Nikkelallergi og sølv ??
Fra : AllaN PaAskE

Dato : 08-07-03 18:16

Hejsa

Jeg snakkede med en veninde i går om nikkel, og hun sagde at at
nikkelallergi også kommer af sølv ??
jeg har ellers altid troet at sølv og guld var 100% nikkelfri, hvis det vel
og mærke er "ægte" ???
er det mig der er galt på den, eller er der noget om det ??

--
Allan Paaske
2800 lyngby

Fra : Heidi

Dato : 08-07-03 18:46

AllaN PaAskE wrote:
> [...]
> det vel og mærke er "ægte" ???
> er det mig der er galt på den, eller er der noget om det ??

Jeg aner egentlig ikke en dyt om det, men jeg har selv nikkel-
allergi, som hurtigt viser sig ved uægte smykker, og endda
knappen i et par bukser, hvis ikke jeg har trøjen indenunder,
og jeg har aldrig haft problemer med smykker o.l. af ægte
sølv og guld.
--
Mvh. Heidi
Svar i gruppen og IKKE pr. mail!!!

Fra : AllaN PaAskE

Dato : 11-07-03 09:47

"AllaN PaAskE" <listme@listme.dsbl.org> wrote in message
> [...]
vel
> og mærke er "ægte" ???
> er det mig der er galt på den, eller er der noget om det ??

Er der virkeligt ikke nogen der kan svare på det ???

--
Allan Paaske
2800 lyngby

Fra : Thomas Kratz

Dato : 15-07-03 21:51

"AllaN PaAskE" <listme@listme.dsbl.org> skrev i en meddelelse

> "AllaN PaAskE" <listme@listme.dsbl.org> wrote in message

> vel
>
> Er der virkeligt ikke nogen der kan svare på det ???

Jo. Nikkelallergi kommer som ordet antyder af nikkel og ikke af sølv. Hvis
du får nikkelallergi af sølvsmykker er det fordi de ikke er nikkelfri, som
du selv skriver. Om du så kan være allergisk over for sølv skal jeg ikke
kunne udtale mig om, men i givet fald er det en meget sjælden lidelse.

Med venlig hilsen
Thomas Kratz

Fra : arc@na

Dato : 16-07-03 17:14

"AllaN PaAskE" <listme@listme.dsbl.org> wrote in news:beltbe$29nm$1
@news.cybercity.dk:

> Er der virkeligt ikke nogen der kan svare på det ???

Sølv og guld er ædelmetaller, som kun meget vanskeligt indgår i kemiske
forbindelser. Sølv og guld giver IKKE nikkelallergi - det er det kun
nikkel-smykker - og senere i forløbet stærkt nikkelholdige fødevarer, som
gør.

arc@na