straf uden plade?
Fra : Floatin

Dato : 06-07-03 17:06

Hvad er straffen for at:

køre på motorcykel uden nr-plade, forsikring og kørekort?

Fra : Kurt Kristensen

Dato : 06-07-03 19:37

uden kørekort koster 5000.-
de andre ting ved jeg ikke, menér der gives rabat hen ad vejen, så des flere
lovovertrædelser jo større rabat
hilsen kurt
"Floatin" <pokkersosse6@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvad er straffen for at:
>
> køre på motorcykel uden nr-plade, forsikring og kørekort?

---

Fra : Reino Andersen

Dato : 06-07-03 19:52

Kurt Kristensen skrev:

> de andre ting ved jeg ikke, menér der gives rabat hen ad vejen, så des
flere
> lovovertrædelser jo større rabat

Nej.

--
Reino

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 06-07-03 19:59

On Sun, 6 Jul 2003 20:37:22 +0200, "Kurt Kristensen"
<helleskov@kristensen.tdcadsl.dk> wrote:

> uden kørekort koster 5000.-
>de andre ting ved jeg ikke, menér der gives rabat hen ad vejen, så des flere
>lovovertrædelser jo større rabat

Uden kørekort koster kun 500 kr såfremt at man har taget kørekortet men
bare har glemt at få det med.

Såfremt at man har ikke har taget kørekort koster det enten 5000 kr og
en betinget periode på 2 år hvos at du ikke kan tage kørekort, men har
man så taget en ikke uvæsenlig del teori/køretimer får man så rabet på
bøden på de 5000 (kan ikke huske hvad man skal give), og får ikke den 2
års periode hvor at man ikke kan tage kørekort.
Flemming Jacobsen
(Mulig mangel på mellemrum skyldes defekt tastatur)

Fra : Reino Andersen

Dato : 06-07-03 21:58

Thunderbird[7100] skrev:

> [...]
> bøden på de 5000 (kan ikke huske hvad man skal give), og får ikke den 2
> års periode hvor at man ikke kan tage kørekort.

Hvor har du det fra?

--
Reino

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 06-07-03 22:07

On Sun, 6 Jul 2003 22:58:27 +0200, "Reino Andersen" <reino@get2net.dk>
wrote:

>Hvor har du det fra?

kan bare huske at spørgsmålet angående bøde i forbindelse med færdsel
har været oppe så mange gange efterhånden i diverse NG'ere at det bare
har sat sig fast på min rygrad, desværre uden kilde fortegnelse

Fra : Reino Andersen

Dato : 06-07-03 22:12

Thunderbird[7100] skrev:

> kan bare huske at spørgsmålet angående bøde i forbindelse med færdsel
> har været oppe så mange gange efterhånden i diverse NG'ere at det bare
> har sat sig fast på min rygrad, desværre uden kilde fortegnelse

Det med en betinget periode på 2 år er ikke korrekt.

--
Reino

Fra : Niels L.

Dato : 07-07-03 13:16

[klip!]
> Mvh
> Flemming Jacobsen
> (Mulig mangel på mellemrum skyldes defekt tastatur)

Hej Flemming...
Et tastatur koster cirka 100 kroner! ;-]

Mvh.
Niels L.

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 07-07-03 16:38

On Mon, 7 Jul 2003 14:16:29 +0200, "Niels L." <nilau3@SLETyahoo.dk>
wrote:

>[klip!]
>

>Hej Flemming...
>Et tastatur koster cirka 100 kroner! ;-]

Det får du ikke noget Keytronic Kt-2000 Ps/2 tastatur for.

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 06-07-03 21:59

Kurt Kristensen skrev:

> de andre ting ved jeg ikke, menér der gives rabat hen ad vejen,

Færdselsbøder lægges ganske enkelt sammen.

TT

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 06-07-03 22:05

Floatin skrev:

> køre på motorcykel uden nr-plade, forsikring og
> kørekort?

Fra Meddelelse om sanktionspåstande i færdselssager

(Forsikring) Undladt at tegne og holde i kraft 500
Kørsel uden at have erhvervet kørekort 1.gang 5000
Manglende nummerplade 500

TT

Fra : bem

Dato : 06-07-03 22:14

Thomas Thorsen wrote:

> Manglende nummerplade 500

Køretøjet er slet ikke indregistreret (i modsætning til blot en
afmonteret/tabt nummerplade). Er det så stadig 500 kr.?

/Bo

Fra : Reino Andersen

Dato : 06-07-03 22:30

bem skrev:

> Køretøjet er slet ikke indregistreret (i modsætning til blot en
> afmonteret/tabt nummerplade). Er det så stadig 500 kr.?

Ja - men jf. § 72, stk. 1.

Manglende nummerplade straffes jf. § 73, stk. 1 jf. Bekendtgørelse om
registrering og syn af køretøjer.

--
Reino

Fra : bem

Dato : 06-07-03 22:43

Reino Andersen wrote:

> Ja - men jf. § 72, stk. 1.
>
> Manglende nummerplade straffes jf. § 73, stk. 1 jf. Bekendtgørelse om
> registrering og syn af køretøjer.

Er der nogen logisk forklaring, som jeg har overset, på at straffen for at
have tabt sin nummerplade er af samme størrelse som straffen for at køre i
en uindregistreret og uforsikret bil? I det sidste tilfælde, kan en ulykke
jo få konsekvenser for efferet, som kan se langt efter sin erstatning, hvis
ikke føreren kan betale?

/Bo

Fra : Morten H. Nielsen

Dato : 07-07-03 10:16

"Thomas Thorsen" <usenet@thomasthorsen.dk> skrev i en meddelelse

> Fra Meddelelse om sanktionspåstande i færdselssager
>
> Kørsel uden at have erhvervet kørekort 1.gang 5000

Hvad med manglende kørekort hvor man har erhvervet det, men eks. ikke har
fået det ombyttet (dengang man skulle det) og derfor ikke har et gyldigt
kørekort ?

mvh

Morten

Fra : Reino Andersen

Dato : 07-07-03 12:38

Morten H. Nielsen skrev:

> Hvad med manglende kørekort hvor man har erhvervet det, men eks. ikke har
> fået det ombyttet (dengang man skulle det) og derfor ikke har et gyldigt
> kørekort ?

En bøde på kr. 500.

--
Reino

Fra : MAndersen

Dato : 07-07-03 07:34

"Floatin" <pokkersosse6@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvad er straffen for at:
>
> køre på motorcykel uden nr-plade, forsikring og kørekort?

Ud over de små bøder der gives for at køre uden forsikring, får man
regreskravet hvis man forvolder skade på person eller ting. Hvis du kører
ind i en anden bil og forvolder skade på denne, vil en særlig pulje udbetale
erstatning til bilen, og efterfølgende hente pengene ved dig. Du kan sikkert
forestille dig hvor "lille" et beløb det er hvis du så har ramt en
familiefar til 3 børn!!!!

mvh
MAndersen

Fra : Anders Christensen

Dato : 07-07-03 19:40

"MAndersen" <nospam@tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
sikkert
> forestille dig hvor "lille" et beløb det er hvis du så har ramt en

Nåe ja, hvis man så kan forestille sig at f.eks <indsæt navn> kunne finde på
at overveje at køre sådan, siden <indsæt navn> nu bringer spørgsmålet på
banen må man forstille sig at vedkommende har pengepungen i orden hvis han
eller hun i tilfælde af et uheld kan punge et større millionbeløb ud af
lommen :)

Er det ikke 74 mio kroner en ansvarsforsikring dækker op til? (mindes at
have hørt det beløb da jeg tog kørekort i sin tid)

Mvh Anders Christensen

Fra : Floatin

Dato : 08-07-03 13:24

nej det har jeg nu ikke tænkt mig (indsæt navn)