G4 og boote på cd
Fra : Kell Jørgensen

Dato : 01-12-00 16:40

En af mine kunder har installeret ATM v. 4.5 og ikke opgraderet den til
4.5.2 som kan køre på OS 9.
Den bomber selvfølgelig med fejltype 119. Jeg har forsøgt at boote på system
cd ved at holde C nede uden held.
Jeg har også prøvet med mellemrums tasten af få fat i udvidelseskontrol, men
den dukker aldrig op.
Før jeg sætter en HD nr 2 i for at boote på den vil jeg høre om der er noget
jeg kan gøre.
mvh
Kell Jørgensen

Fra : Ditte & Nicolai

Dato : 01-12-00 17:06

Kell Jørgensen <kell@proff-consult.dk> wrote:

> [...]
> den dukker aldrig op.
> Før jeg sætter en HD nr 2 i for at boote på den vil jeg høre om der er noget

Mon ikke du kan starte uden udvidelser?

Hold "shift" nede under opstart.

--
Venlig hilsen Nicolai Brandt
Folkemusikcentret: http://home.mira.dk/~fmch

Fra : Kell Jørgensen

Dato : 01-12-00 17:41

Hej Ditte & Nicolai

"Ditte & Nicolai" <roldborg-brandt@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Mon ikke du kan starte uden udvidelser?
>
> Hold "shift" nede under opstart.
>
> --
> Venlig hilsen Nicolai Brandt
> Folkemusikcentret: http://home.mira.dk/~fmch

Jo men den bomber også uden udvidelser

mvh
Kell Jørgensen

Fra : Martin Edlich

Dato : 01-12-00 18:06

In article <GDQV5.4962$S3.184825@news010.worldonline.dk>, "Kell
Jørgensen" <kell@proff-consult.dk> wrote:

> Jo men den bomber også uden udvidelser

Så har det jo nok ikke noget med ATM at gøre...

--
MVH
Martin Edlich

Fra : Kell Jørgensen

Dato : 01-12-00 18:11

"Martin Edlich" <nogen@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Så har det jo nok ikke noget med ATM at gøre...
>
> --
> MVH
> Martin Edlich

Jo det er ikke første gang jeg har set problemet med ATM 4.5.
Mit spørgsmål gik også mest på at kunne starte på cd med c tasten eller
komme ind i udvidelseskontrol
med mellemrum, hvilket jeg aldrig har kunne få til at virke på en G4.

mvh
Kell Jørgensen

Fra : Martin Edlich

Dato : 01-12-00 18:50

In article <u3RV5.4976$S3.186602@news010.worldonline.dk>, "Kell
Jørgensen" <kell@proff-consult.dk> wrote:

> Jo det er ikke første gang jeg har set problemet med ATM 4.5.

Hvis den ikke vil starte op uden udvidelser, og ATM er en udvidelse, så
er der jo nok noget andet der er blevet beskadiget.

> Mit spørgsmål gik også mest på at kunne starte på cd med c tasten
> eller komme ind i udvidelseskontrol med mellemrum, hvilket jeg aldrig
> har kunne få til at virke på en G4.

Prøv at holde Alt-tasten nede i stedet for C-tasten.

Hvis udvidelseskontrollen ikke kommer frem når du holder
mellemrumstasten nede under opstart, så mangler du en udvidelse (kan
ikke lige huske hvad den hedder, og jeg kører selv med CC)

--
MVH
Martin Edlich

Fra : Ollie

Dato : 03-12-00 03:00

Hvis du har en USB hub på så tag den fra før opstart fra CD.

Det har hjulpet hos mig efter råd fra forum hos MacFixit.

Ole

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 02-12-00 00:48

Hej Kell

Noget andet, du kunne prøve, er... Sæt en CD i med et startsystem -
ligegyldigt hvilken. - Hold COM+AÆT+AHIFT+BACKSPACE nede for at tvinge
computeren til at lokalisere et aktivtr system.

mvh. Erik Richard

"Kell Jørgensen" wrote:

> [...]
> komme ind i udvidelseskontrol
> med mellemrum, hvilket jeg aldrig har kunne få til at virke på en G4.

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962

Fra : N/A

Dato : 02-12-00 09:16

Fra : Kell Jørgensen

Dato : 02-12-00 09:16

Hej Erik

Tak for de gode råd. Jeg havde prøvet at zappe PRAM, og ladet systemet prøve
at starte op på ekstern hd etc.
Der sidder en Adaptec 2906 SCSI controller i (til at styre en fotosætter)
Jeg har sat en ekstern hd på med et aktivt system på
det kan jeg heller ikke starte på?(der er ingen bios på SCSI controller?).
Jeg får vel heller ingen glæde af at sætte en hd nr 2 på, når jeg ikke kan
boote på cd eller ekstern hd.
hilsen
Kell

"Erik Richard Sørensen" <kml.ers@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
Hej Kell

Har du prøvet at zappe PRAM først - COM+ALT+P+R? - Lad den køre startlyden
4-5
gange og prøv at lade den starte uden udvidelser. Har du evt. en Norton 5
eller
DiskWarrior 2 CD, kan du også prøve at starte fra en af dem.

Lykkes det dig at få den igang, skal du bruge et program som fx. File Buddy
og
fjerne samtlige usynlige filer, der har noget med ATM og tm_xxxx at gøre, -
også de usynlige skriftkufferter.

Husk så at slette kontrolpanelet ATM, alle ATM indstillinger fra
indstillingsmappen + den mappe til Adobe, der ligger i din systemmappe. Før
du
så genstarter på HD'en, skal du bruge Diskværktøj og opdatere driverne.

mvh. Erik Richard