Telmore, T300 og Internet, hvordan?
Fra : ThomasT

Dato : 06-07-03 22:20

Hej Ng

Jeg skal have lavet noget mobilt internet på min bærbare.

Det udstyr jeg har på nuværnede tidspunkt er:

- En nyere Acer bærbar (Windows XP) uden IR og bluetooth, men med USB.

- En SE T300 med Telmore GPRS

Jeg vil gerne have koblet de 2 samme så jeg kan gå mobilt på nettet. Hvis
det kan lade sig gøre, hvad skal jeg så mere have fat i? er det en IR-port
til den bærbare eller er et direkte kabel mellem tlf og pc?

Og er der evt. en der kan forklare, hvordan det skal sættes op på telefonen
(køre GPRS nu) og i Windows.

Det datakabel man kan købe hos www.thansen.dk er det godt nok eller kan det
evt. fåes billigere andre steder?

Med Venlig hilsen
Thomas Thomsen

E-mail: thth@teliamail.dk

Fra : Peter

Dato : 07-07-03 00:39

Jeg kører med en nokia og telmore via IR det virker fint...

Fra : Torben Leander Ander~

Dato : 07-07-03 07:37

> [...]
> til den bærbare eller er et direkte kabel mellem tlf og pc?
>
> Og er der evt. en der kan forklare, hvordan det skal sættes op på

Hej.
Jeg står i samme situation. Jeg har Telmore som mobiludbyder og TDC
bredbånd.
Jeg ringede til TDC, for at høre hvordan jeg skulle gøre angående
opkaldsnummer osv.
Men jeg skulle have et NETPlus Abb. for at jeg skulle kunne komme på nettet
via min mobil.
Det koster 300.- om året. Det ved jeg ikke rigtigt om jeg vil ofre, for det
er ikke mere end 4-5 gange om året at jeg har brug for at komme på via
mobilen.
Kender i en billigere udbyder ? Vil jeg blive glad, for at høre fra jer.

Hilsen
Torben L. Andersen.

Fra : Peter

Dato : 07-07-03 10:05

Hør nu hvad jeg sider du skal ikke bruge et abonnement hvis du vil gå på
nettet via mobilen med GPRS. der er den databærer du vil bruge, formoder
jeg. Her betaler man kun for den datamængde man henter.. og det er
gratis til og med 30 Sep.

Det er rigtigt at hvis du ikke benytter GPRS så skal du have et internet
abonnement, som du så kan benytte sammen med en almindelig stationær
computer med modem. Eller din bærbare med Telefon modemet.. Herefter
betaler du så en fast takst i minuttet...

Jeg snakkede selv med Tele Dk butikken og du har ret de fatter hat om det
nye GPRS..
Så jeg tog sagen i egen hånd..

Det du skal gøre er følgende:

1) sætte din mobil op til at benytte GPRS således wappen og det hele kører
via GPRS ...
2)Herefter benyttede jeg den guide der var i xp når man skal sætte sit
internet op, og valgte at jeg skulel ringe op via modem.
Den spørger så om et opkalds nr. og her indtaster du *99# og lader bruger
og password være tomme..
3) og nu skal du bare åbne dit internet som du plejer og trykke på kald op
eller connect Kan ikke huske hvad den skriver.. Du vil også kunen se i
displayet på din mobil at den kalder op via GPRS..

Fra : Palle Preben-Hansen

Dato : 07-07-03 10:05

"Torben Leander Andersen" <FJERNtla@tdcadsl.dk> wrote in message
Hvis
IR-port
-snip
> [...]
> opkaldsnummer osv.
> Men jeg skulle have et NETPlus Abb. for at jeg skulle kunne komme på
-snip

Sludder, når GPRS et sat op kommer man på nettet blot ved at starte Internet
Explorer. Derefter spørger Windows om hvilken forbindelse (modem el.lign.)
der skal bruges. Vælger man den GPRS-forbindelse man har konfigureret på
pc'en er det bare at surfe derud af med ca. 36 kbit/sek. Mail skal sættes
specielt op, man kan hente fra sin normale POP3 konto, men skal sende fra
GPRS-udbyderens mailsender. Med andre ord GPRS-udbyderen fungerer som ISP,
dvs. GPRS er et internetabbonement.

Mvh. Palle.

Fra : Peter

Dato : 07-07-03 13:39

Sig mig engang Palle er du tungnem......

Forstå det dog du skal ringe til *99# for at få oprettet forbindelsen via
Telmore... Og samtidig skal mobilen være konfigureret til GPRS

Det kunne jo være at det var den kode der skulle sendes til modemet for at
få dette til at ringe op via GPRS.....

Fra : Palle Preben-Hansen

Dato : 07-07-03 14:26

"Peter" <NOSPAM@mail.dk> wrote in message
> [...]
> Telmore... Og samtidig skal mobilen være konfigureret til GPRS
>
> Det kunne jo være at det var den kode der skulle sendes til modemet for at

Næ, det er nok snarere TDC der er tungnem. Jeg skrev: "når GPRS et sat op
kommer man på nettet blot ved at starte Internet
Explorer."

Opsætningen af GPRS inkluderer at man konfigurerer pc'en med
opkaldstelefonnummer: *99***1# se mit indlæg i dk.teknik.telefoni.mobil
01-07-03 11:38

Mvh. Palle/Roskilde
www.oz1rh.com

Fra : Peter

Dato : 07-07-03 14:55

Ok Palle Men vi kan vel være ligeglad... Mit Internet virker via
mobilen og det formoder jeg også dit gør..

Så hav en forsat god dag..

Mv.
Peter

Fra : jec

Dato : 07-07-03 12:45

> [...]
> mobilen.
> Kender i en billigere udbyder ? Vil jeg blive glad, for at høre fra jer.

CyberCity's gratis internetabb. kan godt modtage opkald fra mobil, hvis ikke
du vil bruge GPRS.

Fra : Torben Leander Ander~

Dato : 07-07-03 22:36

> CyberCity's gratis internetabb. kan godt modtage opkald fra mobil, hvis
ikke
> du vil bruge GPRS.

Hej.

Det var lige presis, det svar jeg søgte.
Jeg vil først se priserne på GPRS før jeg vil begynde at tænke i de baner.
For som jeg skrev, så vil jeg komme til at bruge det måske 4-5 gange om
året.

Hilsen
Torben L. Andersen.