Opsigelse af leje
Fra : Morten Snedker

Dato : 06-07-03 18:02

Gennem 14 dage prøvede jeg, så godt som hver dag, at komme igennem pr.
telefon til DER - nogle gange ventende op mod 15-20 minutter. Det
lykkedes mig ikke.

Jeg skriver så et brev, hvori jeg opsiger lejen. Jeg får så et retur,
hvor der står

"Det skal hermed bekræftes, at vi har modtaget Deres opsigelse. De
bedes venligst kontakte os mellem kl. 9-16 på telefon 4696 7052
angående aftale om tidspunkt af afhentning."

Jeg har nu gennem et en uge forsøgt minimum 2 gange, med op til 10
minutteres ventetid - uden at komme igennem.

Viser jeg min "nåh ja" side, så sender jeg dem et brev mere, at jeg
ikke kan komme igennem og at de så må kontakte mig.

Viser jeg min "det kan sgu ikke passe" side, så gør jeg ikke mere og
forventer lejen er ophørt....eller hva'? Hvor langt skal jeg strække
mig, og hvor mange penge skal jeg bruge på breve og postkvitteringer?
Hvad er rimeligt?

mvh /Snedker
---
Svar venligst under det citerede
Klip og udelad, hvad du ikke besvarer

Fra : Morten Snedker

Dato : 06-07-03 18:12

On Sun, 06 Jul 2003 19:02:24 +0200, Morten Snedker
<morten@nospam_dbconsult.dk> wrote:

>Jeg har nu gennem et en uge forsøgt minimum 2 gange, med op til 10
>minutteres ventetid - uden at komme igennem.

2 gange om dagen, skulle der stå...

/Snedker
---

Fra : rasmus carlsen

Dato : 06-07-03 19:54

> Hvad er rimeligt?

- har ingen juristerier ... men du kunne jo sende dem et brev, hvori du
skriver, at de kan ringe til dig onsdag mellem 9 og 10 eller 16 og 17 eller
hvad der nu passer dig. Har selv prøvet tilsvarende hos en internetudbyder
.... og det virkede.

ras

Fra : TGD

Dato : 06-07-03 21:25

"Morten Snedker" <morten@nospam_dbconsult.dk> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> [...]
> bedes venligst kontakte os mellem kl. 9-16 på telefon 4696 7052
> angående aftale om tidspunkt af afhentning."

Mere behøves du ikke at gøre, de kan så finde et tidspunkt der passer dem og
dig.

Fra : JS

Dato : 07-07-03 09:59

"TGD" <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> <KLIP>

> Mere behøves du ikke at gøre, de kan så finde et tidspunkt der passer dem

Det afhænger af om der i kontrakten står at det er lejers ansvar at sørge
for at udstyret bliver afleveret. (enten ved selv at aflevere det eller at
få DER til det)