txt filer
Fra : Anders Gamborg

Dato : 06-07-03 21:59

Hej NG

Nogen der har en "nem" måde at opdatere i en text/config fil.. Hvis man
f.eks har en fil ala

# Config fil
test hej
test1 hej hej

og man gerne vil ændre 'test1' til f.eks 'hej igen'..
hvordan kan man gøre det ??

Hilsen
Anders Gamborg

Fra : Martin Sveegaard

Dato : 06-07-03 22:45

On Sun, 6 Jul 2003 22:59:15 +0200, "Anders Gamborg"
<andgam@worldonline.dk> wrote:

> [...]
>test hej
>test1 hej hej
>
>og man gerne vil ændre 'test1' til f.eks 'hej igen'..

Jeg er ikke sikker på jeg er helt med og en nem løsning er det næppe.
Men hvis din mening er at udskifte din sidste linie, så kan du prøve
dette. Det kan måske forenkles, men synes eks. er lærerigt, så...
<?
$fn = "config.txt";
$nl = "hej igen";
$input = file($fn);
$line = array_pop($input);
$len = strlen($line);
$fp = fopen($fn, "r+");
fseek($fp, -$len, SEEK_END);
fwrite($fp, $nl);
fclose($fp);
?>
MVH Martin S

Fra : Anders Gamborg

Dato : 07-07-03 12:04

Hej Martin

Nu har jeg prøvet den metode du skrev, og den virker til dels.

den overskriver bare ikke det hele der står der i forvejen..
kun hvis det er noget der er længere end det gamle og det kan man
desvære ikke være sikker på at det er..

Hilsen Anders Gamborg

Fra : Martin Sveegaard

Dato : 07-07-03 15:38

On Mon, 07 Jul 2003 13:04:05 +0200, Anders Gamborg
> [...]

>den overskriver bare ikke det hele der står der i forvejen..
>kun hvis det er noget der er længere end det gamle og det kan man

Ja, det havde jeg ikke lige tænkt. Her er en revideret version, som
tager højde for det.
<?
$fn = "config.txt";
$nl = "hej igen";