CampingSpejle - hvilke/købe hvor
Fra : nilfri \(4000\)

Dato : 07-07-03 08:54

Vi skal på campingvognsferie; første gang vi skal trække selv - men det
bliver ikke sidste...

Jeg vil gerne købe - evt. leje - campingspejle; dem til at spænde på bilens
faste spejle.

Hvor finder jeg campingspejle med et godt kvalitets/prisforhold?

PS: Bilen er en Nissan Primera Stationcar årgang 2000.

mvh
Finn, Roskilde

Fra : Thore Sorensen

Dato : 07-07-03 11:35

On Mon, 7 Jul 2003 09:54:18 +0200, "nilfri \(4000\)" <news@pq.dk> wrote:

> [...]
>
>Hvor finder jeg campingspejle med et godt kvalitets/prisforhold?
>
>PS: Bilen er en Nissan Primera Stationcar årgang 2000.

Hej...
Mine nuværende spejle til Croma'en er hjemmelavede (VW Transporterspejle
med rustfrit stålbeslag og stang, der passer på spejlene...

Men da jeg for et par år siden var forbi BilTema i Hälsingborg... og
allerede dengang tænkte på ny(ere) bil (muligvis en Toyota Sportsvan)
købte jeg et par universelle "husvagns-speglar" der. Pris pr. stk.
49,95...svenske...:) Udmærket kvalitet, der passer de fleste biler. Det
er modellen med to vandrette plasticbeslag med gummistropper. Har
tidligere brugt nogen mage til på en Sierra. Det kræves dog, at dine
spejle er nogenlunde kvadratiske (dvs at de to vandrette kanter er
nogenlunde parallelle med en ca afstand på 10-11 cm...(Kender ikke
Primeraen - så'n...)

Har set nøjagtig de samme hos en cv-forhandler i Hedehusene (ingen nævnt
- ingen glemt) til 395,- for to...

Hvis din vej ikke går forbi Sverige, er der også en Biltema i Næstved...

--
Venlig hilsen / Best regards

Thore 'S' 1952 - DK2700 Brønshøj / DK2620 Albertslund
Croma 2.0 'ie' 1993 - Pluto 1.2 '60SX' 1997 - Adria 'Unica' 502LH 1996

(fjern 'Z'-erne hvis du mailer direkte)

Fra : Jock Iuel

Dato : 07-07-03 21:04

nilfri (4000) wrote:

> Hvor finder jeg campingspejle med et godt kvalitets/prisforhold?

Jeg er helt hysterisk med "ordentlige oversigts forhold", så jeg vil
helt klart anbefale "Special Mirror"
(http://www.hks-camping.dk/produkter.phtml?produkt=596&katid=4) fra HKS.
De er utroligt stabile - og meget simple.

Jock Iuel - Helsinge

Fra : Lars

Dato : 09-07-03 07:06

Det eneste problem med de spejle er størrelsen. De er gode at kigge i, men
hvis man har en bil med en "slap" fjeder i sidespejlet er det noget lo.. Vi
har haft sådan et sæt, men ved hastigheder over 70-75 km/t, begyndte de at
"klappe" ind til bilen. Så kan man kun se sig selv......

Jeg går stadig og leder efter et sæt til montering på eksisterende spejle,
men med mindre spejlhoved = mindre vindmodstand....

Lars./Peugeot.

Fra : Walter H. Sohrt

Dato : 07-07-03 22:20

"nilfri \(4000\)" <news@pq.dk> wrote in message news:<3f09272b$0$24658$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
> [...]
>
> Hvor finder jeg campingspejle med et godt kvalitets/prisforhold?
>
> PS: Bilen er en Nissan Primera Stationcar årgang 2000.

Hej Finn.
Du behøver ikke at leje - ej heller købe - du kan få et par ganske nye
spejle.
De er kun brugt een gang og fejler intet. De er til at spænde på
vognens eksisterende sidespejle.
Du skal bare afhente dem i Rågeleje.
m.v.h. Walter.

Fra : nilfri \(4000\)

Dato : 09-07-03 14:22

"nilfri (4000)" <news@pq.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bliver ikke sidste...
>
> Jeg vil gerne købe - evt. leje - campingspejle; dem til at spænde på

Det gave jo både gode råd, tilbud om at låne og sågar få gratis spejle.

Jeg har lånt et par, så jeg slutter her.

Tak for hjælpen!

mvh
Finn, Roskilde