hvad med pengene- check
Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 09-07-03 10:22

Hejsa

Jeg har et problem som jeg håber nogen her måske kan hjælpe med.

Jeg var ved at handle med en mand fra USA, han sender en check på over
dobbelt så meget som aftalt, jeg forklare ham at jeg vil sende checken
retur, men han vil jeg veksler den og får lavet en udsted i hans navn, vi
aftaler så da han flere gange ikke overholde aftalen vi havde, at handelen
er annuleret.

Jeg får lavet checken sender den til ham, men pludselig vil han ikke have
check, men varene , forklare så det er ikke muligt, og råder ham til at tage
mod pengene.

Efter en del mails frem og tilbage, skriver han at han ikke vil tage imod
den check, hvorfor aner jeg nu ikke ! Jeg skriver så at han skal gøre det
for , kommer den retur til mig så må pengene være mine og jeg vil så veksle
checken, til det svare han You just do that. siden er der nu gået ca 1 mdr.
uden et ord, og i dag kommer mit brev med checken retur, hvad skal jeg gøre
?

Hvad siger loven ?, han svare ikke på mails mere og sendte i sin tid fra
Hotmail, som nu ikke længere virker.

MVH
Gitte

Fra : Tommy Hansen

Dato : 09-07-03 16:57

">
> Hvad siger loven ?, han svare ikke på mails mere og sendte i sin tid fra
> Hotmail, som nu ikke længere virker.
>
> MVH
> Gitte

Det eneste lov du har brug for, må være ang. beskatning af pengegaver fra et
ikke eu land.

Vh
Tommy
www.tommyhh.dk