Admin-side
Fra : "Jan Hallin"

Dato : 01-04-01 13:40

Hej

Jeg skal oprette en administrator-side, hvor man først bliver præsenteret for en oversigt over indholdet i en MySQL-tabel. På siden skal der være to typer links - et til at redigere eksisterende oplysninger i databasen og et til at tilføje en ny post. Begge dele foregår ved at der bliver linket videre til en formular-side.
Jeg kunne selvfølgelig vælge at oprette tre forskellige script, men jeg véd det kan lade sig gøre at samle det hele i et script - altså således, at linket viser hen til et andet sted på siden.

Jeg har forsøgt mig med nedenstående script. Desværre virker det kun delvist, så jeg bliver nødt til at spørge eksperterne. Der sker nemlig det, at jeg ENTEN kan læse den ene side ELLER den anden - jeg kan ikke linke fra den ene til den anden og derefter gå tilbage til den første. Forskellen ligger i om jeg skriver
if ($status=="ny")
eller
if ($status="ny")
- dvs den viser hver sin side alt afhængig af om jeg skriver et eller to lighedstegn i parantesen. Desuden kan jeg ikke få formfeltet til at skrive rigtigt til databasen. Jeg får tilført to nye tomme poster i min databasen hver gang jeg forsøger at tilføje én ny post - men indholdet er altså tomt.

Her er scriptet - håber nogen kan hjælpe:

<head>
<? include "../inc/forbind.inc"; ?>
<title>Untitled</title>

</head>

<CENTER><H1>Intern oversigt</H1></CENTER><BR>
<?
Function Oversigt() {
print "<A HREF=retmedl.php?aktion=ny\">Nyt opslag</A><BR><BR>";
$foresp=mysql_query("SELECT * FROM medlemmer ORDER BY opdateret DESC") or die
("Kan ikke faa forbindelse til SQL-server!<P>\n\n
<B>Query:</B> SELECT * FROM medlemmer ORDER BY opdateret DESC");
print "<TABLE cellespacing=0 cellpadding=1 border=1>\n";
while($data = mysql_fetch_array($foresp)){

print "<TR>\n";
print "<TD>$data[opdateret]</TD>";
if ($data[aktiv]=="X") {
print "<TD width=12>$data[aktiv]</TD>";
} else {
print "<TD>&nbsp;</TD>";
}
print "<TD><A HREF=http://localhost/admin/retmedl.php?Id=$data[Id]>
$data[fornavn] $data[efternavn]</A></TD>";
}
print "</TR></TABLE>\n";
}

Function Retteblad() {
mysql_query("INSERT INTO medlemmer (fornavn,efternavn) VALUES ('$fornavn', '$efternavn')");

print "<form method=post action='retmedl.php'>";
print "Indtast fornavn <BR>";
print "<input type=text name=fornavn><BR><BR>";
print "Indtast efternavn <BR>";
print "<input type=text name=efternavn> <BR><BR>";
print "<input type=submit name=status value=ret> <BR>";
print "</form>";
}

if ($status=="ny") {
Retteblad();
} else {

Oversigt();}

?>

--
Posted from fe010.worldonline.dk [212.54.64.195]

Fra : Johan

Dato : 01-04-01 14:05

>if ($status=="ny") {
> Retteblad();
> } else {
>
> Oversigt();}

Hmmm, prøv følgende:

if(isset($status)) {
if($status == "ny") {
Retteblad();
}
elseif($status == "oversigt") {
Oversigt();
}
}
else {
Oversigt();
}

Så kan di linkte til dem med $PHP_SELF?status=ny eller
$PHP_SELF?status=oversigt hvis parameteren ikke er sat viser den oversigten!

mvh

Johan

Fra : Morten Gade Sørensen

Dato : 01-04-01 16:05

:: Function Retteblad() {
:: mysql_query("INSERT INTO medlemmer (fornavn,efternavn) VALUES
('$fornavn', '$efternavn')");
:: [...]

Du overfører jo heller ingen variabler til Retteblad() - og/eller du beder
heller ikke funktionen om at bruge globale variabler
Prøv at kalde funktionen Retteblad($fornavn,$efternavn).
Eller Retteblad() { global $fornavn, $efternavn [....] }

--
Morten Gade Sørensen (mgs@kp-elektro.dk)
KP Data A/S v/ Unitalk, KP Elektro A/S