hvordan gør jeres T68i´ere, min er lidt "u~
Fra : peter

Dato : 08-07-03 12:09

Hej.
jeg har et spørgsmål om min nye T68i telefon.
Den fungere sådan set udemærket, men det undre mig at den ikke som min gamle
telefon (Siemens C45) viser fuldt signal i den lille signal-viser, T68i´eren
viser nemlig kun max 3 røde streger når jeg er hjemme.
Derudover er indikatoren utroligt livlig, eller rettere den svinger rigtig
meget....
Fra eks. 5 grønne til ingen eller 1 rød streg på 1 enkelt skridt ude på en
åben plads.
Jeg kan ikke rigtig finde ud af om jeg syntes at dækningen er dårligere end
på min gamle telefon, men den er vist ihvertfald ikke bedre....

Er der en defekt i min telefon ??
Hvordan opføre jeres andres T68´ere sig ??

Mvh.
Peter

Fra : MJ

Dato : 08-07-03 12:34

peter wrote:
> [...]
> på min gamle telefon, men den er vist ihvertfald ikke bedre....
>
> Er der en defekt i min telefon ??
> Hvordan opføre jeres andres T68´ere sig ??

Jeg synes jeg oplever dårligere dækning med min T68i'er end med min
gamle Nokia 6210. Bla. har jeg oplevet et par gange at folk ikke har
kunnet kontakte mig når jeg har haft tlf. i lommen og siddet i en bil.

Det er aldrig sket med min gamle tlf.

Om det er en fejl/skavank ved telefonen generelt eller det bare en min
(og din) ved jeg ikke.

MJ

Fra : John K

Dato : 08-07-03 13:53

"MJ" <FJERN_PASFAI@YAHOO.DK> skrev i en meddelelse
> [...]
> gamle Nokia 6210. Bla. har jeg oplevet et par gange at folk ikke har
> kunnet kontakte mig når jeg har haft tlf. i lommen og siddet i en bil.

Der syntes jeg nu også min gamle 6210 havde et problem, specielt når jeg
havde den i bukselommen, var der tit ingen forbindelse til den...

Mvh

John

Fra : peter

Dato : 08-07-03 13:50

Hej.

> Om det er en fejl/skavank ved telefonen generelt eller det bare en min
> (og din) ved jeg ikke.

Jeg oplever ikke direkte at den falder af nettet, heller ikke at den ikke
kan kontaktes el.lign. og lyden er også udemærket, det er egentlig det der
undre mig, at den kun viser eks. 0-1 rød streg, og aligevel har ok
forbindelse....

Der kan selvfølgelig være forskel i den måde som eks. Siemens og SE har
opbygget deres signal-måler, og måske det bare er det man lige skal vende
sig til....

Men det kunne da være sjovt at høre fra nogle flere af jer hvordan jeres
telefon opføre sig....

Mvh.
Peter

Fra : Brian

Dato : 08-07-03 14:12

Hejsa

peter wrote:

> [...]
> ikke kan kontaktes el.lign. og lyden er også udemærket, det er
> egentlig det der undre mig, at den kun viser eks. 0-1 rød streg, og

Kan det være en software fejl ?
Jeg oplever ingen udfald, hverken med R5 eller den nyeste (Vistnok R8)

> Der kan selvfølgelig være forskel i den måde som eks. Siemens og SE
> har opbygget deres signal-måler, og måske det bare er det man lige
> skal vende sig til....

I forhold til min forrige Nokia 8210, har jeg perfekt signal på min T68i

> Men det kunne da være sjovt at høre fra nogle flere af jer hvordan
> jeres telefon opføre sig....

Den opfører sig fint og velopdragent

/Brian

Fra : peter

Dato : 08-07-03 14:26

Hej.

> Kan det være en software fejl ?
> Jeg oplever ingen udfald, hverken med R5 eller den nyeste (Vistnok R8)

En lille sidebemærkning....
Hvordan får man ny firmware i telefonen ??
Jeg har R5, men det ser ud som om at R8 er bedre når jeg læser på nettet....
Er det gratis under garantien at få ny firmware som det åbenbart er i USA ??

Mvh.
Peter

Fra : Brian

Dato : 08-07-03 14:37

Hejsa

peter wrote:

> En lille sidebemærkning....
> Hvordan får man ny firmware i telefonen ??

Opdaterer den ;)

> Jeg har R5, men det ser ud som om at R8 er bedre når jeg læser på
> nettet.... Er det gratis under garantien at få ny firmware som det
> åbenbart er i USA ??

Jeps, det gøres gratis under garantien, i det omfang der er en fejl på
telefonen.
Jeg fik det gjort hos Teleservice, ham der afleverede telefonen for mig,
sagde at de overhovedet ikke stille spørgsmål ved, hvorfor jeg ville have
den opdateret
Ellers kan du jo altid sige at der er signal problemer, SMS er langsomt
eller hvad nu...

/Brian

Fra : Peter

Dato : 08-07-03 17:32

Hej.

En lille sidebemærkning mere.... (undskyld)

> Jeg fik det gjort hos Teleservice,

Skal det være en Teleservice butik eller skal bare man gå derhen hvor
telefonen er købt ??
Den er nemlig købt i vores lokale Sonofonbutik.

Mvh.
Peter

Fra : Brian

Dato : 08-07-03 17:46

Hejsa

Peter" <pshdo@"fjernes wrote:
> Skal det være en Teleservice butik eller skal bare man gå derhen hvor
> telefonen er købt ??

Det skal ihvertfald være en butik som har en service aftale med
SonyEricsson.
det har Teleservice, men der er vel også andre...

> Den er nemlig købt i vores lokale Sonofonbutik.

Den kan højst sandsynligt ikke.
Da jeg spurgte efter det samtidig med at jeg købte telefonen, fik jeg at
vide at den skulle omkring værkstedet, hvis den skulle opdateres

/Brian

Fra : MJ

Dato : 08-07-03 14:27

peter wrote:

> [...]
> kan kontaktes el.lign. og lyden er også udemærket, det er egentlig det der
> undre mig, at den kun viser eks. 0-1 rød streg, og aligevel har ok

Jeg oplever også kun den manglende kontakt i bukselommen i bilen. Har
endnu ikke oplevet "dårligt" signal. Jeg kan altid tale på den (når bare
ikke den er i lommen .

> Der kan selvfølgelig være forskel i den måde som eks. Siemens og SE har
> opbygget deres signal-måler, og måske det bare er det man lige skal vende
> sig til....

Signalmåleren opfører sig anderledes på T68 end på 6210. Jeg har dog
næsten altid fuld signal på GPRS-måleren

MJ

Fra : Max[DK]

Dato : 09-07-03 12:21

> Signalmåleren opfører sig anderledes på T68 end på 6210. Jeg har dog
> næsten altid fuld signal på GPRS-måleren

kan man have andet?

/Max

Fra : MJ

Dato : 09-07-03 21:52

On Wed, 9 Jul 2003 13:21:19 +0200, Max[DK] <maxses@hotmail.comFJERN> wrote:

> kan man have andet?

Ja, det er altså ikke altid min måler står på fuld skrue.

MJ

Fra : Ivar Madsen

Dato : 08-07-03 18:46

peter skrev Tirsdag den 8. juli 2003 14:49 i dk.teknik.telefoni.mobil:

> [...]
> ikke kan kontaktes el.lign. og lyden er også udemærket, det er
> egentlig det der undre mig, at den kun viser eks. 0-1 rød streg, og

Er det under samtalen at den kun har 0-1 streg, eller er det at du ser
at der kun er 0-1 streg, og så kan fortage et opkald?

Hvis det er det sidste, så kunne det skyldes at telefonen forbliver i
sin celle, men når den så skal gennemføre en samtale, så skynder sig
at lede efter en beder celle? Bare et skud fra hoften, uden at jeg ved
noget om det,,,

Ivar Madsen

Fra : Peter

Dato : 08-07-03 20:38

Hej.

> Er det under samtalen at den kun har 0-1 streg, eller er det at du ser
> at der kun er 0-1 streg, og så kan fortage et opkald?

Det er lidt svært at se display´et når jeg taler i telefonen....
Nå men det er når jeg eks. sidder og afprøver forskellige ting, og så ser på
skærmen en gang i mellem, så er måleren meget urolig og signalet er svagt
ser det ud til.

> [...]
> sin celle, men når den så skal gennemføre en samtale, så skynder sig
> at lede efter en beder celle? Bare et skud fra hoften, uden at jeg ved

Ok, det kunne da være at det er det der er forklaringen, er det noget der
evt. rettes i nyere firmware, eller er det "standard" at telefoner gør sådan
??

Men egentlig gør det mig ikke så meget hvad den viser, bare jeg er klar over
at der ikke er en defekt i telefonen....
Og det ser det jo desværre ud til at der er når jeg eks. sammenligner med
min Siemens C45 telefon.
Men som sagt tidligere så er jeg da overhovedet ikke sikker på at de kan
sammenlignes.....

Mvh.
Peter

Fra : Ivar Madsen

Dato : 08-07-03 21:06

Peter skrev Tirsdag den 8. juli 2003 21:38 i dk.teknik.telefoni.mobil:

> Ok, det kunne da være at det er det der er forklaringen, er det noget
> der evt. rettes i nyere firmware, eller er det "standard" at
> telefoner gør sådan ??

Hvis og så framt at det er som jeg gætter på, gentager lige *gætter*
*på*, så er det nok ikke nogen bug, men en bevist funktion der så
sikkert skal begranse strømforbruget på flere celle skift end
nødvendigt.

Ivar Madsen

Fra : Max[DK]

Dato : 09-07-03 12:25

> [...]
> *på*, så er det nok ikke nogen bug, men en bevist funktion der så
> sikkert skal begranse strømforbruget på flere celle skift end

Ja hvorfor hele tiden bruge krudt på at finde det bedste signal...bare den
holder sin kontakt til masten, så kan den jo skrue op når der
fortages/modtaget opkald...

firmaerne får jo også de gode batt. tiden ved at havde et meget godt signal,
og at den ikke skal skifte celle...(selvfølgelig sammen med at telefonen
ikke bliver brugt)

For at slutte, jeg har aldrig prob. med signal, andet end hvis jeg kører
langt ude på landet...

/Max

Fra : John K

Dato : 08-07-03 13:52

"peter" <pshdo@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> på min gamle telefon, men den er vist ihvertfald ikke bedre....
>
> Er der en defekt i min telefon ??
> Hvordan opføre jeres andres T68´ere sig ??

Min T610 gør det samme.

Om den så bare er mere følsom end hos Nokia og Siemens, eller bare mere
præcis skal jeg ikke kunne sige.

Jeg kan fint tale i den selv om der kun er en streg, det kunne jeg ikke
altid på min Nokia 6210.

Mvh

John

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 08-07-03 21:14

"peter" <pshdo@get2net.dk> wrote in message
> [...]
end
> på min gamle telefon, men den er vist ihvertfald ikke bedre....

Jeg tror Ericssons indbyggede antenner eller selve modtagelsen er dårligere
end fx Nokia.... Min t-65 synes jeg også lider af halvdårlig dækning...

Jeg kan fx ikke holde telefonen mellem skulder og hoved, uden at folk
brokker sig over at signalet falder ud.. og det er selvom man sidder og
kigger hen på mobilmasten.. Det har i hvertfald meget at sige om telefonen
har "frit udsyn" at man ikke holde fingre osv op foran antennen bag
højttaleren. Jeg har fundet ud af at signalet svinger meget på GSM 1800
nettet i forhold til 900.. Kan være at antennen er lavet til bedre til 900
nettet