spamplugins til outlook
Fra : sune vuorela

Dato : 05-07-03 22:54

Hjesa!

Er der nogen der har nogle erfaringer med nogle spamplugins til
outlookxp?

Det skulle gerne være noget, hvor jeg kan sætte den til at filtrere
efter både forskellige headers - samt indholdet i body. Der må også
gerne være mulighed for at sortere på indholdstype (html/plain
tekst/noget med attachments)

Hvad findes der? - og helst noget der er gratis, men hvis det er en
umulighed, så vil jeg overveje at gribe til pengepungen.

--
Sune

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 06-07-03 01:21

sune vuorela skrev:

> Er der nogen der har nogle erfaringer med nogle spamplugins til
> outlookxp?

Nope, hverken med plugins som gør det nemmere at sende spam eller med
Outlook, men about.com har skrevet lidt om nogle anti-spam-plugins:

> [...]
> efter både forskellige headers - samt indholdet i body. Der må også
> gerne være mulighed for at sortere på indholdstype (html/plain

Øhm, jeg synes mere det virker som om du vil have lavet hele programmet
om.

Hvis du er til Open Source, skulle Spambayes være godt (ifølge denne
artikel, Jon Udell plejer ikke at rose produkter uden grund):

Fra : Morten Ovi

Dato : 06-07-03 11:20

Peder Vendelbo Mikkelsen skrev:

> Hvis du er til Open Source, skulle Spambayes være godt (ifølge
> denne artikel, Jon Udell plejer ikke at rose produkter uden
> grund):

Som jeg ser det er der ikke den store forskel på SpamBayes og SpamPal
med Bayesian. Men det er ret sparsomt med en mere detaljeret gennemgang
af de to produkter, synes jeg.

--
Morten

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 06-07-03 23:39

Morten Ovi skrev:

> Som jeg ser det er der ikke den store forskel på SpamBayes og SpamPal
> med Bayesian.

Aner det ikke, jeg bruger ingen af programmerne.

> Men det er ret sparsomt med en mere detaljeret gennemgang af de to
> produkter, synes jeg.

Det er jo svært at stille store krav til frit software.

Hvis man vil vide mere om Spambayes, kunne man prøve søgefunktionen på
denne webside:

Den foretager en Googling på udvikler mailinglisten, hvor jeg regner
med at fornøden dokumentation kan findes.

Man skulle kunne finde implementation-detaljer her:

Ifølge denne email, bliver koden fra Spambayes brugt i både Mozilla og
SpamAssasin:

Så det er nok godt nok.

Alternativt kunne man jo kigge i sovsen.

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 06-07-03 08:23

sune vuorela <nospam@vuorela.dk> wrote in

> [...]
>
> Hvad findes der? - og helst noget der er gratis, men hvis det er en
> umulighed, så vil jeg overveje at gribe til pengepungen.

Jeg har gode erfaringer med Spampal: http://www.spampal.org/

Det er gratis og effektivt. Og det opfylder dine behov, ved jeg ikke, men
der er rigeligt med filtreringsmuligheder.

--
Kasper Damkjær
http://damkjaer.net/

Fra : Morten Ovi

Dato : 06-07-03 10:56

Kasper Damkjær skrev:

> Jeg har gode erfaringer med Spampal: http://www.spampal.org/
>
> Det er gratis og effektivt. Og det opfylder dine behov, ved jeg
> ikke, men der er rigeligt med filtreringsmuligheder.

Også her. Smid evt. noget Bayesian efter den og start med at fodre den
med et par tusind mails, så er den hjemme.

--
Morten

Fra : Leony

Dato : 09-07-03 13:08

"sune vuorela" <nospam@vuorela.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hvad findes der? - og helst noget der er gratis, men hvis det er en
> umulighed, så vil jeg overveje at gribe til pengepungen.

Jeg er ikke plaget af spam, så jeg har ingen erfaring, men jeg har altid
læst godt om Spamnet.
http://www.cloudmark.com/
Det kan prøves gratis i 30 dage.

--