Authenticate-problemer
Fra : Bo Dudek

Dato : 08-07-03 19:11

Hejsa

Jeg har flg. script, som desværre ikke, mod forventning, returnerer en
dialog boks med mulighed for login:

<?php

if ((!isset( $PHP_AUTH_USER )) || (!isset($PHP_AUTH_PW))) {

header( 'WWW-Authenticate: Basic realm="Private"' );
header( 'HTTP/1.0 401 Unauthorized' );
echo 'Authorization Required.';
exit;

} else {

echo "You entered $PHP_AUTH_USER for a username.<BR>";
echo "You entered $PHP_AUTH_PW for a password.<BR>";

}

?>

Ingen dialogboks med istedet 'Authorization Required'.Nogen bud på
problemet?

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Martin C. Petersen

Dato : 08-07-03 21:25

"Bo Dudek" <bo@FJERNbodudek.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har flg. script, som desværre ikke, mod forventning, returnerer en
> dialog boks med mulighed for login:
[..noget kode der ser korrekt ud ]
> Ingen dialogboks med istedet 'Authorization Required'.Nogen bud på
> problemet?
Et browserproblem måske? Du kan jo prøve at smide en link, så vi andre kan
se, om vi heller ikke får en boks..

Mht. til at kunne køre uden 'Register globals' er det en god idé at bruge
$_SERVER['PHP_AUTH_USER'] og $_SERVER['PHP_AUTH_PW'].

Martin

Fra : Bo Dudek

Dato : 09-07-03 09:23

[...]

>Et browserproblem måske? Du kan jo prøve at smide en link, så vi andre kan
>se, om vi heller ikke får en boks..

følgende ligger nu her: http://www.bodudek.dk/test.php

<?php

if ((!isset( $_SERVER['PHP_AUTH_USER'] )) ||
(!isset($_SERVER['PHP_AUTH_PW']))) {

header( 'WWW-Authenticate: Basic realm="Private"' );
header( 'HTTP/1.0 401 Unauthorized' );
echo 'Authorization Required.';
exit;

} else {

echo "You entered ".$_SERVER['PHP_AUTH_PW']." for a
username.<BR>";
echo "You entered ".$_SERVER['PHP_AUTH_PW']." for a
password.<BR>";

}

?>

- og virker stadig ikke..

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 09-07-03 09:43

Bo Dudek wrote:
> [...]
>

> følgende ligger nu her: http://www.bodudek.dk/test.php

[nn@nnielsen tmp]$ telnet bodudek.dk 80
Trying 212.130.12.140...
Connected to bodudek.dk.
Escape character is '^]'.
GET /test.php HTTP/1.0
Host: www.bodudek.dk

HTTP/1.1 200 OK
Server: Microsoft-IIS/5.0
Date: Wed, 09 Jul 2003 08:39:18 GMT

Altså, du skal ha din IIS til at forstå at du selv sender HTTP headeren,
det kan du måske være heldig at gøre, hvis du omdøber dit script til
noget med nph (f.x nph-test.php eller test-nph.php), jeg mener at IIS
kan finde ud af at nph betyder non-parsed-header eller lign. og derfor
ikke sender sine egne headere med, under alle omstændigheder er det et
IIS problem.

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://fez.dk/

Fra : Bo Dudek

Dato : 09-07-03 09:48

[...]

> [...]
>kan finde ud af at nph betyder non-parsed-header eller lign. og derfor
>ikke sender sine egne headere med, under alle omstændigheder er det et

en omdøbning af filen til nph-test.php løste problemet.. tak for det,
du..

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk