Andet multimedie
bentjuul 3670
InDesign 2.02 HALLLOOO !!!
Fra : Jens Mikkel Lausten

Dato : 06-07-03 19:11

Hej.... nå så fik du øje på mig !

Findes der enkelte personer her i gruppen der bruger ID ?
Findes der enkelte personer her i gruppen der kan svare på et par simple
spørgsmål ?

I så fald vil høre om i kan henvise til god litteratur om ID.
Engelsk eller dansk.
Jeg har Classroom in a Book om ID men den er absolut ganske overfladisk.

Pt er mine problemer:

Hvordan gemmer man en Masterside, så at den kan bruges igen på andre
dokumenter ?

Hvoran laver man et udpunktureret indeks ?
Indeks funktionen er ganske avanceret, men absolut ikke brugervenlig !!

M. venlig Mikkel

Fra : Henrik Torp

Dato : 06-07-03 20:29

"Jens Mikkel Lausten" <mlausten@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> I så fald vil høre om i kan henvise til god litteratur om ID.

Med de nævnte spørgsmål kan du nøjes med den store pdf på cd'en. Svarer til
hjælpefilen, men lettere at arbejde med.

> Hvordan gemmer man en Masterside, så at den kan bruges igen på andre
> dokumenter ?

Pdf'en side 57 og frem.

> Hvoran laver man et udpunktureret indeks ?
> Indeks funktionen er ganske avanceret, men absolut ikke brugervenlig !!

Pdf'en side 181 og frem.

--
Venlig hilsen
Henrik Torp

----------------------------
I forbindelse med nyhedsgrupper bruges henriknojunktorp@hotmail.com ved
personligt svar.

Fra : Jens Mikkel Lausten

Dato : 06-07-03 21:56

Henrik Torp wrote:
> [...]
>
> Med de nævnte spørgsmål kan du nøjes med den store pdf på cd'en.
> Svarer til hjælpefilen, men lettere at arbejde med.

Super, jeg finder CD'en frem.

Hilsen Mikkel

Fra : MacVilly

Dato : 06-07-03 20:35

In article <1DZNa.12171$Kb2.558167@news010.worldonline.dk>, Jens Mikkel
Lausten <mlausten@worldonline.dk> wrote:

> Hej.... nå så fik du øje på mig !
Du kan jo starte med at spørge så man forstår det
ID er for det meste forstået som indentitet.

> [...]
> Engelsk eller dansk.
> Jeg har Classroom in a Book om ID men den er absolut ganske overfladisk.

Der følger en særdeles udførlig dokumentation med ved køb af programmet
Henholdsvis dansk eller engelsk.

> Pt er mine problemer:
>
> Hvordan gemmer man en Masterside, så at den kan bruges igen på andre
> dokumenter ?

En masterside er beregnet til at indsætte sider i et dokument - man kan
have flere mastersider i samme dokument. Men de kan kun bruges i det
samme dokument.
Så gem dit dokument som en skabelon du kan hente frem og bygge videre
på.
Man kan også oprette et bibliotek - hvor man trækker forskellige
elementer ind som skal bruges flere gange.

> Hvoran laver man et udpunktureret indeks ?
Er det en indholdsfortegnelse du mener?
Indeks funktionen er noget helt andet som ikke hverken kræver eller kan
andvende udpunkterede tabulatorfunktioner.
> Indeks funktionen er ganske avanceret, men absolut ikke brugervenlig !!

Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Jens Mikkel Lausten

Dato : 06-07-03 21:55

MacVilly wrote:

> Du kan jo starte med at spørge så man forstår det
> ID er for det meste forstået som indentitet.

OK, det var måske lidt forvirrende

> Der følger en særdeles udførlig dokumentation med ved køb af
> programmet Henholdsvis dansk eller engelsk.

Det kan være det er det der er problemet, den berømte nål i høstakken.

> [...]
> på.
> Man kan også oprette et bibliotek - hvor man trækker forskellige
> elementer ind som skal bruges flere gange.

Underligt... afsnitsformater kan nemt hentes ind fra andre dokumenter...men
altså ikke masterpages
- jeg har ellers lavet 5 mastere, F baseret på E, osv.

> Er det en indholdsfortegnelse du mener?
> Indeks funktionen er noget helt andet som ikke hverken kræver eller
> kan andvende udpunkterede tabulatorfunktioner.

Øhh .. det har jeg ellers lige fået den til, godt nok efter meget mas.

Hilsen Mikkel

Fra : Henrik Torp

Dato : 07-07-03 10:19

> Underligt... afsnitsformater kan nemt hentes ind fra andre
dokumenter...men
> altså ikke masterpages
> - jeg har ellers lavet 5 mastere, F baseret på E, osv.

Åben både det dokument, som din master befinder sig i, og det dokument, som
den skal placeres i. Træk og slip masteren til dit nye dokument.

En anden måde, der måske virker, er, at udnytte bog-funktionen, sådan at du
har delt det samlede dokument (bogen) op i forskellige dokumenter, der så er
baseret på forskellige mastere. Er lige begyndt at kigge på bog-funktion,
men mener det må kunne lade sig gøre.

--
Venlig hilsen
Henrik Torp