : 10-07-03 12:21

"noname" <noname@jubiifjerndettemail.dk> wrote in message
> Hvis du kan købe skotske pund er kursen som regel lavere og du kan bruge
dem
> i london.'

Det ville jeg ikke tilråde. Mange butikker nægter pure at tage imod skotske
sedler.

vh/ Jette