Andet multimedie
bentjuul 3670
Photoshop-highligt-gradient
Fra : Therese

Dato : 07-07-03 21:14

Hej igen NG

Jeg fik sidste gang råd til hvordan jeg kunne få mine Highligt-bogstaver til
at have en anden fyld-farve end baggrunden, og det lykkedes.
Nu er det bare sådan, at jeg gerne vil have baggrunden "gradient" mens
farven i bogstaverne skal være konstant.
Det kan jeg ikke finde ud af. Jeg kan ændre baggrunden til forskellige
farver, men når jeg laver den gradient skifter bogstaverne med.

Hvis der er nogen, der kan hjælpe, vil jeg blive meget glad
(Jeg har lige klippet den sidste tråd ind i, hvis der er nogen, der er
forvirrede

--
Mange hilsner
Therese

"RoJo" <rjonassen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Therese" <therese@SLETelverdalen.dk> skrev i en meddelelse

> ikke

> Hej Therese
>
> Så må vi se om jeg forstår det
>
> Så skal du trykke "ctrl" og klikke på det lag, hvor teksten står....
teksten
> bliver nu markeret.
> Så går du hen på laget med baggrundsfarven ... trykker "Shift+ctrl+i" ...
og

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 08-07-03 11:39

> [...]
> Det kan jeg ikke finde ud af. Jeg kan ændre baggrunden til forskellige
> farver, men når jeg laver den gradient skifter bogstaverne med.

1. Du starter med et grafikfelt stort nok til din tekst.
2. Udfyld feltet med det ønskede farveforløb (gradient).
3. Læg et nyt lag ovenpå og udfyld med den farve, du ønsker
udenom teksten.
4. Skriv din tekst i den ønskede farve på dette nye lag.
5. Marker med 'Magic Wand' (tryllestaven - i PSP) de områder i teksten,
hvor du ønsker at se den gradiente baggrund og tryk derefter på
'Delete'.
Derved opstår der huller i det nye lag, hvorigennem du ser den
gradiente
baggrund.
6. Merge (sammenlæg) baggrund og laget med teksten, gem og du er
færdig.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin